BF Augusti 2025
Hej jag joinar er med! även jag fick missfall i slutet av oktober och blev gravid direkt efter det! Känns overkligt! hoppas de ska gå vägen för alla!
Hej jag joinar er med! även jag fick missfall i slutet av oktober och blev gravid direkt efter det! Känns overkligt! hoppas de ska gå vägen för alla!
Hej hur går de för alla? Undrar vad ni har för gravid symtom?:)
jag är 5+3 och har verkligen inga symtom alls
Vi ska berätta på julafton för bådas familjer, ge en julklapp med body och ett vykort där det står ?är på semester just nu etc? 🤭
Vad har ni alla för symptom just nu? Hoppas tiden går fort 🙏🏼
Hur mår alla? Symtom? Vilken vecka? ❤️
Hej,
Jag är 5+1 idag och har prick 0 symptom. Alltså verkligen ingen. Är så nervös för att det är ett dåligt tecken. Jag var gravid i Maj och fick missfall i vecka 8+2. Då hade jag sett hjärtslag samt hade alla symptom man överhuvudtaget kan tänka sig från vecka 3. Blev iof fortfarande missfall men kände mig iaf super gravid tills vecka 8.
Hur må ni andra? Ska man oror sig om man inte känner av graviditeten alls? Har iaf bokat en tidig scan nästa vecka för att se om allt är ok därinne.
Blivit riktigt förkyld med nästäppa, halsont och feber. Hade ni vågar ta alvedon?
Har ett missfall i bagaget och när jag började få lätta smärtor så tog jag då Alvedon och efter ett dygn så hade bebis hjärta slutat slå på UL (hade sett bara några dagar tidigare). Har såklart kopplat ihop användandet av Alvedon med missfallet men mår pyton med feber på 39 grader 🥵
Jag hade tagit Alvedon i ditt läge! De är så otrolig liten chans att de skulle leda till ett missfall (vad jag förstått)
förstår din oro men du behöver även tänka på dig själv ❤️
känner du att du behöver ta Alvedon så gör de!
hoppas du snart mår bättre!
Går in i v.8 imorgon och mår illa nästan konstant Nu, kräks inte så är väl tur de men mår pyton, väldigt ömma bröst till och från. sen är man trött och ett svajande humör😅 mår illa direkt jag tänker på mat så blir lite otrolig nu inför all julmat😅
Går in i v.9 imorgon och mår illa nästan konstant Nu, kräks inte så är väl tur de men mår pyton, väldigt ömma bröst till och från. sen är man trött och ett svajande humör😅 mår illa direkt jag tänker på mat så blir lite otrolig nu inför all julmat😅
Någon mer som har konstant illamående? Spyr inte men mår illa hela tiden. Ätit postafen ett par dagar nu, hjälpte i början men inte längre, någon som har tips vad man kan göra?😊
v8+3 idag😊
Hej! Hoppas de går bra för allihop.
jag har vart på andra besöket hos mvc v11 (10+0)
och bwhlver redan ta 100/mg järn tillskott per dag.
någon mer som behöver detta?
kanske Förklarar varför jag är så himla trött hela tiden😅
När tänker ni är lagom och berätta för sin arbetsgivare om detta?
Lina98, 12/8, första barnet
Blåklocka, 14/8, första barnet
hannabanana, 14/8 4:e barnet
Mammatill2, 4/8 3e barnet
Hej! Är lite orolig för missfall.
har ett tidigare missfall i oktober och blev gravid igen direkt.
är i vecka 11+5 idag. Tidigt i graviditeten (kanske vecka 4-5)
hade jag lite rosa på Pappret efter toa besök. sen i måndags får jag rosa på pappret igen blandat med lite strimlor blod (inte mycket men det är ändå där) sen dess har de kommit ungefär varannan dag😅 vad tror ni? Har ni några erfarenheter av blödning men ändå gått bra för er?
jag har fått tid för ultraljud på tisdag men man går ju och funderar hela tiden!!
jag har illamående från och till och uppblåst mage 😬
Hej, är det någon som har startat en fb grupp?
Någon mer som redan börjar få det jobbigt med sammandragningar och spänd mage när ni jobbar?
jag har ett väldigt fysiskt och lite stressande jobb och många gånger känns de som att magen ska sprängas för den blir så spänd.
v11+6
Jag har inget fysiskt ansträngande jobb alls men märker ändå av sammandragningar ibland, trycker och blir spänt, kan komma även om jag bara ligger i soffan. Inte så ofta men har tänkt att det är väl fasiken tidigt för sånt? Beror det på att jag varit gravid några gånger eller vad?
Jobbigt att du har det så på jobbet, man ska ju ta det lugnt om man känner av sammandragningar vill jag minnas. Gör dom inte ont är det väl ofarligt men drygt ändå?
åkt på en hemsk vinterkräksjuka!!
har ni några tips som man kan må bättre?
försöker små dricka hela tiden men inte länge de får stanna kvar i kroppen😫