• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • NassaNisse

Hos bim idag och ganska troligt en kemisk graviditet här? tar det ändå bra med nya tag, det var ändå 10 år sedan jag sist blev gravid så är väl ändå ett gott tecken att livmodern vaknat till ur dvalan ????😂 

nya tag nu med bim 21/12 🥰

• NassaNisse
    mo4s skrev 2024-11-29 16:45:37 följande:

Ja, det är superbra att man tsh-testar alla gravida. Jag fick veta att jag hade problem med sköldkörteln ungefär ett halvår tidigare, så hade tur och kunde påbörja medicinering. 

Jag var på provtagning idag och visade 0,1 på tsh (referens, 0,3-4,2) så nu känner jag mig ganska nedslagen. Jag tar Levaxin på läkarens rekommendation och höjde dosen i samband med att jag plussade i oktober, så tänker att den höjningen kanske gör att jag nu, två månader efter har lågt värde eftersom att jag inte längre är gravid? Minskade dosen igen efter det bekräftade missfallet.

Har läkarbesök 9/12 men känns väldigt långt bort och känner mig rätt uppgiven nu att detta ska påverka ägglossning och kvalitén på de befruktade ägget.. 😔

håller alla tummar för att det ska gå bra! 🥰 styrkekramar och tankar 

• Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-29 15:51:49 följande:

Tredje dagen med blinkande gubbe, beräknad ägglossning 2-3/12. 

Idag fick jag en liten liten höjning på teststickan. Kan inte ni som använder appen Premom lägga in era kurvor/tester antingen tidigare cyklar eller om ni har haft ägglossning 🙏🏼

Jag får aldrig så bra utslag på rfsu tester men körde cb lila samtidigt och fick fast gubbe samma dag som stickan

• Väntarpå4an
    MG98 skrev 2024-11-29 15:03:01 följande:

Vilka har passerat äl och hur har eran kropp varit? Vad är er känsla? 

Är idag på äl + 6 och kroppen har verkligen snackat ett annat språk mot vad jag är van vid. Självklart söker man symtom och tecken så är ändå väl inställd på att det i många fall kan vara ren inbillning 😅 Men tempen som är svår att påverka eller inbilla sig är stadig och hög vilket känns hoppfullt. 

Har tidigare nämnt min lite konstiga tapp denna månaden, idag är den dock fortfarande bakåtvänd men inte lika mycket uppåt utan mer normalt bakåt tycker jag, mjukare, börjar påminna om läppar och fortfarande relativt hög! Är ju så små skillnader men denna gången tror jag inte jag inbillar mig. 

Flytningar: 
    Har fått sedan igår kraftigt ökad mängd flygningar, riktigt tjock och vit, lite lite gulaktig men lukter inget konstigt. Är till och med lite jelly och stretchig igen men mycket tjockare än vid äl.
    Hur har era flytningar förändrats och har ni tidigare erfarenheter av det vid graviditet? 

Åh nu vill man bara spola fram tiden! 

Jag är på ÄL +4 idag. Borde inte känna något alls så tänker att det jag känner är inbillning 😅 
    Men jag har idag särskilt mot eftermiddagen känt mig lätt illamående. Jätte känslig mot lukten av dotterns chips🤣
    Har även idag fått lite ökat flytningar men inget överdrivet. 
    Sedan har jag molande värk i tjejmagen, det har jag dock efter varje ägglossning. 
    Tempen går uppåt.
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-29 19:16:51 följande:
    Jag får aldrig så bra utslag på rfsu tester men körde cb lila samtidigt och fick fast gubbe samma dag som stickan
    Tack 🤩 
  • xxmica

Hej!

Jag och min sambo försöker skaffa vårt första barn.

Jag skulle ha haft min ägglossning runt den 4:e november och BIM den 19:e november. 
    Ingen mens kom den 19:e och hade negativt test. Testade igen den 23:e och då var det fortfarande negativt. 

Mensen har fortfarande inte kommit till idag. Tog 2st ägglossnings tester nu i söndags den 24:e och måndags den 25:e som visade negativt.

Kan det vara så att inget ägg släpptes vid den beräknande ägglossningen och därav ingen mens?

Om så är fallet kan min ägglossning som ska vara runt den 5:e december fortfarande ske eller har det är gjort att jag har fått oregelbunden cykel?

Om ägglossningen sker runt den 5:e är min BIM beräknad till den 20:e december

• mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-29 19:16:51 följande:
    Såg nu att mina teststickor är scannade som easy home och inte "andra" ???? Tror du det spelar roll? Jag testade att lägga in ett test som "andra", diffade väldigt lite.

Lite ironiskt att de säger att de inte kan förutsäga en peak med andra tester, men du har ju fått en tydlig markering! 🤩
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-29 20:48:26 följande:
    Såg nu att mina teststickor är scannade som easy home och inte "andra" ???? Tror du det spelar roll? Jag testade att lägga in ett test som "andra", diffade väldigt lite.

Lite ironiskt att de säger att de inte kan förutsäga en peak med andra tester, men du har ju fått en tydlig markering! 🤩
    Vet inte om det spelar någon roll men kanske lite? 💁?♀️
    Jag tyckte det funkade bra. Sen är jag inget fan av de jag hade kommer inte köpa de igen men funkade bra med appen tyckte jag
  • MG98
    mo4s skrev 2024-11-29 20:48:26 följande:

Jag hade rfsu och la inte in på fliken andra. Förra cykeln kom jag inte i närheten av så starka test som denna gång men tog test nästen varje gång jag gick på toa och försökte hålla mig längre än annars, minst 3h tror jag det blev. Så mitt tips efter ett lyckat försök är att inte snåla med testen! 😅 

• mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-29 21:10:42 följande:
    Vet inte om det spelar någon roll men kanske lite? 💁?♀️
    Jag tyckte det funkade bra. Sen är jag inget fan av de jag hade kommer inte köpa de igen men funkade bra med appen tyckte jag
    Jag la in dem igen i andra fliken också för säkerhets skull, men blev samma värde typ! 
Svar på tråden BIM december