• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Ananans
    Anonym (Nr1) skrev 2025-01-28 19:54:07 följande:

Var på KUB igår i vecka 13+2 - var en fin upplevelse både för mig och min man.
    Måtten stämde med vår beräkning och vi fick behålla BF den 1/8 - 2025. Första barnet 😊

Enligt barnmorskan så såg allt bra ut och nackprovet visade 1,7mm (fatta det som att allt under 3mm är bra?) 

Vet någon hur stor del av testet som blodprov, nackspalt och ålder motsvarar? 

Jag är 30 år.

I vår region gör man blodprovet och ultraljudet samma vecka så vi tvingas vänta ca 1 vecka på resultat (?ringer vi inte så är allt bra sa dem?) 

Skönt att det såg bra ut! Jag är i 13+2 imorgon också när jag gör kub. Jag är 31 år. Tog blodprovet i fredags så förhoppningsvis har dom hunnit analysera det och vi får svar på allt på plats imorgon. Vi bor i en region där det bara är gratis om man är över 35 så vi får betala 3000kr för detta.
  • Swn
    MammatillMatti skrev 2025-01-28 18:08:10 följande:

Imorgon är det kub och jag är så nervös!!! Hur lugnar ni nerverna? 

Lycka till idag! Har tyvärr inga tips förutom att andas och fokusera på här och nu ❤️
  • Anonym (Mammatill2)

Gjort ultraljud idag! Någon som vill gissa kön?🙈😁
  • Hannabananas

Har ingen aning om hur man ser sånt men stort grattis och så mysigt att se den lilla ☺️ själv har jag en vecka kvar till kub kommer vara 12+5 då

Anonym (Mammatill2) skrev 2025-01-29 12:07:40 följande:

Gjort ultraljud idag! Någon som vill gissa kön?🙈😁
  • MammatillMatti

Idag var det kub och allt såg bra ut! Blev framflyttad 1 dag, är i vecka 13+0 idag. Misstänker att det är en pojke enligt nub, vi hade hoppats på en flicka så tyvärr en gnutta besviken men det behöver nog få lägga sig bara. Vi har en pojke på 9 månader så vi önskade på en av varje ❤️

• Anonym (Nr1)
    Anonym (Nr1) skrev 2025-01-28 19:54:07 följande:

Var på KUB igår i vecka 13+2 - var en fin upplevelse både för mig och min man.
    Måtten stämde med vår beräkning och vi fick behålla BF den 1/8 - 2025. Första barnet 😊

Enligt barnmorskan så såg allt bra ut och nackprovet visade 1,7mm (fatta det som att allt under 3mm är bra?) 

Vet någon hur stor del av testet som blodprov, nackspalt och ålder motsvarar? 

Jag är 30 år.

I vår region gör man blodprovet och ultraljudet samma vecka så vi tvingas vänta ca 1 vecka på resultat (?ringer vi inte så är allt bra sa dem?) 

Fick svar på KUB idag, tog endast 2,5 dag. 
    Låg sannolikhet på allt, vilket känns jätte skönt 😊

• Ananans

Nu har vi också gjort KUB och vi fick bästa möjliga resultat - så skönt ❤️

Nu känns det ännu mer på riktigt. Börjar bli taggad på att berätta för några utvalda nära o kära men tänker ev hålla ut till v.14 innan jag gör det, om jag lyckas hehe. 

• Ananans

Var ser man nub?  Kan du ringa in på bilden? Nyfiken på att försöka gissa på min egen bild 🥰

MammatillMatti skrev 2025-01-29 16:56:37 följande:

Idag var det kub och allt såg bra ut! Blev framflyttad 1 dag, är i vecka 13+0 idag. Misstänker att det är en pojke enligt nub, vi hade hoppats på en flicka så tyvärr en gnutta besviken men det behöver nog få lägga sig bara. Vi har en pojke på 9 månader så vi önskade på en av varje ❤️

• Ananans

Läste på lite om nub nu och enligt den teorin kanske detta är en flicka?  La in linjer på vinklarna :D

• Anonym (Smålandsmamman)

Vi hade också KUB idag och det gick jättebra! Allt såg bra ut och vi blev flyttade en dag, så 9/8 ist för 10/8😍 har inte vågat ta in graviditeten innan men nu ska jag börja ta till mig den och försöka njuta trots att jag mår väldigt dåligt fortfarande.. 

Svar på tråden BF Augusti 2025