• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-29 22:12:56 följande:
    Jag la in dem igen i andra fliken också för säkerhets skull, men blev samma värde typ! 
    Då gjorde det föga 😅
  • Anonym (Hoppaspånummer3)

Testade imorse igen (så otålig 🤭), ÄL+11-12. Tycker att strecket är något starkare än igår men ingen superskillnad. Är det normalt att stegringen går långsamt? När är det troligt att ett digitalt test skulle ge utslag? 

• mo4s
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-11-30 06:59:27 följande:

Testade imorse igen (så otålig 🤭), ÄL+11-12. Tycker att strecket är något starkare än igår men ingen superskillnad. Är det normalt att stegringen går långsamt? När är det troligt att ett digitalt test skulle ge utslag? 

Vilken nivå mäter testet?
    Jag har använt denna för att beräkna: 
    whenmybaby.com/implantation-doubling-calculator.php
  • Anonym (Ano)
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-11-30 06:59:27 följande:

Har ingen egen erfarenhet av just det där testet. Men tycker det ser positivt ut 😍 ta ett testa tidigt digitalt? Det tog jag och fick plus ÄL +9/10. Lycka till!!
  • RainbowFamilyDreams

Beräknad mens idag, 30/11.....

Tog test imorse, fortsatt positivt. Tyckte det var lite svagare imorse, och starkare nu (lite skillnad i ljus iofs på bilderna, men ändå) ? Har varit så flera dagar.. svagare på morgonen, starkare på dagen/kvällen.
    Håller tummarna för att det inte är tidigt MF...utan att jag faktiskt blivit gravid på första försöket - och med insemination... Skäms. Försiktigt optimistisk..

• Errorika
    xxmica skrev 2024-11-29 20:38:23 följande:

Hej!

Jag och min sambo försöker skaffa vårt första barn.

Jag skulle ha haft min ägglossning runt den 4:e november och BIM den 19:e november. 
    Ingen mens kom den 19:e och hade negativt test. Testade igen den 23:e och då var det fortfarande negativt. 

Mensen har fortfarande inte kommit till idag. Tog 2st ägglossnings tester nu i söndags den 24:e och måndags den 25:e som visade negativt.

Kan det vara så att inget ägg släpptes vid den beräknande ägglossningen och därav ingen mens?

Om så är fallet kan min ägglossning som ska vara runt den 5:e december fortfarande ske eller har det är gjort att jag har fått oregelbunden cykel?

Om ägglossningen sker runt den 5:e är min BIM beräknad till den 20:e december

Har du precis slutat med hormonella preventivmedel? Det kan påverka cykeln ett tag.
  • xxmica
    Errorika skrev 2024-11-30 11:27:35 följande:
    Har du precis slutat med hormonella preventivmedel? Det kan påverka cykeln ett tag.

Det var i mitten av maj jag slutade med p-piller.

Sen vart jag gravid i början av juli dock fick vi reda på att det vart en missed abortion som hade stannat av i v7-8 med tvillingar men fick reda på det i v13 när vi gjorde KUB i början av september

Nu försöker vi igen som sagt

• mo4s

Jag börjar tycka att appen gör mig oroligare än ger kontroll 🤦?♀️

Imorse hade jag en otrolig temperaturökning, mitt LH- gick upp till 0,16 igår och idag (lite tidigare på dagen) 0,23 alltså fortfarande lågt. Enligt appen var min ägglossning igår. 

Kommer den att ändras om min temperatur håller i sig samt stiger till en ny topp eller om jag får en LH-peak imorgon/måndag eller tisdag? 

Oavsett appen, vad tror ni? Jag har fått ökade och mer liknande ägglossningsflytningar senaste ~ 3 dagarna men inte så mycket som jag brukar ha. Vi hade sex i torsdags, men inte igår.

Beräknad ägglossning 2/12 eller 3/12.

Help ????

• mo4s
    mo4s skrev 2024-11-30 12:29:54 följande:

Imorse hade jag en otrolig temperaturökning, mitt LH- gick upp till 0,16 igår och idag (lite tidigare på dagen) 0,23 alltså fortfarande lågt. Enligt appen var min ägglossning igår. 

Kommer den att ändras om min temperatur håller i sig samt stiger till en ny topp eller om jag får en LH-peak imorgon/måndag eller tisdag? 

Oavsett appen, vad tror ni? Jag har fått ökade och mer liknande ägglossningsflytningar senaste ~ 3 dagarna men inte så mycket som jag brukar ha. Vi hade sex i torsdags, men inte igår.

Help ????

(Jag har fortsatt blinkande gubbe på Clearblue advanced och tom cirkel på digitala)

Jag hoppas att ägglossningen inte har varit än iallafall 🙈
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-30 12:29:54 följande:

Help ????

Kan något påverkat temphöjningen, rört dig mycket i sömnen? Alkohol? Förkylning eller liknande? Fortsätt tempa om den åker ner så var det kanske något som påverka tempen idag bara🙏
Svar på tråden BIM december