MammatillMatti skrev 2024-12-10 09:41:08 följande:
Hoppas denna frågan inte oroar någon!
Någon som har koll på när blödningen sätter igång OM man får missfall? Är det direkt, någon/några dagar efter, timmar efter? MA är ju ovanligt och undrar därför efter ett ?vanligt? missfall hehe. Jag tänker när man kan känna sig säker att hjärtat börjat slå 💞
jag har haft två.
På mig har det aldrig satt igång direkt. Jag har fått små blödningar typ bara rosa på toapappret , sen har det slutat några dagar sen kommit tillbaka igen Och efter nån vecka satt igång ordentlig.
min första graviditet fick jag MA och då hade jag nån liten blödning så var vi på ultraljud i v 7 och då hittades ingen hjärtslag och den avstannat i v 4-5,
sen mina 3 graviditeter som resulterat i 3 fina barn så har jag fått små blödningar där med och allt varit bra. Men känslan när jag haft missfall är att jag känt på mig att nåt varit fel.
Denna graviditet har jag nu fått rosa flytning precis efter BIM, är såklart nervös men min magkänsla känns rätt så hoppas på det bästa ☺️
vi kommer boka ultraljud i v 7-8 bara för att se att allt är ok, då jag har MA i bagage.