• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • MammatillMatti
    Anonym (2barnsmor) skrev 2024-12-03 14:00:43 följande:
    Okej, grattisar i massor! 🥰, hoppas jag får joina dig inom ett par dagar. 😅

Joo vilken vecka fick du MF?
    Det var mitt första MF och verkligen traumatiskt, hade nog aldrig föreställt mig att bli gravid såhär snabbt pånytt, nu också kommer känslorna och rädslan att komma över den dagen man fick missfall i om du fattar vad jag menar . 😅 Vill se v.7 på Flo appen, de e drömmen, kommer nog inte kunna slappna av före det 😅
    Inväntar också vecka 7, då har ju hjärtat börjat slå och känns mycket mer safe! Tack och lov gick jag in i vecka 6 idag (5+0) så 1-1,5 vecka kvar tills det börjat slå🥰
  • Anonym (LH)

Vart bor ni? Jag bor utanför Gävle. ja önskar göra ett tidigt ultraljud i vecka 7 för att se att hjärtat tickar på. Är ganska nyinflyttad så jag vet inte om det finns privata kliniker man kan gå till?

• Anonym (Mammatill2)

Hej jag joinar er med! även jag fick missfall i slutet av oktober och blev gravid direkt efter det! Känns overkligt! hoppas de ska gå vägen för alla!

• Anonym (Håller tummarna!)
    MammatillMatti skrev 2024-12-03 15:16:17 följande:
    Plussade du innan blödningen? Kan vara att kroppen glömt av att ställa in mensen också 😊
    Hej! Nej jag hadw bara negativa test innan blödningen vilket gjorde att jag heeeelt räknade bort en gravidite. Känns konstigt att hcg har höjts så långt efter som 1,5 vecka efter blödning när det inte gav utslag innan blödning? 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (2barnsmor) skrev 2024-12-03 14:00:43 följande:
    Okej, grattisar i massor! 🥰, hoppas jag får joina dig inom ett par dagar. 😅

Joo vilken vecka fick du MF?
    Det var mitt första MF och verkligen traumatiskt, hade nog aldrig föreställt mig att bli gravid såhär snabbt pånytt, nu också kommer känslorna och rädslan att komma över den dagen man fick missfall i om du fattar vad jag menar . 😅 Vill se v.7 på Flo appen, de e drömmen, kommer nog inte kunna slappna av före det 😅
    Jag fick missfall tidigt, hann knappt veta om graviditeten en vecka ens, men det var mitt första missfall också så jag blev helt knäckt? Varje toalettbesök är en plåga? vill bara snabbspola förbi den här första trimestern 🙈 
  • MammatillMatti
    Anonym (Håller tummarna!) skrev 2024-12-03 19:02:09 följande:
    Hej! Nej jag hadw bara negativa test innan blödningen vilket gjorde att jag heeeelt räknade bort en gravidite. Känns konstigt att hcg har höjts så långt efter som 1,5 vecka efter blödning när det inte gav utslag innan blödning? 
    Låter ju positivt då. Tiden får utvisa men om det är positivt nu efter blödningen så bör det stämma ju 💞
  • Hannabananas

Har precis plussat idag äl+11 Hjärta kände mig gravid, ömma och större bröst, molande nertill som ej gör ont utan mer spänner. 

plusset var snabbt tydligt så den lille måste fäst sig ganska snabbt ,  bf 15 Augusti enligt uträkningar. 
    Är ju dock väldigt tidigt så får ha is i magen, fick missfall i juli och graviditeten hade inte gått långt alls

• Anonym (Nummer 3)
    Hannabananas skrev 2024-12-05 13:23:53 följande:

Har precis plussat idag äl+11 Hjärta kände mig gravid, ömma och större bröst, molande nertill som ej gör ont utan mer spänner. 

plusset var snabbt tydligt så den lille måste fäst sig ganska snabbt ,  bf 15 Augusti enligt uträkningar. 
    Är ju dock väldigt tidigt så får ha is i magen, fick missfall i juli och graviditeten hade inte gått långt alls

Stort grattis! 🥰
  • Anonym (Mammatill2)

Hej hur går de för alla? Undrar vad ni har för gravid symtom?:)
    jag är 5+3 och har verkligen inga symtom alls Nalle

• Anonym (Bella)

Jag har också plussat nyligen, är i vecka 5 (v4 +4). 
    Är 35 år och blir vårt första barn. Var pågång att påbörja ivf-utredning när det plötsligt tog sig (med hjälp av letrozol). Är så glad, pirrig, orolig och nervös på samma gång. Har en känsla av typ träningsvärk i magen och lite ömma bröst. För 2 veckor sen mådde jag lite småilla men det har försvunnit..

Svar på tråden BF Augusti 2025