Inlägg från: Anonym (HoppasPåTur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HoppasPåTur)

BF Augusti 2025

Någon som kan hjälpa mig??
    Jag födde min förstfödda för 1 år sen drygt. Fick tillbaka min mens (första) efter graviditeten i slutet på augusti. Sen därefter har jag haft en menscykel på 33 dagar och senaste på 37. Och nu har min mens uteblivit verkar som eller är försenad? Cykeldag 44 idag. 

Vi försöker på ett syskon, men alla test visar negativt. Jag har haft känningar i min livmoder & äggstockar i en veckas tid. Förstår inte vad min kropp håller på med? Ibland har jag till och med känt mig gravid. 

Någon som haft liknande och gjort ultraljud/blodprov och fått veta att man är gravid ändå? Finns det en chans? Eller är min mens oregelbunden och kanske till och med hoppat över..hmm? 🥺

• Anonym (HoppasPåTur)
    Anonym (HoppasPåTur) skrev 2024-12-17 12:25:55 följande:

Någon som kan hjälpa mig??
    Jag födde min förstfödda för 1 år sen drygt. Fick tillbaka min mens (första) efter graviditeten i slutet på augusti. Sen därefter har jag haft en menscykel på 33 dagar och senaste på 37. Och nu har min mens uteblivit verkar som eller är försenad? Cykeldag 44 idag. 

Vi försöker på ett syskon, men alla test visar negativt. Jag har haft känningar i min livmoder & äggstockar i en veckas tid. Förstår inte vad min kropp håller på med? Ibland har jag till och med känt mig gravid. 

Någon som haft liknande och gjort ultraljud/blodprov och fått veta att man är gravid ändå? Finns det en chans? Eller är min mens oregelbunden och kanske till och med hoppat över..hmm? 🥺

Skulle jag vara gravid så är jag isåfall beräknad i augusti..
  • Anonym (HoppasPåTur)
    Anonym (SA) skrev 2024-12-17 12:34:17 följande:
    Tog du ägglossningstester och så denna månad? 
    Jag har PCOS och mina cykler är 35-49 dagar och min gynekolog sa att det är stor chans att jag inte har ägglossning dom cyklarna som är super långa men det är endast med ägglossningstester och ultraljud man kan se om ägget har släppt. Kanske avvakta några dagar och se om nått händer annars kanske kontakta gyn.

Tack för svar! 

Ja jag gjorde det och fick en smiley på CB den 23/11 och dagen efter negativt. Sedan har det inte dykt upp någon mer smiley eller jag kanske inte fortsatt testa. Men vi har ändå legat i så att säga. 

Okej, kan man göra ultraljud trots att man ev. inte har PCOS? Eller man kanske kan få veta vad de långa cyklarna beror på? Så man kan få bättre koll och veta när det är tillfälle att få till det? 

Min mens dök faktiskt upp idag på cykeldag 44. Så det var en lång cykel. 

• Anonym (HoppasPåTur)
    uddan99 skrev 2024-12-17 12:55:02 följande:

jag hade en liknande cykel i oktober. Vanligtvis 35 dagars cykel, denna blev 58 Dagar. Sen kom mensen. Jag var övertygad om att jag var gravid och intalade mig alla möjliga symtom. Vägrade lyssna på BM som sa att hade jag varit gravid hade jag fått positiva test. Men de hade såklart rätt. 

Tack för svar!

Ja okej! Det är nog det som hänt för mig..intalat mig massa symtom och negativa test. Idag kom mensen så det var precis som när man talar om trollen haha!

Det är bara till att börja om igen 😊
Svar på tråden BF Augusti 2025