• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Siripiri

Kanske lite OT.. förlåt För de ♥️ 

Någon som vart med om utomkveds i denna tråden? 🥺
    och att kroppen löst det själv? 

Läste detta då jag fortfarande inte fått mens och mina bröst ömmar som fan..  stämmer in på mig fast jag inte haft yrsel, men lite illamående och  blödningen har upphört.  

Idag har jag haft en  tilltagande molsmärta men inte jätte ont bara på höger sida, inte lika högt som när jag har ägglossning utan längre ner längs höftbenet. Gravtestet idag är lika svaga men synliga som förra helgen. 

Ringde gynakuten imorse och dem sade att jag kunde komma men jag känner mig så töntig och vill inte ta hjälp av vården i onödan😞 Har läst så många andra trådar där folk åker in och så ser dem ändå inget? sedan slutar det med att dem åker in till slut igen pga smärtor och får göra operation. Har sån ångest över detta.. 💔 Tog ju blodprov i tisdags med, 88.3 i HCG hade jag då, men när jag kollar på stickorna så är stickan som svagast av alla jag tagit under veckan. 

• Anonym (Åvt)
    Siripiri skrev 2024-12-01 11:46:27 följande:

Läste detta då jag fortfarande inte fått mens och mina bröst ömmar som fan..  stämmer in på mig fast jag inte haft yrsel, men lite illamående och  blödningen har upphört.  

Idag har jag haft en  tilltagande molsmärta men inte jätte ont bara på höger sida, inte lika högt som när jag har ägglossning utan längre ner längs höftbenet. Gravtestet idag är lika svaga men synliga som förra helgen. 

Ringde gynakuten imorse och dem sade att jag kunde komma men jag känner mig så töntig och vill inte ta hjälp av vården i onödan😞 Har läst så många andra trådar där folk åker in och så ser dem ändå inget? sedan slutar det med att dem åker in till slut igen pga smärtor och får göra operation. Har sån ångest över detta.. 💔 Tog ju blodprov i tisdags med, 88.3 i HCG hade jag då, men när jag kollar på stickorna så är stickan som svagast av alla jag tagit under veckan. 

Åk in om de säger att du kan komma. Då kanske det går att undvika att det blir akut och äggledare brister eller måste plockas bort ❤️
  • Malines
    mo4s skrev 2024-12-01 10:34:56 följande:
    Spännande att följas åt 😍 När skulle du ha din ägglossning? Tempar du också eller kör du tester? 🤩
    Tror inte du behöver stressa alls, 

Jag tänkte satsa sex ikväll och måndag? Borde väl bli bra. Eventuellt tisdag också om man orkar 😅 
    Ja men verkligen 😍 jag skulle ha idag enligt apparna men när jag la in positivt test idag och igår så ändrade de till att jag har själva ägglossningen imorgon 😁 jag tempar och kör CB lila så känner mig rätt trygg med att det stämmer 🙈 Vad kör du? 

Ja men samma här, tror dock inte vi orkar tisdag också haha så tänker sön mån borde bli fint 😅
  • Malines

Tycker definitivt också du ska åka in och kolla om de säger det, sparar dessutom på vårdens resurser att gå i tid och inte dra ut på de så att de kan få chans att bli värre och bli mer akut för dig också ❤️

• Malines

Stort grattis till alla er som plussat 😍❤️❤️❤️ 

December verkar vara en bra månad så håller tummarna för oss andra som är kvar att de blir samma 🤩

• Väntarpå4an
    Ellen24 skrev 2024-12-01 10:05:24 följande:
    Hur ofta tog testade du med cb? Jag testar varje dag med olika test men försöker testa med cv lila ish varannan dag eller var tredje! förra gången fick jag ingen blinkande gubbe utan fast direkt så därför testar jag ganska ofta med dom 
    Med cb testar jag varje morgon. Sen hade jag stickor också som jag också tog på eftermiddagen för att kunna lägga in i appen😅
  • Väntarpå4an

Har inget egen erfarenhet av det men åk in❤️ tänk på dig själv och inte att du inte ska belasta någon. Säger de dessutom att du ska komma så åk❤️❤️ lycka till
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-01 12:45:55 följande:
    Ja men verkligen 😍 jag skulle ha idag enligt apparna men när jag la in positivt test idag och igår så ändrade de till att jag har själva ägglossningen imorgon 😁 jag tempar och kör CB lila så känner mig rätt trygg med att det stämmer 🙈 Vad kör du? 

Ja men samma här, tror dock inte vi orkar tisdag också haha så tänker sön mån borde bli fint 😅
    Har du också fortsatt testa idag? Kollade nyss och det fortsätter stiga, spännande att se när det avtar och hoppas att temperaturen ger bekräftelse om någon/några dagar 🙏🏼 Använder du någon app? 
  • Anonym (Fundersam)

Hejsan, har beräknad mens 4/12, spontant testade jag mig med ett digitalt igår som visade gravid 3+, . Enligt senaste mens 1/11, borde jag isåfall vara i vecka 4+2, borde de inte stå gravid 2-3 då på testet? / fundersam 

• Siripiri
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-01 11:55:08 följande:
    Åk in om de säger att du kan komma. Då kanske det går att undvika att det blir akut och äggledare brister eller måste plockas bort ❤️
    Malines skrev 2024-12-01 12:48:00 följande:

Tycker definitivt också du ska åka in och kolla om de säger det, sparar dessutom på vårdens resurser att gå i tid och inte dra ut på de så att de kan få chans att bli värre och bli mer akut för dig också ❤️

Väntarpå4an skrev 2024-12-01 13:17:17 följande:
    Har inget egen erfarenhet av det men åk in❤️ tänk på dig själv och inte att du inte ska belasta någon. Säger de dessutom att du ska komma så åk❤️❤️ lycka till
    Tog mig mod till och åkte in, mötes såklart av ?ett plus är alltid ett plus även om det är svagt?. Hatar när dem säger de.. hade jag haft mycket HCG hade det vart starkt streck.. 😒  samt har ju faktiskt ont på ena sidan, samt med stor Sannorlikhet endometrios + har haft klamydia utan att veta om det för massa år sedan i ett halvår. Så nästan att under att jag inte fått ett ektopiskt innan.. 

tack för pepp hurni ♥️♥️♥️
Svar på tråden BIM december