• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Nummer 3)

Känner mig också ganska orolig och tycker att mina symptom (illamående och molvärk) jag upplevde som tydliga innan plusset minskat. Har ett digitalt test med veckoindikator som jag tänkt ta men vill gärna att det ska stå 2-3 eller 3+ när jag tar det. BIM imorgon. Vilken dag skulle ni tagit testet för att det bör visa hög hc? 

• MammatillMatti
    Anonym (Nummer 3) skrev 2024-12-02 11:09:09 följande:

Känner mig också ganska orolig och tycker att mina symptom (illamående och molvärk) jag upplevde som tydliga innan plusset minskat. Har ett digitalt test med veckoindikator som jag tänkt ta men vill gärna att det ska stå 2-3 eller 3+ när jag tar det. BIM imorgon. Vilken dag skulle ni tagit testet för att det bör visa hög hc? 

Om du vill ha det starkt skulle jag ta det ca en vecka efter bim för att vara säker 🥰 
  • Anonym (Anonym)

Ansluter även jag hit, gravid i vecka 6(5+0) med första, så många nya intryck. Mestadels märkt av molvärk och illamående som kommer och går än så länge.

BF 3:e Augusti om allt går vägen  🥰

• Anonym (2barnsmor)

Hej på er,
    hoppar eventuellt in i tråden, plussade väääldigt svagt imorse, måste testa på nytt imoron.
    Har ett missfall i bagaget från förra månaden så jag är helt jätte nervös inför dehär 😅 Hade nog int tänkt att det skulle börja funka sådär snabbt efter MF heller så om vi är gravida så är det nog helt kukkupelle. Eller är det vanligt att kunna bli gravid med detsamma? 

Hursom, grattisar till alla som plussat, hoppas jag får joina er grupp :) 

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (2barnsmor) skrev 2024-12-03 09:12:05 följande:

Hej på er,
    hoppar eventuellt in i tråden, plussade väääldigt svagt imorse, måste testa på nytt imoron.
    Har ett missfall i bagaget från förra månaden så jag är helt jätte nervös inför dehär 😅 Hade nog int tänkt att det skulle börja funka sådär snabbt efter MF heller så om vi är gravida så är det nog helt kukkupelle. Eller är det vanligt att kunna bli gravid med detsamma? 

Hursom, grattisar till alla som plussat, hoppas jag får joina er grupp :) 

Jag blev gravid direkt efter missfallet jag hade i oktober. Nu är jag i v 5 (4+4) och fick igår +3 veckor på CB digitala, så jag hoppas innerligt att det betyder att det går bättre den här gången 🙏🏻

Kan verkligen relatera till oron när man har ett missfall så färskt i minnet. Försöker tänka att chansen för att det går bra är mkt större än risken för missfall och att jag ju verkar ha mkt gravidhormoner i kroppen såhär tidigt och det är ju bra 🥰

Håller tummarna att det blir tydligt plus och inga fler missfall. 
  • Anonym (Saltakatten)

Jag är gravid med vårt tredje och sista barn, så här ska njutas till max. Plussade för drygt en vecka sedan. Våra barn är 12 och 9 så detta blir en redig sladdis 🥰 Känns som första gången för det var ju så himla längesedan jag sist var gravid och det är en hel del nya grejjer som inte gällde sist jag var gravid har jag märkt 😅 Men detta blir kul, ser så mkt framemot att uppleva en sista graviditet och en sista bebis. 

Nu vill jag snabbspola till v 12-13, förhoppingavis ser allt bra ut då så vi kan få berätta för familjen. Ser så framemot att få berätta för barnen som önskat ett syskon flera år. Dom kommer smälla av 😆🥰

• Anonym (LH)

BF 7 augusti. Japp, jag är i chock. 

36 år gammal, har två barn 16 och 12 år. 

• Anonym (2barnsmor)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-12-03 10:56:29 följande:
    Jag blev gravid direkt efter missfallet jag hade i oktober. Nu är jag i v 5 (4+4) och fick igår +3 veckor på CB digitala, så jag hoppas innerligt att det betyder att det går bättre den här gången 🙏🏻

Kan verkligen relatera till oron när man har ett missfall så färskt i minnet. Försöker tänka att chansen för att det går bra är mkt större än risken för missfall och att jag ju verkar ha mkt gravidhormoner i kroppen såhär tidigt och det är ju bra 🥰

Håller tummarna att det blir tydligt plus och inga fler missfall. 
    Okej, grattisar i massor! 🥰, hoppas jag får joina dig inom ett par dagar. 😅

Joo vilken vecka fick du MF?
    Det var mitt första MF och verkligen traumatiskt, hade nog aldrig föreställt mig att bli gravid såhär snabbt pånytt, nu också kommer känslorna och rädslan att komma över den dagen man fick missfall i om du fattar vad jag menar . 😅 Vill se v.7 på Flo appen, de e drömmen, kommer nog inte kunna slappna av före det 😅
  • Anonym (Håller tummarna!)

Hej allihopa och grattis! 
    Jag plussade chockerande nog för två dagar sedan på BIM+9 efter att ha haft (vad jag trodde) mens i typ en vecka. Jag hade kraftiga blödningar samma dag som BIM (och ett negativt test) och därefter har det varit rätt sparsamt med blod, men fortfarande bruna flytningar. Nu är jag så så rädd för att det var ett missfall och att det kommer vara över innan det ens har börjat. Men jag är försiktigt positiv :) 

• MammatillMatti
    Anonym (Håller tummarna!) skrev 2024-12-03 14:27:02 följande:

Hej allihopa och grattis! 
    Jag plussade chockerande nog för två dagar sedan på BIM+9 efter att ha haft (vad jag trodde) mens i typ en vecka. Jag hade kraftiga blödningar samma dag som BIM (och ett negativt test) och därefter har det varit rätt sparsamt med blod, men fortfarande bruna flytningar. Nu är jag så så rädd för att det var ett missfall och att det kommer vara över innan det ens har börjat. Men jag är försiktigt positiv :) 

Plussade du innan blödningen? Kan vara att kroppen glömt av att ställa in mensen också 😊
Svar på tråden BF Augusti 2025