Ananans skrev 2025-01-22 10:11:34 följande:
Har gått in i vecka 12 nu enligt mina appar men har fortfarande inte varit på ett fysiskt barnmorskebesök (inbokat imorgon dock) och inte gjort något ultraljud så jag vågar inte berätta för någon ännu.
Jag kan inte riktigt fatta om det är en bebis där eller inte eller om veckan i apparna är korrekt förrän vi gjort ultraljud. Ska göra KUB så det lär bli inbokat kort efter morgondagens besök. Men har så dåligt tålamod just nu!
Vi har inte berättat för någon alls ännu! Har ni andra berättat?
Fast jag gjorde ultraljud i v 7-8 och såg en liten böna i magen kan jag ändå inte förstå att jag är gravid, och då är detta mitt tredje barn så jag vet ju vad som väntar, men ändå overkligt 🙈 Först när magen börjar bli större och jag börjar känna bebisens rörelser brukar min hjärna fatta att det är på riktigt? Hoppas tiden fram till ultraljudet går snabbt och att det ser bra ut, då kanske du börjar känna att det är på riktigt 🥰
Vi har endast berättat för närmsta familjen, inga vänner, jobb eller andra vet. Kommer berätta om nån vecka, gör KUB-ultraljud nästa vecka och magen börjar synas lite så snart känner jag mig redo att låta graviditeten komma ut.