• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • uddan99

Hej igen. Jag har lite frågor om hur man räknar veckor. Jag hade min senaste mens den 6 november och enligt vanliga beräkningar skulle jag ju vara i vecka 6. 

Saken är den dock att jag har en lång cykel på ca 35-38 dagar och hade inte ägglossning förs cd 25, vilket är 14 dagar sedan. Då kan jag väl omöjligen redan vara i vecka 6? 

• Anonym (Jag)

Hej hej
    Är 40 och väntar 6:e barnet, kul att följa er :) BF 8 aug

• Anonym (Jag)
    uddan99 skrev 2024-12-13 11:54:07 följande:

Hej igen. Jag har lite frågor om hur man räknar veckor. Jag hade min senaste mens den 6 november och enligt vanliga beräkningar skulle jag ju vara i vecka 6. 

Saken är den dock att jag har en lång cykel på ca 35-38 dagar och hade inte ägglossning förs cd 25, vilket är 14 dagar sedan. Då kan jag väl omöjligen redan vara i vecka 6? 

Jag gjorde NHS pregnancy calculator och fick detta svar ( beräknat på 35 dagars cykel) 
    You are approximately 4 weeks pregnant
    Your estimated due date is 20 August 2025
  • längtar2017

Hej alla Glad

jag plussade nu i veckan och beräknad bf är 24 augusti, detta blir förhoppningsvis mitt andra barn och min andra graviditet Någonsin, så jag väntar nervöst.

jag är 37 år och är självvald ensamstående mamma till en 7-åring Hjärta 

jag har under båda mina graviditeter fått hjälp av en fertilitets klinik i Danmark som heter Vitanova, första inseminationen tog sig helt naturligt 2016 som resulterade i min son..
    och Nu har jag gjort 4 stycken inseminationer varav 3 naturligt och den 4:de med hormoner och de verkade då funka så nu hoppas jag att någon av de 3 äggen som släppte blir lillasyskonet Baby eller lilla syskonen

• Hannabananas
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 10:07:26 följande:

Hur mår alla? Symtom? Vilken vecka? ❤️

Hej! V. 4+5 ca . Jag mår illa till och från, känslig för dofter. Har större och ömma bröst, trött och gråter väldigt mycket till en massa saker 😅
  • Anni89

Jag är i v5+3 idag. Clearblue digital visade 3+ tidigare i veckan så det kändes väldigt skönt efter två missfall nyligen i v 4/5. Har första ultraljudet 20/12 och börjar våga hoppas på att få se ett hjärta slå. När jag fått missfall har jag märkt det redan innan jag faktiskt börjat blöda, men denna gång känns det annorlunda. Jag känner mig gravid, även om enda symptomet är lite fylligare bröst. Så hoppas innerligt att vi äntligen ska få ett syskon till vår nyblivna 4:åring Hjärta

• Anonym (Saltakatten)
    längtar2017 skrev 2024-12-14 10:16:21 följande:

Hej alla Glad

jag plussade nu i veckan och beräknad bf är 24 augusti, detta blir förhoppningsvis mitt andra barn och min andra graviditet Någonsin, så jag väntar nervöst.

jag är 37 år och är självvald ensamstående mamma till en 7-åring Hjärta 

jag har under båda mina graviditeter fått hjälp av en fertilitets klinik i Danmark som heter Vitanova, första inseminationen tog sig helt naturligt 2016 som resulterade i min son..
    och Nu har jag gjort 4 stycken inseminationer varav 3 naturligt och den 4:de med hormoner och de verkade då funka så nu hoppas jag att någon av de 3 äggen som släppte blir lillasyskonet Baby eller lilla syskonen

Grattis 🥰 Håller tummarna att det går bra hela vägen fram 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 10:07:26 följande:

Hur mår alla? Symtom? Vilken vecka? ❤️

V 6+1 idag och jag har endast lite ömma bröstvårtor och är trött och somnar på soffan varje em/kväll 😴 Mår som vanligt annars, men det har jag gjort alla mina graviditeter så verkar vara standard för mig. Börjar bli så nervös nu igen över missfall, närmar sig tiden för vårt första ultraljud och nojar ihjäl mig över att det inte ska vara nåt litet liv där inne? hjärnspöken delux. Tur jag kan sysselsätta mig med julstök och annat för att hålla tankarna i styr 😅

Hur går det för dig? 😊

• Lina98

Är i vecka 5+3 idag. Fick 3+ på clearblue digital 5+1 så det känns skönt. Har lite ömma bröst, molvärken har avtagit en del sedan förra veckan, har nu endast molvärk ett par gånger om dagen. Har börjat känna tendenser till illamående men inget riktigt än. 

Ibland kommer oron över mig, vill ju typ känna nåt hela tiden för att få lite bekräftelse. Ska göra tidigt ultraljud på vår ivf-klinik 30/12, känns sååå långt kvar. 

Svar på tråden BF Augusti 2025