• Lina98

BF Augusti 2025

Hej på er!
    Jag ansluter mig också till gänget. Jag har bf 12/8 och är idag i vecka 5 (4+6). 
    vi har försökt få barn i 2,5 år men aldrig sett ett plus före nu. Detta var vår 4e insättning via IVF. 

Jag har haft molvärk sedan jag plussade v4 (3+5) och ont i brösten. Är så galet orolig att det inte ska gå vägen. Har inte känt samma molvärk nu på två dagar, är det någon annan som också upplevt att molvärken avtagit? 

• Lina98

Är i vecka 5+3 idag. Fick 3+ på clearblue digital 5+1 så det känns skönt. Har lite ömma bröst, molvärken har avtagit en del sedan förra veckan, har nu endast molvärk ett par gånger om dagen. Har börjat känna tendenser till illamående men inget riktigt än. 

Ibland kommer oron över mig, vill ju typ känna nåt hela tiden för att få lite bekräftelse. Ska göra tidigt ultraljud på vår ivf-klinik 30/12, känns sååå långt kvar. 

• Lina98
    Ananans skrev 2024-12-17 11:34:24 följande:

Hur gör ni andra i jul/nyår? Berättar ni eller försöker ni dölja det?

Vi kommer berätta för sambons familj som vi ska fira jul med men resten får vänta till v12 typ.❤️ 

Du kanske kan skylla på magkatarrskänningar typ? 

• Lina98
    Ananans skrev 2024-12-17 11:34:24 följande:

Hur gör ni andra i jul/nyår? Berättar ni eller försöker ni dölja det?

Vi kommer berätta för sambons familj som vi ska fira jul med men resten får vänta till v12 typ.

Du kanske kan skylla på magkatarrskänningar typ? 

• Lina98

Hur går det för er alla? Vad har ni för symtom?
    Gick in i vecka 7 i onsdags och efter det har illamåendet verkligen tagit fart! Annars har jag fortsatt ömma bröst, känslosam, högre puls än vanligt, svullen mage och lite molvärk till och från. 

• Lina98
    längtar2017 skrev 2024-12-30 10:41:15 följande:

Hej igen

den Lilla stannade tyvärr inte hos oss denna gången, började blöda lite den 22 dec och de fortsatte på samma sätt fram till torsdag och på natten mellan torsdag- fredag började de göra ont och under fredagen kom förhoppningsvis allt ut

är så ledsen Gråter ville så gärna få ett litet syskon till min son

Åh beklagar verkligen!! ❤️
  • Lina98

Har gjort tidigt ultraljud idag v.7+5. Allt såg bra ut hittills och det var en stor lättnad att äntligen få se ett pickande litet hjärta❤️

• Lina98
    MammatillMatti skrev 2025-01-02 11:36:25 följande:

Någon mer som är konstant hungrig? Vecka 8+6 idag, kom väl för någon vecka sen. En extra frukt räcker verkligen inte haha! 

Jag är nog lite mer hungrig än vanligt men äter främst mer för att undvika illamåendet😂 vecka 8+1 idag
  • Lina98

Mitt illamående har verkligen minskat de två senaste dagarna. Känner typ ingenting även om jag är hungrig vilket har triggat illamåendet som mest innan. Någon annan som varit med om liknande? Kan illamåendet redan gå över? Orolig!!!

Gick in i v10 idag (9+0)

• Lina98
    Anonym (Blåklocka) skrev 2025-01-13 19:03:56 följande:

Hej, 
    Jag hoppar också in i tråden, nyligen gått in i vecka 10. Sett hjärtljud på tidigt ul, men känns overkligt ändå. Mår väääldigt illa, men kämpar på för det lilla livets skullGlad

Ska vi göra en sånhär BF-lista? Jag börjar så får vi se om nån hänger på ;)

Blåklocka, 14/8, första barnet

Kuul med BF-lista, jag hakar på!

Lina98, 12/8, första barnet 
    Blåklocka, 14/8, första barnet 
  • Lina98

Spännande för er som ska göra KUB i dagarna. Vi gjorde nipt för 1,5 veckor sedan och väntar spänt på svar som beräknas komma på fredag eller lördag. Då får vi även reda på kön🥹

• Lina98

Stort grattis till alla positiva KUB-resultat och fina ultraljud

Vi fick svar på nipt i fredags med låg risk vilket var väldigt skönt! Vi fick även reda på könet

vi ska få en liten pojke 🥹💙

• Lina98
    Anonym (Anna) skrev 2025-02-04 12:25:51 följande:

Ska ni ta influensavaccin och covidvaccin?? finns det tillräckligt med forskning om att det inte påverkar barnet med covidvaccin 

Jag har tagit båda vaccinen 
    Arconia skrev 2025-02-04 17:37:00 följande:

Idag har vi också varit på Kub-ultraljudet och allt såg bra ut! 
    Oj vad nervöst det var först, det känns så konstigt nu när man gått nästan tre månader och vetat att man är gravid men inte haft något annat bevis än symptomen och positiva graviditetstest. Så när man fick se bebisen så var jag ändå chockad! 

Kommer nog ta både influensa- och covidvaccinet när det är dags! Jobbar bland mycket folk och sjukdomar sprids mycket så det känns bra bara att göra det. 

Kul att läsa om alla andras Kub-test och följa hur det går med symtomen! Jag har också haft det upp-och-ned med symptomen som vissa andra här har skrivit. Illamåendet har i princip avtagit men jag har senaste veckorna spytt ett par gånger, det har kommit plötsligt. Sen har jag ibland inte känt några symptom alls, inte ens brösten och då har man funderat lite. Men sen har det också kommit tillbaka.

Lycka till alla! Glad

Skönt att allt såg bra ut och spännande att få se det lilla livet 😍
  • Lina98
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-02-07 11:28:36 följande:

Tyvärr har jag fått dåliga resultat på NIPT för trisomi 13? oftast ej förenligt med liv. Lämnat moderkaksprov och inväntar definitiva domen. NIPT är inte säkert vid avvikelser så än ska vi inte tro det värsta men chansen är ju minimal att moderkaksprovet ändå visar på en frisk bebis. 

Kommer mest troligt att behöva avbryta graviditeten nästa vecka, går in i v 15 imorgon. Vi håller fullständigt på att gå sönder 💔 Hade aldrig kunnat tro detta. Förra veckan såg allt så bra ut och fanns enligt KUB ingen höjd risk för denna kromosomavvikelse. Tänk om vi inte gått vidare med NIPT? Då hade vi gått och trott att vi väntar en frisk bebis. Helt sjukt detta. Vilken berg- och dalbana. 

Ta hand om er och era friska bebisar. Lycka till 💕

Men vad fruktansvärt. Hjärtat går ju sönder av att bara läsa vad ni går igenom. Håller alla tummar för att moderkaksprovet ändå ger er positiva nyheter.

Ta hand om er, styrkekramar❤️❤️❤️
Svar på tråden BF Augusti 2025