• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Mammatill2) skrev 2024-12-05 20:23:13 följande:

Hej hur går de för alla? Undrar vad ni har för gravid symtom?:)
    jag är 5+3 och har verkligen inga symtom alls Nalle

Jag kliver in i v 6 (5+0) nu och enda symtomet jag märker av är att jag är tröttare på kvällarna. Nästan varje kväll har jag somnat i soffan, sovit hela kvällen, vaknat och lagt mig i sängen och somnat igen 🙈 Drömt en hel del knasigt också?

Detta är min fjärde graviditet och jag har aldrig haft mkt symtom, trötthet och mkt knasiga drömmar är det enda, så jag försöker påminna mig om att det är som det brukar. Alla får inte mkt symtom och det är ännu tidigt, kan ju ändras 😅 

• MammatillMatti
    Anonym (Mammatill2) skrev 2024-12-05 20:23:13 följande:

Hej hur går de för alla? Undrar vad ni har för gravid symtom?:)
    jag är 5+3 och har verkligen inga symtom alls Nalle

Går bra här! Är i vecka 5+2 och mår bra. Har lite molande värk som kommer och går (börjar avta lite jämfört mot förra veckan men kommer ändå flera gånger om dagen), brösten spänner ibland, kissar på nätterna och sambon tycker humöret svänger lite då och då 😂 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Bella) skrev 2024-12-05 22:18:04 följande:

Jag har också plussat nyligen, är i vecka 5 (v4 +4). 
    Är 35 år och blir vårt första barn. Var pågång att påbörja ivf-utredning när det plötsligt tog sig (med hjälp av letrozol). Är så glad, pirrig, orolig och nervös på samma gång. Har en känsla av typ träningsvärk i magen och lite ömma bröst. För 2 veckor sen mådde jag lite småilla men det har försvunnit..

Så roligt, stort grattis 🥳

Jag har två barn sedan tidigare som kom utan hjälp men är äldre nu och vi hade kämpat rätt länge för att få ett plus så vi började en fertilitetsutredning tidigare i höst för att se om vi den här gången kunde behöva lite hjälp, men tydligen inte 😄🙏🏻 Det är ju rätt så typiskt, haha. Fick läkartid för att gå igenom våra prover dagen efter vi plussat typ. Men så skönt att slippa, håller tummarna att det fortsätter såhär. 

• Anonym (Hjärta)

Hej, 
    jag har testat varje dag och tycker att min stegring idag ser svagare än igår; vad tycker ni(översta är idag)? ❤️ dagens är BIM+1 (eller kanske BIM, är lite osäker) 

• Anonym (Emma)

Emma heter jag. Efter flera år av misslyckade tester och på vårt andra IVF försök blev det äntligen vår tur 🥹 är i 5+4 idag och har ultraljud om två veckor. 

• MammatillMatti
    Anonym (Hjärta) skrev 2024-12-06 09:21:56 följande:

Hej, 
    jag har testat varje dag och tycker att min stegring idag ser svagare än igår; vad tycker ni(översta är idag)? ❤️ dagens är BIM+1 (eller kanske BIM, är lite osäker) 

Tycker dom knappt skiljer, pyttelite svagare. Testa om några timmar igen eller imorgon, kanske gått för kort tid? ❤️
  • Anonym (Smålandsmamman)

Jag hoppar in i tråden. Plussade i söndags och är idag i v.5 (4+4). Vi har två barn sen innan och har kämpat för en trea i 1,5 år?2 missfall under den här tiden så det är kämpigt psykiskt just nu. Har iaf fått en ökning från 1-2 i söndags till 2-3 idag (fredag), vet inte när det slog om då jag inte testat något där i mellan. Hoppas det är vår tur nuHjärta bf 10/8

• Anni89

Hej alla och grattis till era plus!

Jag plussade tidigare i veckan, är idag i 4+2 med BF 12/8. Är jätteglad då vi länge försökt få ett syskon till vår son som precis fyllt 4 år. Men är också väldigt orolig och tar inte ut något i förskott då jag fick missfall förra månaden samt även i augusti.. Hoppas att den lilla vill stanna denna gång!

Mår än så länge precis som vanligt, lite fylligare bröst är det enda symptomet. Var likadant med första barnet så det är jag iaf inte orolig över. 

• Jullis94

Joinar jag också! 

Är i v5 (4+5) och är beräknad 10 augusti med första barnet. Har haft molande värk, kort temprament och lite känslig som varade två dagar typ. Har en ständig oro att det inte kommer gå vägen och att man inte känner sig gravid typ. Vill bara göra bort första ultraljudet och få det bekräftat 🙈 

Svar på tråden BF Augusti 2025