Inlägg från: Hannabananas |Visa alla inlägg
  • Hannabananas

BF Augusti 2025

Har precis plussat idag äl+11 Hjärta kände mig gravid, ömma och större bröst, molande nertill som ej gör ont utan mer spänner. 

plusset var snabbt tydligt så den lille måste fäst sig ganska snabbt ,  bf 15 Augusti enligt uträkningar. 
    Är ju dock väldigt tidigt så får ha is i magen, fick missfall i juli och graviditeten hade inte gått långt alls

• Hannabananas
    Swn skrev 2024-12-08 08:33:49 följande:

Stort grattis alla gravida 😍

jag var på mitt första besök hos barnmorskan i fredags. Blir lite verkligare när man har varit där, haha! Nu väntar jag på tider för kommande besök och KUB. Längtar! 

funderar på att boka ett privat ultraljud precis innan jul för att lugna nerverna lite. Kommer vara i 7+ då så jag borde kunna se det jag vill se. Att den sitter rätt och att hjärtat slår. 

någon fler som ska göra tidigt VUL/UL? 

Ska också boka in tidigt ultraljud men i v 7-8 för att vara säker att allt utvecklats och syns då. När man väl ser att hjärtat slår etc minskar ju missfallsrisken mycket. 
  • Hannabananas
    MammatillMatti skrev 2024-12-10 09:41:08 följande:

Hoppas denna frågan inte oroar någon! 

Någon som har koll på när blödningen sätter igång OM man får missfall? Är det direkt, någon/några dagar efter, timmar efter? MA är ju ovanligt och undrar därför efter ett ?vanligt? missfall hehe. Jag tänker när man kan känna sig säker att hjärtat börjat slå 💞

jag har haft två.

På mig har det aldrig satt igång direkt. Jag har fått små blödningar typ bara rosa på toapappret , sen har det slutat några dagar sen kommit tillbaka igen Och efter nån vecka satt igång ordentlig. 

min första graviditet fick jag MA och då hade jag nån liten blödning så var vi på ultraljud i v 7 och då hittades ingen hjärtslag och den avstannat i v 4-5,

sen mina 3 graviditeter som resulterat i 3 fina barn så har jag fått små blödningar där med och allt varit bra. Men känslan när jag haft missfall är att jag känt på mig att nåt varit fel.
    Denna graviditet har jag nu fått rosa flytning precis efter BIM, är såklart nervös men min magkänsla känns rätt så hoppas på det bästa ☺️
    vi kommer boka ultraljud i v 7-8 bara för att se att allt är ok, då jag har MA i bagage.

• Hannabananas
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 10:07:26 följande:

Hur mår alla? Symtom? Vilken vecka? ❤️

Hej! V. 4+5 ca . Jag mår illa till och från, känslig för dofter. Har större och ömma bröst, trött och gråter väldigt mycket till en massa saker 😅
  • Hannabananas

Här är en till som mår illa typ hela tiden . Allt jag kan tänka på just nu är mat och vilken mat som jag tror jag kan äta utan att må illa. Efter maten mår jag ändå illa för allt gör att jag får en konstig eftersmak. Tom den goda kinamaten jag älskar skickade jag iväg mannen för att köpa. inte ens det var gott! Men så här hade jag förra graviditeten också, var en vecka då jag inte kunde äta något knappt och jag var så hungrig och låg i sängen en vecka och mannen fick köpa hem all sorts färdigmat för mig att testa 😂 kräktes en gång den Graviditeten. är 6+6 idag och har inte kräkts än men som sagt mår illa hela tiden. 

• Hannabananas
    längtar2017 skrev 2024-12-30 10:41:15 följande:

Hej igen

den Lilla stannade tyvärr inte hos oss denna gången, började blöda lite den 22 dec och de fortsatte på samma sätt fram till torsdag och på natten mellan torsdag- fredag började de göra ont och under fredagen kom förhoppningsvis allt ut

är så ledsen Gråter ville så gärna få ett litet syskon till min son

Vad tråkigt för er, förstår att det känns jobbigt. hade själv ett missfall i juli så förstår ❤️
  • Hannabananas

Lina98, 12/8, första barnet 
    Blåklocka, 14/8, första barnet 

hannabanana, 14/8 4:e barnet

Mår väldigt illa och är trött, fick  lergigan comp utskrivet när jag var på första Bm besöket. Fått tid för kub den 5/2 som känns långt fram.

• Hannabananas

Har ingen aning om hur man ser sånt men stort grattis och så mysigt att se den lilla ☺️ själv har jag en vecka kvar till kub kommer vara 12+5 då

Anonym (Mammatill2) skrev 2025-01-29 12:07:40 följande:

Gjort ultraljud idag! Någon som vill gissa kön?🙈😁
Svar på tråden BF Augusti 2025