• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Ananans
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-01-28 12:35:36 följande:

Ska ni/har ni tagit covid och influensavaccinet?

Jag planerar att ta dem! Samt kikhosta. 

Vi har KUB på torsdag. Så nervös? 

• Anonym (Saltakatten)
    Ananans skrev 2025-01-28 12:41:47 följande:

Jag planerar att ta dem! Samt kikhosta. 

Vi har KUB på torsdag. Så nervös? 

Håller tummarna att det ser bra ut, vi med har KUB på torsdag så jag känner mig också nervös emellanåt 😄🙏🏻
  • Swn

Hade KUB idag 🥰 allt var bra! Blev flyttad bak  3 dagar så nytt datum 7/8. Nu blev det lite på riktigt 😍

• Ananans
    Swn skrev 2025-01-28 14:42:27 följande:

Hade KUB idag 🥰 allt var bra! Blev flyttad bak  3 dagar så nytt datum 7/8. Nu blev det lite på riktigt 😍

Åh! Vad skönt för er att höra! 😍 Håller tummarna för samma resultat för oss.
  • Ananans
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-01-28 13:48:57 följande:
    Håller tummarna att det ser bra ut, vi med har KUB på torsdag så jag känner mig också nervös emellanåt 😄🙏🏻
    Tack detsamma! Vi får hålla varandra uppdaterade ☺️
  • Ananans
    MammatillMatti skrev 2025-01-28 18:08:10 följande:

Imorgon är det kub och jag är så nervös!!! Hur lugnar ni nerverna? 

Åh vad spännande! Vi har som sagt på torsdag, men är nog mer otålig än nervös tror jag. Vill börja berätta för vänner och familj och har bestämt att vänta till efter KUB. Men samtidigt nervös om hur det blir om det visar något och det blir uppföljningsprover.

Så också nervöst här, gick djupt ner i analys-mode igår och försökte själv utvärdera nackspalt och näsben på ultraljuds-bilden jag fick förra veckan😂 Tills min sambo sa åt mig att sluta haha! Måste bara hålla ut.. 

Ni som också har kub i dagarna får gärna hålla oss uppdaterade oavsett hur det går! Vi kan stötta varandra 🥰

• Lina98

Spännande för er som ska göra KUB i dagarna. Vi gjorde nipt för 1,5 veckor sedan och väntar spänt på svar som beräknas komma på fredag eller lördag. Då får vi även reda på kön🥹

• Anonym (Nr1)

Var på KUB igår i vecka 13+2 - var en fin upplevelse både för mig och min man.
    Måtten stämde med vår beräkning och vi fick behålla BF den 1/8 - 2025. Första barnet 😊

Enligt barnmorskan så såg allt bra ut och nackprovet visade 1,7mm (fatta det som att allt under 3mm är bra?) 

Vet någon hur stor del av testet som blodprov, nackspalt och ålder motsvarar? 

Jag är 30 år.

I vår region gör man blodprovet och ultraljudet samma vecka så vi tvingas vänta ca 1 vecka på resultat (?ringer vi inte så är allt bra sa dem?) 

• Anonym (Saltakatten)

Härliga nyheter att läsa om allas fina KUB och ultraljud 😍 Håller tummarna att vi andra också får fina resultat här framöver. Tycker det är så skönt att man börjat komma en bit in i graviditeten, snart händer mer, mysiga grejer med magen och rörelser osv. 

Svar på tråden BF Augusti 2025