Inlägg från: MammatillMatti |Visa alla inlägg
  • MammatillMatti

BF Augusti 2025

Hej! Jag plussade igår och är i vecka 4+0 idag, det tog sig på 3e försöket denna gång. Jag har en son på 7 månader sedan tidigare. 

Mina symtom hittills är molvärk i magen, spänningar i brösten och ett skiftande humör. 

• MammatillMatti
    Swn skrev 2024-12-01 10:16:08 följande:

Mitt psyke tar stryk denna graviditeten. Konstant oro och känna efter. har lite beiga på gränsen till ljusbruna flytningar och mensvärk/molnvärk längst ner i ryggen men testerna blir starkare varje dag så det borde ändå vara positivt ?! 

jag fick mitt 3+ på clear blue idag på 4+5 så det känns bra ❤️
    försöker njuta men det är svårt när man vill det så mycket. 

Det låter positivt! Små blödningar är vanligt i början av graviditeten, så länge det inte kommer större blödningar så ska det nog vara lugnt ❤️ 

Borde inte testet visa 2-3 egentlige? Verkar vara mycket hcg iaf vilket bara är bra! 
  • MammatillMatti

Har också sån stress denna graviditeten, har som en känsla inom mig att jag ska få missfall.. Varför jag känner så? Vet inte. Kan bero på att jag har mer molvärk denna graviditeten än förra och det oroar mig. Även läst om många missfall på senaste och det sätter väl tankar i mig.. Försöker verkligen släppa dom tankarna, överväger att göra ett tidigt ultraljud för att konstatera hjärtljud när det är möjligt.

Har ni mycket molvärk? Ni som varit gravida innan, hur har det varit i jämförelse? 💞

• MammatillMatti
    Anonym (Andrabarnet) skrev 2024-12-01 12:54:28 följande:

Verkar som vi är många oroliga! Jag hade en sån hemsk dröm förra graviditeten som etsat sig fast. Om att jag fick missfall med andra barnet. Det låter väl jättelarvigt att lägga vikt vid en sån grej men av nån anledning har jag inte kunnat släppa den drömmen. Rynkar på näsan

Som svar på din fråga tycker jag att jag haft något mer molvärk och mer symtom nu än förra graviditeten. Framförallt såhär tidigt! Kan inte minnas att jag kände något alls före v. 6 när jag insåg att jag var gravid förra gången. Denna gång har jag haft en del molvärk sedan två veckor tillbaka. Även känt illamående redan. 

Riktigt jobbigt är det! Förstår att en sån dröm kan sätta tankar, men det var bara en dröm också. Ens drömmar kan ju spegla in i ens rädslor 💞

Ja, för mig hade jag JÄTTE ömma bröst sist, humörsvängningar, ökad urinering, flytningar och lite molvärk. Har väl samma nu men mycket mindre ömma bröst än sist och mer molvärk, som att dom två bytt plats!

Haft molvärk sedan 1-2 dagar efter ägglossningen sjukt nog, som blev värre på äl+8! Nu kommer den och går, gör inte jätteont men den är svår att missa ändå haha! Det liksom spänner, sticker till och krampar typ 😅

• MammatillMatti
    Anonym (Nummer 3) skrev 2024-12-02 11:09:09 följande:

Känner mig också ganska orolig och tycker att mina symptom (illamående och molvärk) jag upplevde som tydliga innan plusset minskat. Har ett digitalt test med veckoindikator som jag tänkt ta men vill gärna att det ska stå 2-3 eller 3+ när jag tar det. BIM imorgon. Vilken dag skulle ni tagit testet för att det bör visa hög hc? 

Om du vill ha det starkt skulle jag ta det ca en vecka efter bim för att vara säker 🥰 
  • MammatillMatti
    Anonym (Håller tummarna!) skrev 2024-12-03 14:27:02 följande:

Hej allihopa och grattis! 
    Jag plussade chockerande nog för två dagar sedan på BIM+9 efter att ha haft (vad jag trodde) mens i typ en vecka. Jag hade kraftiga blödningar samma dag som BIM (och ett negativt test) och därefter har det varit rätt sparsamt med blod, men fortfarande bruna flytningar. Nu är jag så så rädd för att det var ett missfall och att det kommer vara över innan det ens har börjat. Men jag är försiktigt positiv :) 

Plussade du innan blödningen? Kan vara att kroppen glömt av att ställa in mensen också 😊
  • MammatillMatti
    Anonym (2barnsmor) skrev 2024-12-03 14:00:43 följande:
    Okej, grattisar i massor! 🥰, hoppas jag får joina dig inom ett par dagar. 😅

Joo vilken vecka fick du MF?
    Det var mitt första MF och verkligen traumatiskt, hade nog aldrig föreställt mig att bli gravid såhär snabbt pånytt, nu också kommer känslorna och rädslan att komma över den dagen man fick missfall i om du fattar vad jag menar . 😅 Vill se v.7 på Flo appen, de e drömmen, kommer nog inte kunna slappna av före det 😅
    Inväntar också vecka 7, då har ju hjärtat börjat slå och känns mycket mer safe! Tack och lov gick jag in i vecka 6 idag (5+0) så 1-1,5 vecka kvar tills det börjat slå🥰
  • MammatillMatti
    Anonym (Håller tummarna!) skrev 2024-12-03 19:02:09 följande:
    Hej! Nej jag hadw bara negativa test innan blödningen vilket gjorde att jag heeeelt räknade bort en gravidite. Känns konstigt att hcg har höjts så långt efter som 1,5 vecka efter blödning när det inte gav utslag innan blödning? 
    Låter ju positivt då. Tiden får utvisa men om det är positivt nu efter blödningen så bör det stämma ju 💞
  • MammatillMatti
    Anonym (Mammatill2) skrev 2024-12-05 20:23:13 följande:

Hej hur går de för alla? Undrar vad ni har för gravid symtom?:)
    jag är 5+3 och har verkligen inga symtom alls Nalle

Går bra här! Är i vecka 5+2 och mår bra. Har lite molande värk som kommer och går (börjar avta lite jämfört mot förra veckan men kommer ändå flera gånger om dagen), brösten spänner ibland, kissar på nätterna och sambon tycker humöret svänger lite då och då 😂 
  • MammatillMatti
    Anonym (Hjärta) skrev 2024-12-06 09:21:56 följande:

Hej, 
    jag har testat varje dag och tycker att min stegring idag ser svagare än igår; vad tycker ni(översta är idag)? ❤️ dagens är BIM+1 (eller kanske BIM, är lite osäker) 

Tycker dom knappt skiljer, pyttelite svagare. Testa om några timmar igen eller imorgon, kanske gått för kort tid? ❤️
Svar på tråden BF Augusti 2025