• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Antiextremist)
    Israels nationella säkerhetsminister Itamar Ben-Gvir uttryckte förhoppningar om att Trump skulle främja judisk bosättning och palestinsk fördrivning från Gaza.

Ben-Gvirs uttalanden kommer i samband med Israels pågående folkmord i Gaza, där tusentals människor dödats, de flesta barn och kvinnor.

Ben-Gvir är känd för sina extrema åsikter och hans parti representerar åsikter som är mycket utbredda i Israel, där en majoritet stödjer idén om Israel som en judisk etnostat, etnisk rensning av palestinier och stöld av deras mark.

FNs människorättskontor har kritiserat dessa idéer och påpekat att internationell lag förbjuder tvångsförflyttning av personer från ockuperat territorium.

Trumps återkomst till makten har gett Israel hopp om framsteg i att fördriva palestinier, olaglig ockupation och stöld av de palestinska områdena.
  • Anonym (Nej)

Så Trump geniförklarade häromdagen sin son. För att han kan stänga av en dator och sen, 5 minuter senare när trump kommer tillbaka så är datorn igång igen ( behold ). 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Nej) skrev 2025-03-22 00:16:48 följande:

Så Trump geniförklarade häromdagen sin son. För att han kan stänga av en dator och sen, 5 minuter senare när trump kommer tillbaka så är datorn igång igen ( behold ). 

Ska tillägga att sonen inte är 18 månader, utan 19 år. 
  • Tom Araya
    nattuw skrev 2025-03-19 21:13:50 följande:
    Du har problem med att det finns en demokratisk stat som heter Israel som står upp mot terrorister.
    Jag kan inte känna något stöd för Trump, oavsett hur han ställer sig i konflikten mellan Israel och Palestina.
  • AndreaBD
    Tom Araya skrev 2025-03-22 00:42:15 följande:
    Jag kan inte känna något stöd för Trump, oavsett hur han ställer sig i konflikten mellan Israel och Palestina.
    Precis. 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?