• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tom Araya
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 15:56:33 följande:
    Haha det resonemanget går inte hem hos normala människor med sunda demokratiska värderingar. Du bevisar min tes att israelvänner beundrar Trump. Det verkar som att de som stödjer apartheid, folkmord, etnisk rensning och rofferi även stödjer Trump. 
    Bland mina bekanta är de som tar ställning för Trump och för Palestina väldigt sällsynta.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tom Araya skrev 2025-03-16 18:44:47 följande:
    Bland mina bekanta är de som tar ställning för Trump och för Palestina väldigt sällsynta.
    Det är inte konstigt extersom det är Israel som anklagas för folkmord, etnisk rensning, apartheid, ockupation och olaglug anektering av palestinska områden. Trump föreslår även mer etnisk rensning i Gaza. Han vill fördriva alla palestinier därifrån. Proisraeliska Trumpanhängare är samma högerextremister som även stödjer Netanyahu. Både i den här tråden och i flera andra som handlar om Trump, är det exakt samma personer som försvarar Trump som i andra trådar försvarade folkmord i Gaza.

• Tom Araya
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 19:36:46 följande:
    Det är inte konstigt extersom det är Israel som anklagas för folkmord, etnisk rensning, apartheid, ockupation och olaglug anektering av palestinska områden. Trump föreslår även mer etnisk rensning i Gaza. Han vill fördriva alla palestinier därifrån. Proisraeliska Trumpanhängare är samma högerextremister som även stödjer Netanyahu. Både i den här tråden och i flera andra som handlar om Trump, är det exakt samma personer som försvarar Trump som i andra trådar försvarade folkmord i Gaza.
    Nu säger du emot dig själv?
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-03-16 15:27:33 följande:
    Ja det verkar som de som stödjer demokratier även stödjer folkets rätt att välja sina representanter.
    Även tyskar hade rätt att välja sin representant och de valde Hitler. Behöver jag säga mer? Man måste kunna skydda sig när det visar sig att en "representant" är egentlingen en farlig  psykopat som hotar världens fred.
  • Padirac
    nattuw skrev 2025-03-16 15:27:33 följande:
    Ja det verkar som de som stödjer demokratier även stödjer folkets rätt att välja sina representanter.
    Varken Trump eller Putin anser  att ukrainare har haft rätt att ha valt Zelenskyy

Trump anser inte heller att USAs befolkning hade rätt att välja Biden till president 2020.
  • Tom Araya
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 20:01:27 följande:
    Även tyskar hade rätt att välja sin representant och de valde Hitler. Behöver jag säga mer? Man måste kunna skydda sig när det visar sig att en "representant" är egentlingen en farlig  psykopat som hotar världens fred.
    Skillnaden mellan Hitler och Trump är rätt många och väsentliga.

Hitler vann inte makten på enbart val och han var heller inte helt öppen med allt han avsåg att genomföra.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tom Araya skrev 2025-03-16 22:36:58 följande:
    Skillnaden mellan Hitler och Trump är rätt många och väsentliga.

Hitler vann inte makten på enbart val och han var heller inte helt öppen med allt han avsåg att genomföra.
    Tycker du att Trump är helt öppen och ärlig? 😂👍

Trump använde sig av extremt mycket lögner och propaganda och är nog mycket farligare än Hitler. Båda VALDES av folket.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 22:56:24 följande:
    Tycker du att Trump är helt öppen och ärlig? 😂👍

Trump använde sig av extremt mycket lögner och propaganda och är nog mycket farligare än Hitler. Båda VALDES av folket.
    Förtroendet underminerades för den demokratiska regeringen och banade väg för radikala lösningar. Du vet nu vem du kan skylla på.

www.historiensvarld.se/krig/hur-kom-hitler-till-makten/
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-16 23:00:42 följande:
    Förtroendet underminerades för den demokratiska regeringen och banade väg för radikala lösningar. Du vet nu vem du kan skylla på.

Vad menar du? Du bara bevisar min tes om att Trump är som Hitler. Du verkar hålla med.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-16 23:00:42 följande:

John Kelly, Trumps tidigare stabschef i Vita huset, hävdade att Trump motsvarar definitionen av en fascist och att han ska ha sagt: "Jag behöver samma generaler som Hitler hade." Kelly beskrev också hur Trump hyllade Hitler och uttryckte beundran för hans ledarskap.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xj49G7/donald-trumps-narmaste-man-han-hyllade-hitler

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?