• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Swn

Hej alla!
    om detta går vägen blir det vårt 4e barn. Vi har tidigare behövt hjälp med letrozol och ovitrelle med denna gången tog det sig helt naturligt på andra försöket. Vi är i chock!
    jag är 40 år och vår trea är endast 11 månader så det blir 2 under 2. Vi ville inte vänta då vi jobbar lite mot klockan men det gick ju bra 😊
    BF 4.augusti ❤️

lycka till alla! 

• MammatillMatti

Hej! Jag plussade igår och är i vecka 4+0 idag, det tog sig på 3e försöket denna gång. Jag har en son på 7 månader sedan tidigare. 

Mina symtom hittills är molvärk i magen, spänningar i brösten och ett skiftande humör. 

• Angie222

Hej och grattis till alla här 😊

Plussade i söndags, 4+0 idag. 

Tredje graviditeten för i år, så hoppas verkligen att det går bra denna gången! Har två barn sen tidigare på 4,5år och en som blir två år i mars.

Är trött, frusen, illamående till och från, molvärk i magen.

Bf 8.8 💝

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Nr3)

Plussade för en vecka sedan, är i v.4+2 idag. Om allt går vägen blir detta vårt tredje barn ❤️

• TheMuffinWoman

Hej!

Jag plussade redan i fredags och är inne i vecka 4 med min första graviditet. Sjukt spännande men nervöst! Hoppas verkligen allt går vägen Hjärta Jag har haft ömma bröst, uppsvälld, varit otroligt trött (typ disk-sen-soffan-igen-trött) och haft krämpor som känns som mensvärk men som kommer och går. Konstant frusen är jag också men vet inte om det beror på vädret? 

Här om morgonen vaknade jag av sambons väckarklocka svettandes som en gris som sprungit maraton! Illamående som tusan sprang jag på toa men inget kom upp. Någon mer som känt så?

• TheMuffinWoman
    TheMuffinWoman skrev 2024-11-26 18:48:14 följande:

Hej!

Jag plussade redan i fredags och är inne i vecka 4 med min första graviditet. Sjukt spännande men nervöst! Hoppas verkligen allt går vägen Hjärta Jag har haft ömma bröst, uppsvälld, varit otroligt trött (typ disk-sen-soffan-igen-trött) och haft krämpor som känns som mensvärk men som kommer och går. Konstant frusen är jag också men vet inte om det beror på vädret? 

Här om morgonen vaknade jag av sambons väckarklocka svettandes som en gris som sprungit maraton! Illamående som tusan sprang jag på toa men inget kom upp. Någon mer som känt så?

Har börjat få en ökad mängd flytningar också
  • Morsblommor

Hej, 

Först vill säga grattis till oss alla som har plussat :)

Jag plussade igår och enligt min app är jag i vecka 4 plus 4 dagar, är 27 år och detta kommer bli mitt första barn. Har inga särskild symtom just nu lite ont i ryggen och molande värk i magen. 

bf beräknat till 3 august <3 

• mickm

Hej!
    Jag brukar ha bra koll på min cykel, men ack så fel jag hade. Jag var bombsäker på att den skulle komma igår, men såg sedan att den alltid kommer 23:e eller 24:e och har gjort sedan jag fick tillbaka min mens i juli då vår son var 6 månader. 

Hade kvar ett test hemma så jag tog det för säkerhetsskull och det blev en chock när det visade sig vara positivt. Enligt appen är bf 2/8, om jag och min sambo väljer att fortsätta graviditeten. 

Vi båda är chockade och jag är livrädd för att ha 2 barn under 2. Jag kände äntligen att jag var tillbaka i min kropp och såg så fram emot att komma tillbaka till jobbet och att vår son ska börja förskolan i mars. Vi båda vill ha ett till barn, men jag hade så gärna velat vänta till sommaren som vi pratat om. Samtidigt känner jag att inte ta något för givet. 

Det som är mest fånigt från mitt håll är att vi ska åka på en liten resa till London nästa vecka utsn barn och jag har sett så mycket fram emot det, att dricka öl på engelska pubbar och massor med bubbel och äta gott. Nu är jag helt ärligt sur över att jag är gravid när vi ska åka dit och är inte lika taggad. Det låter förmodligen väldigt själviskt. 

Med andra ord behöver vi båda bearbeta våra tankar och känslor innan vi landat ordentligt. :)

Grattis till er andra i tråden! 

Svar på tråden BF Augusti 2025