• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 17:20:36 följande:
    😂😂 Jag har redan svarat. Någon annan har också redan svarat. Du kan väl läsa?
    Självklart har du aldrig svarat. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Varför gillar så många Trump? Inte alls så många men många sionister och israelvänner avgudar Trump. Många israelvänner i Sverige stödjer Trump trots att han är ett hot mot EU och Sverige.

Politik och uttalanden som gynnar Israel.
    Trump har gjort uttalanden och tagit beslut som direkt gynnar Israels intressen. Ett exempel är hans beslut att erkänna Jerusalem som Israels huvudstad, vilket bryter mot internationell rätt men stärker Israels position. Han har också uttryckt starkt stöd för Israels planer att atackera Iran. Trump planerar också att fördriva alla palestinier från Gaza vilket är Israels mål.

Starka kopplingar till sionistiska grupper.
    Trump har personliga och professionella band till sionistiska grupper. Hans familj har starka kopplingar till sionistiska organisationer. Dessutom har hans företag och kampanjteam flera sionistiska rådgivare, som Jason Greenblatt, som har en militant sionistisk bakgrund.

Stöd från evangelikala kristna.
    En betydande del av Trumps stöd kommer från den vita evangelikala rörelsen i USA, som har en stark tro på kristen sionism. Denna grupp ser Israel som en central del av bibelsk profetia och stöder därför en proisraelisk politik.

Enorma summor som stöd.
    Trump har godkänt enorma summor av pengar och vapen som stöd till Israel.

För Israelvänner i Sverige är Israels intresse viktigare än Sveriges säkerherät.
  • nattuw
    Tom Araya skrev 2025-03-18 18:58:06 följande:
    Politiken och det privata näringslivet bör hållas på en armlängds avstånd från varandra och det finns olika sätt att göra det på.
    Det skulle innebära ett förbud för före detta politiker att ta anställning i privata bolag där de före detta politikerna kan använda sitt kontaktnät för att ge det privata företaget fördelar. Och vi kan nog inte förbjuda Göran Persson att sätta sig i styrelsen för Cambio Healthcare Systems.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-18 20:41:34 följande:
    Och du bevisar igen att israelvänner i Sverige försvarar Trump, trots att han är ett hot mot både EU och Sverige. De bryr sig mer om Israel än om Sverige.
    Vi vet redan att du har problem med Mellanösterns enda demokrati.
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-03-19 20:52:35 följande:
    Vi vet redan att du har problem med Mellanösterns enda demokrati.
    Jag har problem med psykopater som Trump och sådana som stödjer honom. De som stödjer Trump är svenskfientliga eftersom Trump är ett hot EU och Sverige.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 21:08:15 följande:
    Jag har problem med psykopater som Trump och sådana som stödjer honom. De som stödjer Trump är svenskfientliga eftersom Trump är ett hot EU och Sverige.
    Du har problem med att det finns en demokratisk stat som heter Israel som står upp mot terrorister.
  • Tom Araya
    nattuw skrev 2025-03-19 20:49:47 följande:
    Det skulle innebära ett förbud för före detta politiker att ta anställning i privata bolag där de före detta politikerna kan använda sitt kontaktnät för att ge det privata företaget fördelar. Och vi kan nog inte förbjuda Göran Persson att sätta sig i styrelsen för Cambio Healthcare Systems.
    Det är rimligt att det för politiker och högre myndighetschefer inte äger rum samtidigt och efter sin tjänst har en tids karantän innan de får engagera sig i bolag kopplat till sina tidigare arbetsområden.
  • Anonym (Antiextremist)
    Trådens tema är varför man gillar Trump? Trots att han hotar Sveriges säkerhet och ekonomi, finns det individer och grupper som lever i Sverige men gillar och stödjer Trump. Hur är det möjligt? Jo, det handlar om högerextrema israelvänner som i alla lägen prioriterar Israel. Så länge Trump skickar miljarder dollar till Israel och lovar att fördriva palestinier från Gaza så är han Israelvänners Gud och de skiter i Sverige.

Internationella medier, experter och opinionsbildare har varit mycket kritiska till Trumps beslut och politik, särskilt hans hantering av inrikes- och utrikespolitiska frågor. Kritiken har inkluderat hans närmande till odemokratiska regimer och hans hot om att ta kontroll över andra länders territorium. Trumps politik och uttalanden utgör flera potentiella hot mot Sverige, främst genom ekonomiska och säkerhetspolitiska konsekvenser. Men israelvänner avgudar honom. 
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 17:22:23 följande:
    Det är inte alls svårt men jobbigt att behöva upprepa. Du tex räknas som en av de jag skrev om. 
    Tack för det klargörandet. Eftersom jag inte stöder Trump bevisar det att ditt inlägg byggde på fria fantasier. 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?