• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • drömmenomfamiljelivet
    Väntarpå4an skrev 2024-12-04 20:21:00 följande:
    Testade på morgonen idag äl+9 det va tok blank men väntade mig inget annat heller ovasett😅 hur har det gått för dig idag?
    Relaterar till det!! Är på äl+10 kanske? Så fortfarande väldigt tidigt för oss båda, bara att fortsätta testa och hoppas på det bästa😅❤️
    Idag har jag haft molvärk till och från, men mest på vänster sida konstigt nog? Sen så har brösten i skrivande stund fått fnatt och gått från apelsiner till meloner hahah, hoppas bara att det inte är mensen som spökar.. ska testa imorgon igen, så förvänta er ytterligare inlägg med att bedöma mina test😂😂
  • Vallmo93
    Errorika skrev 2024-12-04 12:55:12 följande:

Och nu börjar det närma sig BIM...

Har hittills haft inga tecken på PMS, vilket jag tolkar som ett eventuellt gott tecken. Brukar annars vara ett monster innan mens 😂 Lite molande värk, men det brukar jag ha innan mens. Tung i huvudet, supertrött, täppt och vaknar mycket om nätterna, men det kan lika gärna vara en förkylning jag haft i kroppen ett tag 😪

Vi får besök lördag-söndag (lördag är min BIM-dag), så det känns lika bra den här cykeln att bara vänta in mensen. Visst kan jag testa tidigt på t ex. fredag, men jag har bestämt fått för mig att jag inte ska göra det 🤣 Eftersom jag inte känner mig så annorlunda känns det lika bra. Misstänker inte graviditet även om jag hoppas. Det är ju bara andra försöket hittills, så försöker att inte känna någon stress även om det är svårt. Man är ju så ivrig! 😍 

Spännande 😍 jag har BIM på söndag men är inte alls lika cool 😅 andra försöket också men har verkligen hamnat i ett stadie där jag känner in minsta lilla symtom denna vecka och hoppas så jäkla mycket på att det är något som gror 🙈

Säkert en massa överanalyserande från mig men hittills: halsbränna tidigt i veckan, ont brösten (ej vårtorna, och framförallt vänster bröst 😂), lite stickande känsla i nedre delen av magen och håll-liknande känsla på vänster sida. Inte lika dålig hy som förra månadens lutealfas.

Brukar få spottings 1-2 dagar innan mens så om ingen spotting kommer innan söndag så kommer jag då testa på morgonen för BIM. Håller tummarna för oss! 🤗

• Väntarpå4an
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-04 21:18:11 följande:
    Relaterar till det!! Är på äl+10 kanske? Så fortfarande väldigt tidigt för oss båda, bara att fortsätta testa och hoppas på det bästa😅❤️
    Idag har jag haft molvärk till och från, men mest på vänster sida konstigt nog? Sen så har brösten i skrivande stund fått fnatt och gått från apelsiner till meloner hahah, hoppas bara att det inte är mensen som spökar.. ska testa imorgon igen, så förvänta er ytterligare inlägg med att bedöma mina test😂😂
    Ska snart upp och testa igen😅🙏
    Jag tyckte jag kände av något mycket mer innan. Hade lite illamående som kom och gick, det är dock kvar men lugnat ner sig, hade som ilningar ner mot fiffi som minskat radikalt, molvärk också kvar men minskat och det har jag typ jämt mellan äl och mens. 

Men men får se 😍
  • Väntarpå4an

Godmorgon❤️
    Ni som tempat ett tag, de senaste dagarna har min temp sjunkt mycket, fortfarande över coverline men känns sådär på nåt sätt. Har ni nåt klokt att säga? Är det tecken på att inget fastnat? Vad tror ni? 

• Väntarpå4an

Bilden igen då????
    Godmorgon❤️
    Ni som tempat ett tag, de senaste dagarna har min temp sjunkt mycket, fortfarande över coverline men känns sådär på nåt sätt. Har ni nåt klokt att säga? Är det tecken på att inget fastnat? Vad tror ni? 

• MG98
    Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral) skrev 2024-12-04 20:49:04 följande:

Jaha okej! Jag har jobbiga tankar gentemot jobbet för att jag började nyligen (maj) men det börjar släppa mer och mer för känner mig så redo i övrigt😊

Jag har nu testat negativt och börjat blöda lite lätt. Har väl troligen haft en längre lutealfas än vanligt med lite ovanliga symton 🤷?♀️ hur gick det för dig? 

Jag tar bort mig från listan då jag troligen får BIM i början på januari nästa gång men får se. Håller tummarna för alla!

Men du låg ju på bim 21/12? Långt kvar ju! Eller har du lagt in fel? För om bim är 21a så har du väl ägglossning typ nu? Man kan väl ha spottings både vid äl och några dagar efter om man får en nidblödning. Håller tummarna för dig ändå och hoppas 🥰 

• Sanso

Här är missfallet ett faktum. Haft rosa på pappret några dar och idag blod. Fått ett tidigt missfall förut och är helt säker på att det är samma igen. Den gången plussade jag direkt och det gick vägen, så hoppas på samma sak igen. Är förstås ledsen men what to do.. 😔

• drömmenomfamiljelivet
    Sanso skrev 2024-12-05 06:25:08 följande:

Här är missfallet ett faktum. Haft rosa på pappret några dar och idag blod. Fått ett tidigt missfall förut och är helt säker på att det är samma igen. Den gången plussade jag direkt och det gick vägen, så hoppas på samma sak igen. Är förstås ledsen men what to do.. 😔

Hoppas det inte är missfall, kramar till dig❤️
  • drömmenomfamiljelivet
    Väntarpå4an skrev 2024-12-05 05:48:23 följande:
    Ska snart upp och testa igen😅🙏
    Jag tyckte jag kände av något mycket mer innan. Hade lite illamående som kom och gick, det är dock kvar men lugnat ner sig, hade som ilningar ner mot fiffi som minskat radikalt, molvärk också kvar men minskat och det har jag typ jämt mellan äl och mens. 

Men men får se 😍
    Spännande!!!😍
Svar på tråden BIM december