• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • barntokiggg

Haft världens konstigaste ägglossningtestsperiod den här gången. Tar Clearblue Digital, fick blinkande gubbe den 22a nov, rund ring den 23e, blinkande gubbe igen från 24-26e, rund ring den 27e, blinkande gubbe den 28e (alltså igår).  Väldigt förvirrande! Har slut nu så måste köpa mer test idag.

Någon som varit med om samma? Måste börja tempa alltså!

• Anonym (Hoppaspånummer3)
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-11-29 07:33:08 följande:

God morgon! Kunde inte hålla mig längre, testade imorse. Tror att jag är på ÄL+10-11 och beräknar mensen till tisdag (Om jag utgår från min normala cykel på 26 dagar). Har de senaste dagarna haft väldigt mycket molvärk/mensvärk, lite hugg och stickningar typ och mått illa (?) men sånt där kan ju vara skensymptom. 

Jag tycker mig se en supersvag linje (tycker det syns mer i verkligheten än vad som lyckades fastna på bild) men vet inte om jag bara inbillar mig. Vad tror ni?  

Åh vilken jobbig väntan nu några dagar innan jag testar igen. Har i mina två tidigare graviditeter alltid väntat till BIM+1 innan jag testat, då har det inte varit någon tvekan om resultatet.

Haha alltså vilken superdålig upplösning på bilden det blev! Fattar att det inte går att se nåt 🙈😅

• mothertotwo
    NassaNisse skrev 2024-11-28 20:51:05 följande:

Ni som känt på tappen eller har koll på den? 
    varför vänder den sig bakåt och uppåt kan nästan inte känna ?hålet? och jag brukar inte ha några problem. 

den har liksom rullat upp sig 
    någon som vet? 

Det beror nog lite på vart i menscykeln man befinner sig :) Men min tapp vänder sig dock aldrig bakåt och uppåt så att man nästan inte kan känna hålet. Känner alltid mitt hål oavsett vart i menscykeln jag befinner mig :) 
    Hur många menscykler har du känt på tappen? 
  • mo4s
    barntokiggg skrev 2024-11-29 08:25:46 följande:

Haft världens konstigaste ägglossningtestsperiod den här gången. Tar Clearblue Digital, fick blinkande gubbe den 22a nov, rund ring den 23e, blinkande gubbe igen från 24-26e, rund ring den 27e, blinkande gubbe den 28e (alltså igår).  Väldigt förvirrande! Har slut nu så måste köpa mer test idag.

Någon som varit med om samma? Måste börja tempa alltså!

Tar du testerna samma tid varje dag? Jag fick konstiga resultat förra cykeln direkt efter missfallsblödning. Jag köpte tre olika test denna cykel och tempar eftersom jag vill vara så säker som möjligt.

Jag fick blinkande gubbe flera gånger efter fast gubbe förra cykeln och tror att det var på grund av hormonerna. Hade blinkande gubbe fram till mensen 😓
  • barntokiggg
    mo4s skrev 2024-11-29 08:52:13 följande:
    Tar du testerna samma tid varje dag? Jag fick konstiga resultat förra cykeln direkt efter missfallsblödning. Jag köpte tre olika test denna cykel och tempar eftersom jag vill vara så säker som möjligt.

Jag fick blinkande gubbe flera gånger efter fast gubbe förra cykeln och tror att det var på grund av hormonerna. Hade blinkande gubbe fram till mensen 😓
    Det är så lustigt hur det kan hålla på! Försökt ta ish samma tid, har kanske diffat någon timme vissa dagar. Kanske det som kan påverka? Har inte haft ett missfall vet jag iaf, men förstår vad du menar med hormonerna. Kan ju spöka lite hur som Spöke  Hoppas att jag får fast snart, doock känns det som jag hade ägglossning igår, om jag bara går på känsla där nere haha! Bara att jag missat fönstret när det skulle visat fast gubbe. Ska köpa lite mer test idag och testa vidare!
  • Sanso

Kunde inte låta bli att testa idag, BIM på måndag. Negativt. Jag har dock ett konstant illamående, men det kan väl vara en släng av skengraviditet kanske.. Förstås inget säkert eftersom det inte är BIM än, men man blir ju nedslagen direkt ändå.. så dumt att man inte bara väntar 🤪 

• Siripiri
    mo4s skrev 2024-11-28 21:10:09 följande:

Någon mer här som har hypotyreos? Jag har haft ganska bra värden sista tiden men blir lite nojig nu eftersom jag fick missfall förra gången. Har bokat tid till läkare för ny bedömning och tänkte göra provtagningen imorgon om jag hinner så att jag vet hur det ser ut. 

Jag pratade med en barnmorska idag angående mina missfall och hon sade att i Stockholms region har dem som rutin att man får komma in för blodprov för att Kolla sitt TSH. För tydligen kan det gå upp mycket när man blir gravid 🙄 Jag har alltid haft under 1 när jag har tagit blodprov innan men så sade hon som sagt att det kan stiga när man blir gravid. Så kan vara värt att kolla det alla ni här som fått missfall innan♥️ om inte eran MVC vill göra det så använd werlabs eller testmottagningen som jag gjorde! 
  • mothertotwo

Ni som tempar,

Jag skulle börja idag med att tempa men denna vecka har varit lite turbulent då mitt ena barn är sjukt och i natt vaknade mitt andra vid halv 3. Jag somnade om ganska snabbt igen och tog temp i morse när klockan ringde vid halv 7. Men kan man verkligen lita på kroppstemperaturen då eftersom natten blev störd? Fick min temp på 36.58. Tyckte det var ganska högt haha. Men det kanske är normalt?

• Anonym (Tjejhej)

Andra dagen jag tempar. Spännande att följa den kurvan denna månad.

Jag tog ut min spiral i slutet av augusti och vi har försökt sedan dess. Mår riktigt dåligt rent hormonellt så det är skitjobbigt. Har inte druckit en droppe alkohol då jag vill ge kroppen förutsättningar att lyckas (förstå mig rätt - alkohol är inget problem i min vardag). Nu när det gått tre månader hade man ju dock inte tackat nej till ett glas vin, men det dåliga samvetet gör att det inte går 🤣

Well well. Troligen ägglossning nån gång mellan 9-14 dec. Mina appar säger olika så får bli ÄL-tester.

• Anonym (Tjejhej)
    mothertotwo skrev 2024-11-29 10:30:54 följande:

Ni som tempar,

Jag skulle börja idag med att tempa men denna vecka har varit lite turbulent då mitt ena barn är sjukt och i natt vaknade mitt andra vid halv 3. Jag somnade om ganska snabbt igen och tog temp i morse när klockan ringde vid halv 7. Men kan man verkligen lita på kroppstemperaturen då eftersom natten blev störd? Fick min temp på 36.58. Tyckte det var ganska högt haha. Men det kanske är normalt?

Vaknade också inatt vid 2.30. Jag tempar ändå och tänker att det inte borde vara någon fara. Hade 36,27 imorse.
Svar på tråden BIM december