• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Arconia

Hejhej jag plussade idag, är i vecka 4+2 tror jag. Jag tog ett "testa tidigt"-test för två dagar sen (på bim) som var negativt, men jag misstänker att min äl var senare än vad jag trodde. För idag var det positivt, både på RFSUs testa tidigt och Clearblues digitala som det står "gravid" på och vilken vecka.

Jag har lite molande värk i magen sen förrgår, men har även under veckan fått finnar längst hårlinjen på pannan och en på hakan. Det var längesen jag hade så mycket finnar, tror jag i alla fall. Annars har jag verkligen mått som vanligt innan bim.

Blev sjukt chockad. Är första gången jag är gravid, trodde typ inte det skulle vara möjligt för vi har inte haft preventivmedel sedan april och det hade inte hänt något haha. Men förstår såklart att det är jättevanligt. Jag har inte tagit äl-test eller tempat eller något.

Står just nu att min BF är 14-15 augusti.
    Kul att följas åt här! 

• Swn

Stort grattis alla gravida 😍

jag var på mitt första besök hos barnmorskan i fredags. Blir lite verkligare när man har varit där, haha! Nu väntar jag på tider för kommande besök och KUB. Längtar! 

funderar på att boka ett privat ultraljud precis innan jul för att lugna nerverna lite. Kommer vara i 7+ då så jag borde kunna se det jag vill se. Att den sitter rätt och att hjärtat slår. 

någon fler som ska göra tidigt VUL/UL? 

• Anni89
    Swn skrev 2024-12-08 08:33:49 följande:

jag var på mitt första besök hos barnmorskan i fredags. Blir lite verkligare när man har varit där, haha! Nu väntar jag på tider för kommande besök och KUB. Längtar! 

funderar på att boka ett privat ultraljud precis innan jul för att lugna nerverna lite. Kommer vara i 7+ då så jag borde kunna se det jag vill se. Att den sitter rätt och att hjärtat slår. 

Jag ska göra tidigt ul v6+2 (6+0 är tidigast möjliga där jag går). Jag gjorde det samma dag med första barnet och fick se hjärtat slå, vilket var väldigt lugnande. Har nyligen haft två missfall så denna gång är jag än mer angelägen att se om det slår..
  • Hannabananas
    Swn skrev 2024-12-08 08:33:49 följande:

Ska också boka in tidigt ultraljud men i v 7-8 för att vara säker att allt utvecklats och syns då. När man väl ser att hjärtat slår etc minskar ju missfallsrisken mycket. 
  • Anonym (Saltakatten)

Jag har också ett tidigt ultraljud inbokat i 6+5, hon sa att man brukar se hjärtslag från 6+0 men det är ju under förutsättning att man är så långt gången också. Jag har då väldigt regelbunden cykel och vet exakt när ÄL va osv så det borde stämma och jag håller tummarna så hårt att vi får se hjärtslag ❤️ Hade missfall i oktober så oron är stor. 

Jag har alltid gjort ultraljud i vecka 7+ några dagar i mina tidigare graviditer och då har man tydligt sett hjärtslag 😊 Men nu är ju jul precis den veckan så därför blev det lite tidigare den här gången, men hoppas det syns ändå. Håller tummarna för oss alla att vi får se hjärtan slå 🙏🏻

• Arconia

Är det något som funderat på när de ska berätta för närmsta familjen eller vänner?

Jag är helt rookie på det här känner jag, det finns väl inget sätt man "borde" göra väl? Har tänkt att runt vecka 12, främst för att det man ofta hör folk säga att de väntar tills osv, men också för att det vore fint att få behålla det för oss själva ett tag. MEN, nu är ju julen nära inpå, och det vore så fint att få berätta då eftersom hela närmsta familjen är samlad. Är det något annan som tänkt på det här redan? Glad

• MammatillMatti
    Arconia skrev 2024-12-08 21:03:34 följande:

Är det något som funderat på när de ska berätta för närmsta familjen eller vänner?

Jag är helt rookie på det här känner jag, det finns väl inget sätt man "borde" göra väl? Har tänkt att runt vecka 12, främst för att det man ofta hör folk säga att de väntar tills osv, men också för att det vore fint att få behålla det för oss själva ett tag. MEN, nu är ju julen nära inpå, och det vore så fint att få berätta då eftersom hela närmsta familjen är samlad. Är det något annan som tänkt på det här redan? Glad

Vi har berättat för några redan hehe, kör på om det känns rätt! 😊
  • EmiiLee

Grattis till er alla 😍

Jag plusade igår och jag tror jag är i v 5+3. Jag har dålig koll på min senaste mens 😅 har haft väldigt stressiga perioder denna hösten...
    Har två barn, 2 & 4, sedan tidigare så det är väääldigt välkommet med en liten till!

Men går allt som det ska så är BF i augusti iaf. Det är lite läskigt då jag börjar nytt jobb i februari 😵?💫 men håller tummarna att det går vägen ändå. Man vet ju inte när man kan bli gravid igen. Taskigt "planerat" men det är vad det är 😂 familjen går först!

Ska bli kul att följas åt!

• Jullis94

Vi ska berätta på julafton för bådas familjer, ge en julklapp med body och ett vykort där det står ?är på semester just nu etc? 🤭 

Vad har ni alla för symptom just nu? Hoppas tiden går fort 🙏🏼

• Anonym (Mammatill2)
    Jullis94 skrev 2024-12-09 07:24:00 följande:

Vi ska berätta på julafton för bådas familjer, ge en julklapp med body och ett vykort där det står ?är på semester just nu etc? 🤭 

Vad har ni alla för symptom just nu? Hoppas tiden går fort 🙏🏼

Jag har lite molande värk ibland, men inget annat, känns som man går och väntar på att de ?riktiga? ska komma😀
Svar på tråden BF Augusti 2025