Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BF Augusti 2025

Anonym (2barnsmor) skrev 2024-12-03 09:12:05 följande:

Hej på er,
    hoppar eventuellt in i tråden, plussade väääldigt svagt imorse, måste testa på nytt imoron.
    Har ett missfall i bagaget från förra månaden så jag är helt jätte nervös inför dehär 😅 Hade nog int tänkt att det skulle börja funka sådär snabbt efter MF heller så om vi är gravida så är det nog helt kukkupelle. Eller är det vanligt att kunna bli gravid med detsamma? 

Hursom, grattisar till alla som plussat, hoppas jag får joina er grupp :) 

Jag blev gravid direkt efter missfallet jag hade i oktober. Nu är jag i v 5 (4+4) och fick igår +3 veckor på CB digitala, så jag hoppas innerligt att det betyder att det går bättre den här gången 🙏🏻

Kan verkligen relatera till oron när man har ett missfall så färskt i minnet. Försöker tänka att chansen för att det går bra är mkt större än risken för missfall och att jag ju verkar ha mkt gravidhormoner i kroppen såhär tidigt och det är ju bra 🥰

Håller tummarna att det blir tydligt plus och inga fler missfall. 
  • Anonym (Saltakatten)

Jag är gravid med vårt tredje och sista barn, så här ska njutas till max. Plussade för drygt en vecka sedan. Våra barn är 12 och 9 så detta blir en redig sladdis 🥰 Känns som första gången för det var ju så himla längesedan jag sist var gravid och det är en hel del nya grejjer som inte gällde sist jag var gravid har jag märkt 😅 Men detta blir kul, ser så mkt framemot att uppleva en sista graviditet och en sista bebis. 

Nu vill jag snabbspola till v 12-13, förhoppingavis ser allt bra ut då så vi kan få berätta för familjen. Ser så framemot att få berätta för barnen som önskat ett syskon flera år. Dom kommer smälla av 😆🥰

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (2barnsmor) skrev 2024-12-03 14:00:43 följande:
    Okej, grattisar i massor! 🥰, hoppas jag får joina dig inom ett par dagar. 😅

Joo vilken vecka fick du MF?
    Det var mitt första MF och verkligen traumatiskt, hade nog aldrig föreställt mig att bli gravid såhär snabbt pånytt, nu också kommer känslorna och rädslan att komma över den dagen man fick missfall i om du fattar vad jag menar . 😅 Vill se v.7 på Flo appen, de e drömmen, kommer nog inte kunna slappna av före det 😅
    Jag fick missfall tidigt, hann knappt veta om graviditeten en vecka ens, men det var mitt första missfall också så jag blev helt knäckt? Varje toalettbesök är en plåga? vill bara snabbspola förbi den här första trimestern 🙈 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Mammatill2) skrev 2024-12-05 20:23:13 följande:

Hej hur går de för alla? Undrar vad ni har för gravid symtom?:)
    jag är 5+3 och har verkligen inga symtom alls Nalle

Jag kliver in i v 6 (5+0) nu och enda symtomet jag märker av är att jag är tröttare på kvällarna. Nästan varje kväll har jag somnat i soffan, sovit hela kvällen, vaknat och lagt mig i sängen och somnat igen 🙈 Drömt en hel del knasigt också?

Detta är min fjärde graviditet och jag har aldrig haft mkt symtom, trötthet och mkt knasiga drömmar är det enda, så jag försöker påminna mig om att det är som det brukar. Alla får inte mkt symtom och det är ännu tidigt, kan ju ändras 😅 

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Bella) skrev 2024-12-05 22:18:04 följande:

Jag har också plussat nyligen, är i vecka 5 (v4 +4). 
    Är 35 år och blir vårt första barn. Var pågång att påbörja ivf-utredning när det plötsligt tog sig (med hjälp av letrozol). Är så glad, pirrig, orolig och nervös på samma gång. Har en känsla av typ träningsvärk i magen och lite ömma bröst. För 2 veckor sen mådde jag lite småilla men det har försvunnit..

Så roligt, stort grattis 🥳

Jag har två barn sedan tidigare som kom utan hjälp men är äldre nu och vi hade kämpat rätt länge för att få ett plus så vi började en fertilitetsutredning tidigare i höst för att se om vi den här gången kunde behöva lite hjälp, men tydligen inte 😄🙏🏻 Det är ju rätt så typiskt, haha. Fick läkartid för att gå igenom våra prover dagen efter vi plussat typ. Men så skönt att slippa, håller tummarna att det fortsätter såhär. 

• Anonym (Saltakatten)

Jag har också ett tidigt ultraljud inbokat i 6+5, hon sa att man brukar se hjärtslag från 6+0 men det är ju under förutsättning att man är så långt gången också. Jag har då väldigt regelbunden cykel och vet exakt när ÄL va osv så det borde stämma och jag håller tummarna så hårt att vi får se hjärtslag ❤️ Hade missfall i oktober så oron är stor. 

Jag har alltid gjort ultraljud i vecka 7+ några dagar i mina tidigare graviditer och då har man tydligt sett hjärtslag 😊 Men nu är ju jul precis den veckan så därför blev det lite tidigare den här gången, men hoppas det syns ändå. Håller tummarna för oss alla att vi får se hjärtan slå 🙏🏻

• Anonym (Saltakatten)

Hade varit så kul att få berätta på julen men vi kommer vänta tills ultraljudet i v 12-13 är gjort. Tror vi är lite extra oroliga i och med att vi fick missfall tidigare i höst och så vill vi att barnen ska få veta först och den dagen dom får veta kommer ju typ allt och alla få veta 😅 Dom är 12 och 9 år och har tjatat flera år om ett syskon så jag längtar så himla mkt efter att få berätta för dom 🥰 När jag väntade dom så berättade vi i v 8-9 efter att vi gjort första ultraljudet. Finns ju inga rätt eller fel. Vi tycker det är lite mysigt att gå omkring med denna hemlis också ☺️

Jag är ju en sån som inga gravid symtom har förutom trötthet 😴 Somenar varje eftermiddag/kväll på soffan, sååå trött. Annars mår jag precis som vanligt.

• Anonym (Saltakatten)
    Jullis94 skrev 2024-12-09 12:01:10 följande:

Jamen lite samma som här då! Upplever lite molande värk, känningar i brösten och ont i huvudet. Vet inte om jag hade lite halsbränna igår eller ej. Är gastric opererad så svårt att avgöra om illamående kommer från en dumpning eller om det är pga graviditeten 😅

Jag har gjort en gastric sleeve för typ 1,5 år sedan och har efter visst matintag känt av halsbränna, undrar om det har med minimagen att göra för det är ju så tidigt att känna av halsbränna redan tycker jag, men vet att man lättare kan få det efter en sleeve. Spännande att se hur en graviditet med minimage kommer te sig, antar att jag framöver lättare kommer känna av att jag behöver äta oftare att hålla blodsockret.

Var det längesedan du gjorde op:en? 

• Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2024-12-10 09:41:08 följande:

Hoppas denna frågan inte oroar någon! 

Någon som har koll på när blödningen sätter igång OM man får missfall? Är det direkt, någon/några dagar efter, timmar efter? MA är ju ovanligt och undrar därför efter ett ?vanligt? missfall hehe. Jag tänker när man kan känna sig säker att hjärtat börjat slå 💞

Mitt missfall startade med rosa flytningar i 2-3 dagar som sen övergick till kraftiga blödningar och smärta. 

Finns ju tyvärr inga garantier för nåt, men chansen att få en bebis är ju betydligt högre än risken för missfall och för varje vecka minskar risken att det blir missfall 🙏🏻😊 Man får försöka tänka så. 

• Anonym (Saltakatten)
    Jullis94 skrev 2024-12-10 13:05:02 följande:

Oj nu vet jag inte hur man svarar på en viss person 😂 
    men jag gjorde min gbp i mars i år. Tycker det är svårt att känna/märka om illamående/halsbränna är från Open eller om den är pga graviditeten 😂 
    Något jag tycker är svårt just nu är alla tankar som man går med och man har egentligen ingen att prata med som förstår en.. all oro kring missfall och all längtan och önskan efter att gosa med bebben. Är rädd att om jag mår bra så är det något som är fel, känner jag inte det typiska tecknen så är det fel. Ingen sa hur jobbigt det var att väl va gravid med alla dessa tankar ????🤭

Var jag som gjort en sleeve 😊 Men jag gjorde min op för typ 1,5 år sedan. 

Är det ditt första barn? Att skaffa barn är verkligen att skaffa sig livslångt oroande kan jag lova 😅 Först oroar man sig mer eller mindre hela graviditeten att nåt är fel, missfall osv, sen oroar man sig över bebisen, andas den, är den sjuk, varför så missnöjd osv. Och när de blir större oroar man sig för annat, skolan, vänner och jag som har barn som närmar sig tonåren har en massa annat att oroa mig över nu 🙈 

Jag kan iaf lugna dig med att jag aldrig haft särskilt mkt graviditetssymtom, knappt alls och det går bra även utan symtom 😊 Du får lita på kroppen och bara hålla tummarna att det går bra. 

Svar på tråden BF Augusti 2025