• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym01082121

Hej hoppar in här
    Gravid med andra barnet, är i vecka 8+2 är 32 år. Försökt i mer än två år med tvåan. Var igång med en utredning. Efter en spolning blev jag gravid.

Haft flera små blödningar och bruna flytningar. Har dåliga erfarenheter av detta tidigare. Men såg ett hjärta slå 6+3.
    Antagligen kroppen som inte ställt om sig trodde läkaren.

Symptom: Otroligt trött, sover eller vill sova hela tiden, tack och lov för julledigheten. Illamående vid hunger. Ömma bröst. Toalettbesök mitt i natten 😅. Humörsvängningar 😅

Hoppas verkligen allt går som det ska denna gången. konstant oro just nu :(. 

• Morsblommor

Är det någon mer som mår mest illa på kvällarna än morgonen? Jag mådde illa vecka 6 och 7 sen gick det över mådde hyfsat bra och nu vecka 10 och 11 mår dåligt igen men mest på kvällarna

• Swn
    Morsblommor skrev 2025-01-03 21:54:04 följande:

Är det någon mer som mår mest illa på kvällarna än morgonen? Jag mådde illa vecka 6 och 7 sen gick det över mådde hyfsat bra och nu vecka 10 och 11 mår dåligt igen men mest på kvällarna

Jag mår illa nästan hela tiden men det är inte så farligt på dagen. Det är absolut värst på kvällen. ligger å ber varje kväll att jag bara ska somna så det kan bli en ny dag men mår så illa. 
  • Ananans

Hej igen! Nu är jag i vecka 8+4 (enl apparna)

I mitt senaste inlägg här skrev jag om hur jag skulle dölja detta för familjen under julen. Vi åkte iväg och bodde alla hos en släkting 7h bort under en vecka, så jag kunde inte välja vilken mat vi skulle äta och var orolig för hur jag skulle dölja att jag inte dricker.

Men det gick så bra! Har som tur är inte mått så illa så har kunnat äta det mesta, när det bjudits på saker man ej kan äta har jag bara fyllt tallriken med annat och ingen har tänkt på det. På julmiddagen drack jag alkoholfri öl men när jag tackade nej till snaps så tyckte brorsan att det var mesigt och hällde upp ändå. Jag fejkdrack den (höll upp glaset mot munnen efter varje snapsvisa och tog sedan med glaset och hällde ut i köket).

Tror verkligen ingen misstänkte nåt. 

Symptom: Drömmer mycket, gasig, lite tröttare, ev lite illamående innan jag får i mig frukost på morgonen. Annars ingenting! Är sugen på att köpa ett CB med veckoindikator pga nyfiken men sambon tycker jag ska hålla ut till ultraljudet 23 januari.. Måste jobba på mitt tålamod hehe

• Emjol

Hej allihopa!
    BF 29 augusti med andra barnet. Och fyller 30år detta år Glad

Kommer vara 3 år imellan syskonen om allt går som det ska. Har inga tydliga symptom direkt förutom ömma bröst, hormonpåslag såsom lättirriterad och lättare till gråt, frusen men kalla tider så kan lika gärna vara det..
    Dovt illamående mest eftermiddag/kvällar ibland och så hade jag med första också.

• Anonym (Mammatill2)

Hej! Hoppas de går bra för allihop.
    jag har vart på andra besöket hos mvc v11 (10+0)
    och bwhlver redan ta 100/mg järn tillskott per dag.
    någon mer som behöver detta? 

kanske Förklarar varför jag är så himla trött hela tiden😅

• MammatillMatti
    Anonym (Mammatill2) skrev 2025-01-08 12:21:21 följande:

Ja, jag har tagit järn sedan vecka 6 🤣
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Mammatill2) skrev 2025-01-08 12:21:21 följande:

Jag var igår på mitt första besök hos mvc v 10 (9+5). Kändes så bra med barnmorskan och alla prover såg bra ut osv. Jag tar dock redan järn sedan 1,5 år tillbaka pga andra orsaker, men lär väl behöva öka dosen framöver, hoppas inte. Försöker äta järnrikt. 

Då kanske du blir lite piggare framöver 🙏🏻😄 

Nu väntar vi in kallelsen till ultraljud om några veckor. Vill snabbspola tiden till det så man förhoppningsvis kan få se att allt ser bra ut 🥰
  • Lina98

Mitt illamående har verkligen minskat de två senaste dagarna. Känner typ ingenting även om jag är hungrig vilket har triggat illamåendet som mest innan. Någon annan som varit med om liknande? Kan illamåendet redan gå över? Orolig!!!

Gick in i v10 idag (9+0)

• Anonym (Smålandsmamman)

Jag mår tyvärr riktigt dåligt? tar mig knappt igenom dagarna för jag mår så illa och är så svag i kroppen. läkaren hos min barnmorska skulle skriva ett recept på ny medicin tills imon så jag hoppas den kan hjälpa mig. Annars har jag mitt andra besök 15/1 och UL 4/2, hoppas allt ser bra ut.. 

Svar på tråden BF Augusti 2025