Hej!
Jag brukar ha bra koll på min cykel, men ack så fel jag hade. Jag var bombsäker på att den skulle komma igår, men såg sedan att den alltid kommer 23:e eller 24:e och har gjort sedan jag fick tillbaka min mens i juli då vår son var 6 månader.
Hade kvar ett test hemma så jag tog det för säkerhetsskull och det blev en chock när det visade sig vara positivt. Enligt appen är bf 2/8, om jag och min sambo väljer att fortsätta graviditeten.
Vi båda är chockade och jag är livrädd för att ha 2 barn under 2. Jag kände äntligen att jag var tillbaka i min kropp och såg så fram emot att komma tillbaka till jobbet och att vår son ska börja förskolan i mars. Vi båda vill ha ett till barn, men jag hade så gärna velat vänta till sommaren som vi pratat om. Samtidigt känner jag att inte ta något för givet.
Det som är mest fånigt från mitt håll är att vi ska åka på en liten resa till London nästa vecka utsn barn och jag har sett så mycket fram emot det, att dricka öl på engelska pubbar och massor med bubbel och äta gott. Nu är jag helt ärligt sur över att jag är gravid när vi ska åka dit och är inte lika taggad. Det låter förmodligen väldigt själviskt.
Med andra ord behöver vi båda bearbeta våra tankar och känslor innan vi landat ordentligt. :)
Grattis till er andra i tråden!