Hej!
Jag har aldrig skrivit i sådana forum tidigare, men känner nu att jag vill dela med mig av vår resa.
November 2023 fick vi vårt första barn. Vi kände ganska snabbt att vi ville försöka oss på ett andra barn så fort kroppen kände sig redo. När vår pojke blev 8 månader blev vi gravida igen. Den här graviditet kändes helt annorlunda jämfört med den första. Jag hade inga som helst graviditetssymtom, till skillnad från första graviditeten där jag hade allt man kunde tänka sig. min magkänsla sa att något inte stod rätt till, men alla sa att graviditet kan vara helt olika och att det inte behöver betyda något. I vecka 10+3 bekräftades min oro och vi fick missfall.
Det tog flera månader för kroppen att göra sig av med alla rester, men två dagar innan julafton plussade jag igen, och fick då BF 30 augusti 2025.
I vecka 6 kom illamåendet, men det var inte så farligt och avtog ganska snabbt. I vecka 7 kom det några småblödningar, precis som sist. Oron började växa.
För ca 12 dagar sedan gjordes ett ultraljud som visade på en graviditet i vecka 5+2. Man kunde enbart se hinnsäck. Ingen gulesäck och inget foster. Enligt mina beräkningar skulle jag vara i vecka 6+3. 10 dagar senare, i fredags, gjordes ett nytt ultraljud. Nu kunde man se en gulesäck och en större hinnsäck, men fortfarande inget foster. Enligt läkarna motsvarade graviditeten vecka 5+4 trots att det hade gått 10 dagar sedan första ultraljudet. ett nytt ultraljud är nu inbokat till nästa fredag. Jag känner dock att jag måste vara realistisk, även om jag såklart vill tänka positivt, så jag har ställt in mig på att det blir att initiera missfallet på fredag.
Tankarna går såklart, och man undrar varför det blev såhär. Risken för två missfall på rad är, vad jag kan läsa mig till, väldigt liten. Har någon varit med om något liknade?