• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Ananans

Hej!

Jag plussade 6 december. Har idag gått in i vecka 7, har verkligen inga symptom alls, kanske lite tröttare än vanligt på kvällarna. Fattar inte att jag är gravid typ? Bara haft första BM mötet digitalt, så det känns inte verkligt ännu. 

Det är mitt första barn, började försöka i oktober och lyckades i november så det gick snabbt! 

Mitt största problem är att jag behöver tips för att dölja detta när jag ska fira jul med familjen. Vi har inga små barn (ännu hehe) med på jul så det förväntas en del alkohol och jag brukar inte vara den som tackar nej.. Så tar gärna emot tips för detta!

• MammatillMatti
    Ananans skrev 2024-12-17 09:25:22 följande:

Hej!

Jag plussade 6 december. Har idag gått in i vecka 7, har verkligen inga symptom alls, kanske lite tröttare än vanligt på kvällarna. Fattar inte att jag är gravid typ? Bara haft första BM mötet digitalt, så det känns inte verkligt ännu. 

Det är mitt första barn, började försöka i oktober och lyckades i november så det gick snabbt! 

Mitt största problem är att jag behöver tips för att dölja detta när jag ska fira jul med familjen. Vi har inga små barn (ännu hehe) med på jul så det förväntas en del alkohol och jag brukar inte vara den som tackar nej.. Så tar gärna emot tips för detta!

Säg att du går på antibiotikakur, ska upp tidigt, har en vit månad? 🤣
  • Ananans
    MammatillMatti skrev 2024-12-17 10:29:31 följande:
    Säg att du går på antibiotikakur, ska upp tidigt, har en vit månad? 🤣
    Haha jaa det svåra är att vi ska resa långt och vara där i 5 dagar. Så jag har ingenting ?annat? att göra där så kan inte skylla på gå upp tidigt eller köra bil eller sånt. 

Funderar på att låtsas dricka och ha typ alkoholfritt i mitt glas, men det kan vara svårt. Har senaste tiden blivit förkyld/sjuk varje gång jag druckit så kommer skylla på det lite iallafall, att jag vill inte dricka för mkt pga pajar mitt immunförsvar då. Och sen ?låtsas? dricka lite så de ej misstänker nåt haha..
  • Ananans

Hur gör ni andra i jul/nyår? Berättar ni eller försöker ni dölja det?

• uddan99
    Ananans skrev 2024-12-17 11:34:24 följande:

Hur gör ni andra i jul/nyår? Berättar ni eller försöker ni dölja det?

Jag kommer att berätta, men jag har en väldigt öppen relation med min familj och skulle något hända med graviditeten vill jag ändå att de ska veta om det så att jag kan få stöd 😊
  • Anonym (HoppasPåTur)

Någon som kan hjälpa mig??
    Jag födde min förstfödda för 1 år sen drygt. Fick tillbaka min mens (första) efter graviditeten i slutet på augusti. Sen därefter har jag haft en menscykel på 33 dagar och senaste på 37. Och nu har min mens uteblivit verkar som eller är försenad? Cykeldag 44 idag. 

Vi försöker på ett syskon, men alla test visar negativt. Jag har haft känningar i min livmoder & äggstockar i en veckas tid. Förstår inte vad min kropp håller på med? Ibland har jag till och med känt mig gravid. 

Någon som haft liknande och gjort ultraljud/blodprov och fått veta att man är gravid ändå? Finns det en chans? Eller är min mens oregelbunden och kanske till och med hoppat över..hmm? 🥺

• Anonym (HoppasPåTur)
    Anonym (HoppasPåTur) skrev 2024-12-17 12:25:55 följande:

Jag födde min förstfödda för 1 år sen drygt. Fick tillbaka min mens (första) efter graviditeten i slutet på augusti. Sen därefter har jag haft en menscykel på 33 dagar och senaste på 37. Och nu har min mens uteblivit verkar som eller är försenad? Cykeldag 44 idag. 

Vi försöker på ett syskon, men alla test visar negativt. Jag har haft känningar i min livmoder & äggstockar i en veckas tid. Förstår inte vad min kropp håller på med? Ibland har jag till och med känt mig gravid. 

Någon som haft liknande och gjort ultraljud/blodprov och fått veta att man är gravid ändå? Finns det en chans? Eller är min mens oregelbunden och kanske till och med hoppat över..hmm? 🥺

Skulle jag vara gravid så är jag isåfall beräknad i augusti..
  • Anonym (SA)

Tog du ägglossningstester och så denna månad? 
    Jag har PCOS och mina cykler är 35-49 dagar och min gynekolog sa att det är stor chans att jag inte har ägglossning dom cyklarna som är super långa men det är endast med ägglossningstester och ultraljud man kan se om ägget har släppt. Kanske avvakta några dagar och se om nått händer annars kanske kontakta gyn.
  • uddan99

jag hade en liknande cykel i oktober. Vanligtvis 35 dagars cykel, denna blev 58 Dagar. Sen kom mensen. Jag var övertygad om att jag var gravid och intalade mig alla möjliga symtom. Vägrade lyssna på BM som sa att hade jag varit gravid hade jag fått positiva test. Men de hade såklart rätt. 

• Swn
    Swn skrev 2024-12-14 22:01:32 följande:

Så orolig? började blöda ikväll. Är i vecka 7 :( blir så ledsen och besviken. än så länge är det inga stora mängder och jag har inte ont men jag bara väntar på att det ska komma igång. Suck!! Orkar inte med denna berg och dalbana.  

Kontaktade BM idag då blödningarna aldrig riktigt kom igång utan stannade av efter 2 dagar. Hon bokade in mig på ett läkarbesök den 23/12. Hoppas jag får ett ultraljud också så jag slipper oroa mig. Denna oro alltså?.. 😔 man blir ju galen! Kan man inte bara ha en kristallkula så man vet vad man ska ställa in sig på. 
Svar på tråden BF Augusti 2025