• uddan99

BF Augusti 2025

Hej! Hoppar in här. Plussade igår på ÄL+9. jag är 25 år gammal, detta är vår första graviditet som sjukt nog tog sig på första försöket! 

Men nu mitt i glädjen gpr jag istället runt och oroar mig för mf. Har molvärk i mage och rygg sedan några dagar tillbaka och är hela tiden livrädd för att det är mensen som ska komma. Känns liksom för bra för att vara sant att det ska ha gått på första försöket.

• uddan99

Tips för att hantera molvärk?

Jag testade väldigt tidigt och är på BIM-3. Har så svårt att hantera den här molvärken som jag har haft sen typ ÄL+6 för det känns hela tiden som att mensen ska komma och att det ska ha varit en kemisk graviditet. Jag brukar inte vanligtvis ha mensvärk innan mensen kommer och den brukar vara mycket kraftigare men jag är så himla orolig. Nu strålar den även ut mot ryggen vilket vanlig mensvärk inte gör på mig. 

Det känns som att det liksom är för tidigt för att jag ska känna graviditetssymtom och att det därför måste vara något annat 😫 

• uddan99
    Anonym (Ella-bella) skrev 2024-12-12 18:07:47 följande:

Jag hoppar in här! 😊

jag plussade i lördags på 11dpo, idag är jag på BIM och har dessa senaste dagar känt av molvärken alla pratar om samt lite tröttare om dagarna. 

Enl. Gravidappen jag laddade ner har jag BF 20/8, när tänker ni andra att man kontaktar MVC?

Jag kontaktade dem så fort jag hade plussat 😊
  • uddan99

Hej igen. Jag har lite frågor om hur man räknar veckor. Jag hade min senaste mens den 6 november och enligt vanliga beräkningar skulle jag ju vara i vecka 6. 

Saken är den dock att jag har en lång cykel på ca 35-38 dagar och hade inte ägglossning förs cd 25, vilket är 14 dagar sedan. Då kan jag väl omöjligen redan vara i vecka 6? 

• uddan99
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 10:07:26 följande:

Hur mår alla? Symtom? Vilken vecka? ❤️

Gick in i v. 5 idag, kissar ca 15 ggr/dygn, sover inte på nätterna och har fortfarande mol värk i livmoder och rygg 😅
  • uddan99
    Ananans skrev 2024-12-17 11:34:24 följande:

Hur gör ni andra i jul/nyår? Berättar ni eller försöker ni dölja det?

Jag kommer att berätta, men jag har en väldigt öppen relation med min familj och skulle något hända med graviditeten vill jag ändå att de ska veta om det så att jag kan få stöd 😊
  • uddan99
    Anonym (HoppasPåTur) skrev 2024-12-17 12:25:55 följande:

Någon som kan hjälpa mig??
    Jag födde min förstfödda för 1 år sen drygt. Fick tillbaka min mens (första) efter graviditeten i slutet på augusti. Sen därefter har jag haft en menscykel på 33 dagar och senaste på 37. Och nu har min mens uteblivit verkar som eller är försenad? Cykeldag 44 idag. 

Vi försöker på ett syskon, men alla test visar negativt. Jag har haft känningar i min livmoder & äggstockar i en veckas tid. Förstår inte vad min kropp håller på med? Ibland har jag till och med känt mig gravid. 

Någon som haft liknande och gjort ultraljud/blodprov och fått veta att man är gravid ändå? Finns det en chans? Eller är min mens oregelbunden och kanske till och med hoppat över..hmm? 🥺

jag hade en liknande cykel i oktober. Vanligtvis 35 dagars cykel, denna blev 58 Dagar. Sen kom mensen. Jag var övertygad om att jag var gravid och intalade mig alla möjliga symtom. Vägrade lyssna på BM som sa att hade jag varit gravid hade jag fått positiva test. Men de hade såklart rätt. 

• uddan99
    Lina98 skrev 2024-12-22 11:54:18 följande:

Hur går det för er alla? Vad har ni för symtom?
    Gick in i vecka 7 i onsdags och efter det har illamåendet verkligen tagit fart! Annars har jag fortsatt ömma bröst, känslosam, högre puls än vanligt, svullen mage och lite molvärk till och från. 

Jag gick in i vecka 6 igår och har typ samma symtom som veckan innan dvs kissar ofta, molvärk i livmoder och rygg, sömnlöshet, illamående. Har även fått nästäppa och mycket mer flygningar. Upplever dock att symtomen, i alla fall illamåendet, pendlar ganska mycket från dag till dag. Det gör mig såklart orolig för att något skulle vara fel men försöker att inte oroa mig så mycket 😊 

• uddan99
    Anonym (Mammatill2) skrev 2024-12-27 10:56:19 följande:

Någon mer som har konstant illamående? Spyr inte men mår illa hela tiden. Ätit postafen ett par dagar nu, hjälpte i början men inte längre, någon som har tips vad man kan göra?😊
    v8+3 idag😊

För mig är det enda som hjälper att äta regelbundet även om jag egentligen inte vill. Illamåendet blir värre på tom mage tycker jag! så jag äter något kanske var tredje timme eller så 
  • uddan99

Jag var på tidigt ultraljud idag och fick se ett tickande hjärta och en liten bebis som simmade runt! Är i v9 (8+3).

Mammatill2,  4/8 3e barnet

Lina98, 12/8, första barnet 
    Blåklocka, 14/8, första barnet 
    hannabanana, 14/8 4:e barnet
    uddan99, 22/8, första barnet

Svar på tråden BF Augusti 2025