• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Därför gillar folk Trump..)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 08:57:19 följande:
    Vi diskuterar Trump och varför man gillar honom. Vi kan konstatera att Israelvänner gillar Trump. 
    Israeler och proisraeliska grupper visar ett mycket starkt stöd för Trump, framförallt på grund av hans uttalade politik och enormt ekonomiskt och militärt stöd gentemot Israel. Trumps beslut att erkänna Jerusalem som Israels huvudstad 2017 stärkte tidigt hans ställning bland konservativa och extrema evangelikala kristna, som ser detta som en uppfyllelse av bibliska profetior.

Trump har även agerat hårt i frågor som rör Israel, till exempel genom att vilja fördriva 2 miljoner palestinier från Gaza och nominera starka Israelvänner till höga poster i sin administration. Hans utnämningar och proisraeliska uttalanden har cementerat hans stöd bland extrema proisraeliska grupper i USA, särskilt bland extrema evangelikala kristna som ser honom som en nyckelspelare i att uppfylla deras religiösa förväntningar. 
    Jag känner många Israel vänner ( om man nu ska kalla de så), men samtliga avskyr Trump inkluderat mig själv.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Därför gillar folk Trump..) skrev 2025-03-19 10:57:06 följande:
    Jag känner många Israel vänner ( om man nu ska kalla de så), men samtliga avskyr Trump inkluderat mig själv.
    Och jag känner några israelvänner och ALLA stödjer Trump. Även här ser man att samma användare som stödjer Israel stödjer och försvarar även Trump.
  • Anonym (Därför gillar folk Trump..)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 11:41:53 följande:
    Och jag känner några israelvänner och ALLA stödjer Trump. Även här ser man att samma användare som stödjer Israel stödjer och försvarar även Trump.

Nja,en del kanske men inte alla. Jag har sett några som inte stödjer Trump av de som hängt i Israel tråden. Det är dock lätt att se svart-vitt och ha förutfattade meningar som man utgår sin diskussion ifrån. 

Jag har iaf se två som inte stödjer Trump. Vill inte nämna namn, men de är nog så välkända för dig. Jag har för övrigt mest läst tråden och följt diskussionen, så gott som från start.

Jag tycker Trump känns farlig, narcissistisk och impulsiv. Det är egenskaper som inte passar en i maktposition. Det är mycket oroande att han bara kör sitt eget race, och precis som du tycker jag att han verkar ha alldeles för bra kontakt med Putin. Det är bara att hålla tummarna att han inte orsakar extrem kaos innan tiden är slut. Dessvärre är väl frågan, om han inte hittar på något för att hålla sig kvar i makten.

• AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 08:57:19 följande:
    Vi diskuterar Trump och varför man gillar honom. Vi kan konstatera att Israelvänner gillar Trump. 
    Nej, det kan vi inte. Vilka då? 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-19 14:53:25 följande:
    Nej, det kan vi inte. Vilka då? 
    Du ställde samma fråga en gång tidigare och både jag och en annam användare svarade. Du får läsa 
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 16:22:50 följande:
    Du ställde samma fråga en gång tidigare och både jag och en annam användare svarade. Du får läsa 
    Inte i den här tråden i alla fall. Om du har svarat på det någon annanstans är det närmast hopplöst att hitta, Skall det vara så svårt att svara på Andreas fråga?
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 16:22:50 följande:
    Det är DU som påstod detta. Då är det DU som ska svara på det. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-19 17:16:31 följande:
    Det är DU som påstod detta. Då är det DU som ska svara på det. 
    😂😂 Jag har redan svarat. Någon annan har också redan svarat. Du kan väl läsa?
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-03-19 16:26:41 följande:
    Inte i den här tråden i alla fall. Om du har svarat på det någon annanstans är det närmast hopplöst att hitta, Skall det vara så svårt att svara på Andreas fråga?
    Det är inte alls svårt men jobbigt att behöva upprepa. Du tex räknas som en av de jag skrev om. 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?