• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-03-17 18:46:43 följande:
    Hur mycket pengar har USA lagt på sexdefinitioner och andra specialintressen enligt dina uppgifter?
    Ingen aning, men alldeles för mycket. Och nu var det bara ett exempel av saker. Så du behöver inte fokusera debatten här på just den detaljen. Det är mycket som behöver rensas upp och ta en ny vändning.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-17 20:42:38 följande:
    Du visar hur frågan var totalt irrelevant eftersom du svarar själv, och du har faktist inget intresse av vad jag skulle tycka.
    Frågan var "Tycker du att man kan lita på Trump och att han är ärlig?". Det är den mest relevanta frågan i hela tråden eftersom vi diskuterar varför man gillar Trump...men du duckar och det är talande. Ingen annan politiker någonsin har ljugit mer än Trump. 
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-03-17 20:46:14 följande:
    Ingen aning, men alldeles för mycket. Och nu var det bara ett exempel av saker. Så du behöver inte fokusera debatten här på just den detaljen. Det är mycket som behöver rensas upp och ta en ny vändning.
    Så ingen aning är alldeles för mycket.. Tomte

Om du inte vet så har du väl ändå ingen aning om det är för mycket eller för litet.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-03-17 21:47:22 följande:
    Så ingen aning är alldeles för mycket.. Tomte

Om du inte vet så har du väl ändå ingen aning om det är för mycket eller för litet.
    $1 är för mycket. Jag kan gissa det har kostat mer.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-17 21:35:27 följande:
    Frågan var "Tycker du att man kan lita på Trump och att han är ärlig?". Det är den mest relevanta frågan i hela tråden eftersom vi diskuterar varför man gillar Trump...men du duckar och det är talande. Ingen annan politiker någonsin har ljugit mer än Trump. 
    Att gilla eller ogilla kan vara helt åtskilt från att vara ärlig/tillitsfull eller oärlig/otillförlitlig. Du kan ogilla någon p g a deras oärlighet (eller pga annat), du kan ogilla någon som är ärlig pga annat. Du kan också ogilla en ärlig person för en massa orsaker, liksom du kan ogilla en oärlig person t ex för de bra saker den gör. Så din fråga är irrelevant.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-17 22:37:53 följande:
    Att gilla eller ogilla kan vara helt åtskilt från att vara ärlig/tillitsfull eller oärlig/otillförlitlig. Du kan ogilla någon p g a deras oärlighet (eller pga annat), du kan ogilla någon som är ärlig pga annat. Du kan också ogilla en ärlig person för en massa orsaker, liksom du kan ogilla en oärlig person t ex för de bra saker den gör. Så din fråga är irrelevant.
    Nej, mi fråga är högst relevant eftersom trådens ämne handlar om just varför man gillar Trump. 😂😂😂  Så ditt kloka resonemang är typ "är man nazist själv kan man gilla Hitler trots att han är skyldig för mord av miljontals människor." Eller " Är man rasist kan man gilla KKK trots att de har fåniga, spetsiga hattar." 😂😂 Är man dum kan man gilla Trump trots att han ljuger och är inte ärlig?
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-17 23:27:03 följande:
    Nej, mi fråga är högst relevant eftersom trådens ämne handlar om just varför man gillar Trump. 😂😂😂  Så ditt kloka resonemang är typ "är man nazist själv kan man gilla Hitler trots att han är skyldig för mord av miljontals människor." Eller " Är man rasist kan man gilla KKK trots att de har fåniga, spetsiga hattar." 😂😂 Är man dum kan man gilla Trump trots att han ljuger och är inte ärlig?
    Svara på din fråga själv då. Du verkar gilla att diskutera med dig själv.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?