• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-23 02:32:09 följande:
    Tja, Obama drog tillbaka säkerhetsprövningar redan 2013, och 2021 hindrade Biden Trump från att få tillgång till underrättelsegenomgångar (med argumentet att Trump 'inte var att lita på'). Trump gör samma sak mot sin föregångare; så vem skapade prejudikatet. 
    Mig veterligen har varken Obama eller Biden några kopplingar till Ryssland som kan ge en rimlig misstanke eller åtminstone oro för att någon av dem förråder sitt land.
  • Anonym (Buff)

Vad hände med We love immigrants as long as they?re coming in legally, till att nu slänga ut brown people utan due process, ÄVEN fast de är i landet fullt legala med dokument? Påstå att de är gängmedlemmar och skicka dom till hemska fängelsen i El Salvador och Venezuela. Tänk om de är helt oskyldiga och familjer mister sina pappor, antagligen för alltid. Man lever inte länge i finkorna där nere. Vilken jävla kukregering! 

• Anonym (Hannes)

48% av tillfrågade amerikaner stöder honom och anser att landet är på rätt väg enligt en färsk undersökning.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Hannes) skrev 2025-03-23 10:21:39 följande:

48% av tillfrågade amerikaner stöder honom och anser att landet är på rätt väg enligt en färsk undersökning.

Jag har börjat fundera på om det är amerikanska befolkningens rätta ansikte som visar sig nu. För hur skulle trump annars ha kunnat bli omvald. Om apelsinfacet faktiskt blir tvungen att lämna efter fyra år, vem kommer att bli vald efter det, en tomte i samma kategori...
  • Anonym (GF)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 20:18:25 följande:
    Trump är USA s ledare, vald av folket där för att reoresentera just USA. Alla hans beslut är USAs beslut eftersom folket valde just honom. Eller tycker du att Putin inte representerar Ryssland? 

Ryssland har inte fria val. Så hur vet du att folket röstar på honom? 

• Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-23 03:06:57 följande:
    Mig veterligen har varken Obama eller Biden några kopplingar till Ryssland som kan ge en rimlig misstanke eller åtminstone oro för att någon av dem förråder sitt land.
    Nu är det tydligen Bidenadministrationen som inte kan litas på. Du vet inte allt, och det är upp till varje president att bestämma vilka han kan lita på, inte oss.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mia) skrev 2025-03-23 10:30:49 följande:
    Jag har börjat fundera på om det är amerikanska befolkningens rätta ansikte som visar sig nu. För hur skulle trump annars ha kunnat bli omvald. Om apelsinfacet faktiskt blir tvungen att lämna efter fyra år, vem kommer att bli vald efter det, en tomte i samma kategori...
    Du borde börja fundera på vad det faktist är amerikanska befolkningen anser han kan förbättra, och även vad alternativet hade varit. Vet det kan vara jobbigt att försöka se saker ifrån ett annat perspektiv än ett typiskt Svenskt, men ge det ett försök.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (GF) skrev 2025-03-23 10:36:38 följande:

Ryssland har inte fria val. Så hur vet du att folket röstar på honom? 

Jag tror inte att du förstod min poäng och det är kansle mitt fel.

Precis, Ryssland har inte fria val men USA har det. Det är det som är skillnad mellan demokrati och komunism. Så, Trump representerar folket i USA men Putin är inte representant för folket i Ryssland. Ändå påstår de som stödjer Trump tvärtom. Så jag ville få de att tänka till lite.
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-23 12:13:07 följande:

Precis, Ryssland har inte fria val men USA har det. Det är det som är skillnad mellan demokrati och komunism. Så, Trump representerar folket i USA men Putin är inte representant för folket i Ryssland. Ändå påstår de som stödjer Trump tvärtom. Så jag ville få de att tänka till lite.
    Putin är inte kommunist utan motsatsen. Hans regime är extrem-höger/auktoritär. 
  • Anonym (GF)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-23 12:13:07 följande:

När du skriver: 

Eller tycker du inte att Putin representerar Ryssland?

så tolkas jag det som att både Trump och Putin representerar sitt folk. 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?