• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Tecken på ägglossning?)

När ni får ägglossningsflytningar inför ägglossning, är det supertydliga eller liksom att ni vid något tillfälle märker av flytningarna? Eller är det liksom vid varje toalettbesök att ni tydligt märker av att det är ?halkigt? och att de är ?elastiska?? Har denna månad kanske bara upplevt det vid 2 tillfällen två dagar i rad, de har inte heller varit suuuuperelastiska? :/ men lite grann o just att det känts lite halkigt typ?

• Vallmo93
    Anonym (Tecken på ägglossning?) skrev 2024-12-02 21:43:47 följande:

När ni får ägglossningsflytningar inför ägglossning, är det supertydliga eller liksom att ni vid något tillfälle märker av flytningarna? Eller är det liksom vid varje toalettbesök att ni tydligt märker av att det är ?halkigt? och att de är ?elastiska?? Har denna månad kanske bara upplevt det vid 2 tillfällen två dagar i rad, de har inte heller varit suuuuperelastiska? :/ men lite grann o just att det känts lite halkigt typ?

För mig är det inte jättemycket eller jättetydligt (men fortfarande lite nybörjare - andra månaden/försöket så jag försöker lära mig). Det halkiga har väl kommit ungefär 5 dagar innan ÄL och så går det lite i vågor - ibland känns det snustorrt för att några timmar senare vara lite mer Medel. Upplever inte att jag har extremt mycket mer på ÄL-dagen heller (hade jag inte tempat och lh-testat så hade jag haft svårt att placera ut ÄL).

Denna månaden kändes det dessutom mer vattnigare än föregående månad. Fortfarande klibbigt kanske, men fick inte riktigt upp och kunde dra ut mellan fingrarna. Så lite svårt ja! ☺️

men tänker att det är nog också väldigt individuellt hur mycket sekret man ser/känner. Man kan fortfarande ha fertilt sekret som inte riktigt kommer ner till mynningen. Läst många trådar om de som blivit gravida utan att riktigt uppleva att de har fertilt sekret. 😅
  • Väntarpå4an
    Anonym (Tecken på ägglossning?) skrev 2024-12-02 21:43:47 följande:

Jag brukar ha ganska tydligt. Men oftast så att jag märker det vid toalettbesök och torkar mig. Men det är mindre för mig nu när jag är äldre än tidigare  :)
  • Väntarpå4an
    Pandan14 skrev 2024-12-02 21:27:36 följande:
    Det kan det absolut vara, jag fick det och jag plussade i november 🥰
    Åh hoppas hoppas 🙏❤️ idag gick temp upp igen. Dock marginellt från 36,72 till 36,74. 
  • Väntarpå4an
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-02 15:04:16 följande:

Hej alla!

haft peak på ägglossningstesterna jag tagit I flera dagar, så kan vara allt mellan 8-13 dpo idag! Ser ni något eller hittar mina ögon på linjer igen?😂

detta test är taget nu, dvs inte morgonurin. Ska testa imorgon på morgonen igen, blev lite otålig nu bara😂
    Hur gick testet nu på morgonen? ❤️🥰
  • drömmenomfamiljelivet
    Väntarpå4an skrev 2024-12-03 06:05:14 följande:
    Hur gick testet nu på morgonen? ❤️🥰
    Lägger in en bild, och tycker mig se strecket tydligare🙈

är det för tidigt för att ta ett digitalt må tro?😅????

Hade en så jobbig natt inatt, vaknade 3 gånger mitt i natten och trodde det var dags att gå upp, samt att jag har haft så knäppa drömmar. Allt jag vill nu är bara att sova, men får kämpa igenom arbetsdagen med dunkande huvud🥲
  • Vallmo93
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-03 06:51:41 följande:
    Missade att lägga in bilden😂
    Här ser jag absolut ett streck! 😍 grattis vad kul! 💛
  • drömmenomfamiljelivet
    Vallmo93 skrev 2024-12-03 07:24:57 följande:
    Här ser jag absolut ett streck! 😍 grattis vad kul! 💛
    Tack!! Stämmer det så vet jag knappt vad jag ska tro! Har längtat efter detta i såååå många år!

Vill dock inte ta ut något i förskott då jag blivit besviken så många gånger förut🥺

tog ett digitalt nu bara för att jag inte kan hålla mig, men det visade negativt. Kan ju vara så att det är för tidigt för den typ av test! Nu ska jag försöka hålla mig från att testa tills torsdag, bara för att tydligt kunna se om det skett någon stegring❤️
  • mo4s

Hade ni tolkat detta som att ägglossningen skedde igår?
    Är all temperatur över "coverline" bekräftade på att ägglossningen skett eller kan det vara så att den är idag eller imorgon? ????
Svar på tråden BIM december