• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Sille88

Hej, 

Jag är 5+1 idag och har prick 0 symptom. Alltså verkligen ingen. Är så nervös för att det är ett dåligt tecken. Jag var gravid i Maj och fick missfall i vecka 8+2. Då hade jag sett hjärtslag samt hade alla symptom man överhuvudtaget kan tänka sig från vecka 3. Blev iof fortfarande missfall men kände mig iaf super gravid tills vecka 8.

Hur må ni andra? Ska man oror sig om man inte känner av graviditeten alls? Har iaf bokat en tidig scan nästa vecka för att se om allt är ok därinne.

• Ananans
    Sille88 skrev 2024-12-17 13:50:07 följande:

Hej, 

Jag är 5+1 idag och har prick 0 symptom. Alltså verkligen ingen. Är så nervös för att det är ett dåligt tecken. Jag var gravid i Maj och fick missfall i vecka 8+2. Då hade jag sett hjärtslag samt hade alla symptom man överhuvudtaget kan tänka sig från vecka 3. Blev iof fortfarande missfall men kände mig iaf super gravid tills vecka 8.

Hur må ni andra? Ska man oror sig om man inte känner av graviditeten alls? Har iaf bokat en tidig scan nästa vecka för att se om allt är ok därinne.

Jag har också noll symptom (vecka 7), haft första digitala mötet och BM sa bara - grattis, vad skönt! Och att det är lika normalt som att ha symptom. Så försöker inte oroa mig över det
  • Anonym (Mammatill2)

Hej, 

Hej! Du behöver nog inte va orolig, har haft 2 fullgångna graviditeter och ett missfall (i slutet av oktober)
    första barn: kände bara ömma bröst och inget mer 
    andra barn: illamåendet kom inte förens v.8 
    missfallet: bara lite små ömma bröst
    nu: inga symtom förens igår (v7+0 idag) och då har jag fått illamående😊 
    de varierar jätte olika från graviditet till graviditet och person till person så jag Skulle inte oroa mig😊
  • MammatillMatti
    Ananans skrev 2024-12-17 11:34:24 följande:

Hur gör ni andra i jul/nyår? Berättar ni eller försöker ni dölja det?

Min mamma vet, är enbart där det dricks alkohol så jag är safe på resterande firanden haha! 😛 
  • Anonym (Saltakatten)

Hej, 

Jag är en sån som har typ 0 symtom, fått två friska barn och verkar ju vara gravid fortfarande även denna gång 😄 Jag har endast ömma bröstvårtor nu. 
  • Anonym (Saltakatten)

Tror inte vi kommer berätta, och det beror på att våra barn kommer berätta för allt och alla att dom ska få ett syskon om dom får veta det och det känner vi oss inte bekväma med än då det fortfarande är så tidigt 😅  Vill gärna skona mina barn från eventuellt tidigt missfall också, tanken är att berätta för dom efter v 12-13 och KUB. 

Däremot vet våra föräldrar redan men dom får knipa igen 🙈 Var inte tänkt att berätta för dom men min mamma kände på sig och jaaa, det bara blev så 😄

• MammatillMatti

När kommer ni börja köpa saker till bebis? Är i vecka 6+4 bara men har hittat en vagn på marketplace för sånt bra pris och den är i bra skick!! Vågar man köpa? 

Detta blir andra barnet så vi har redan en singelvagn men behöver byta till dubbel & därav sälja av nuvarande också. Är jag tokig, ska man vänta? 😂

• Lina98

Vi kommer berätta för sambons familj som vi ska fira jul med men resten får vänta till v12 typ.❤️ 

Du kanske kan skylla på magkatarrskänningar typ? 

• Lina98

Vi kommer berätta för sambons familj som vi ska fira jul med men resten får vänta till v12 typ.

Du kanske kan skylla på magkatarrskänningar typ? 

• Anonym (HoppasPåTur)
    Anonym (SA) skrev 2024-12-17 12:34:17 följande:
    Tog du ägglossningstester och så denna månad? 
    Jag har PCOS och mina cykler är 35-49 dagar och min gynekolog sa att det är stor chans att jag inte har ägglossning dom cyklarna som är super långa men det är endast med ägglossningstester och ultraljud man kan se om ägget har släppt. Kanske avvakta några dagar och se om nått händer annars kanske kontakta gyn.

Tack för svar! 

Ja jag gjorde det och fick en smiley på CB den 23/11 och dagen efter negativt. Sedan har det inte dykt upp någon mer smiley eller jag kanske inte fortsatt testa. Men vi har ändå legat i så att säga. 

Okej, kan man göra ultraljud trots att man ev. inte har PCOS? Eller man kanske kan få veta vad de långa cyklarna beror på? Så man kan få bättre koll och veta när det är tillfälle att få till det? 

Min mens dök faktiskt upp idag på cykeldag 44. Så det var en lång cykel. 

Svar på tråden BF Augusti 2025