• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater
    ?You could call it a madness, I?ll call it a plan,? Bessent said. ?With President Trump, it?s never in a straight line. But look, he harassed and harangued our European allies and everyone said ?oh you can?t be mean to them,? but it?s kind of like tough love with a family member when you tell a relative, ?I?m not supporting you anymore, get off the sofa and get a job.? But he cajoled and harassed the Europeans, and for the first time in 25 years the Germans are breaking open the piggy bank and they?re taking off the debt break and they?re going to do their fair share of military spending. Five presidents could not get them to do it, and President Trump has done it. It?s the same thing here. With tariffs, the American workers?it started with this China shock in 2004 when working Americans had not seen the real wage increases. They?ve seen good-paying manufacturing jobs disappear. They?ve seen their communities get hit.?

www.breitbart.com/politics/2025/03/16/exclusive-treasury-secretary-scott-bessent-details-trumps-tariff-plans-there-will-be-no-tariffs-for-companies-that-move-their-manufacturing-here/
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 23:07:54 följande:
    Vad menar du? Du bara bevisar min tes om att Trump är som Hitler. Du verkar hålla med.
    Demokraterna banade väg för radikala lösningar. Du kan kalla Trump vad du vill men han kommer med radikala saker.
  • AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2025-03-16 23:46:31 följande:
    Demokraterna banade väg för radikala lösningar. Du kan kalla Trump vad du vill men han kommer med radikala saker.
    "Banade väg för"?  Det där låter lit e som "de gjorde visserligen inget sånt, men jag vill skylla på dem ändå".  Jag menar alltså att du vill skylla på demokraterna. Har du något konkret exempel för att belägga detta? 

Det är klart att man alltid har något halvt färdigt ifrån föra regeringen. Men det brukar ju vara både positivt och negativt. 
  • Anonym (Buff)

Jag bor i usa sen många, många år tillbaka och just nu känns det väldigt deprimerande att bo i detta skitland. 

• Tow2Mater
    AndreaBD skrev 2025-03-17 10:01:31 följande:
    "Banade väg för"?  Det där låter lit e som "de gjorde visserligen inget sånt, men jag vill skylla på dem ändå".  Jag menar alltså att du vill skylla på demokraterna. Har du något konkret exempel för att belägga detta? 

Det är klart att man alltid har något halvt färdigt ifrån föra regeringen. Men det brukar ju vara både positivt och negativt. 
    Det är ju bara att se den riktning de tagit landet. Det kan inte ha undgått dig. T ex fixering vid sexdefinitioner hos minoriteter och prioriteringar av alla deras specialintressen som fått abnormt stor del av både pengar och fokus. Majoriteten vill se andra prioriteringar. Kamala skulle bara betytt mer av samma.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-16 23:00:42 följande:
    Förtroendet underminerades för den demokratiska regeringen och banade väg för radikala lösningar. Du vet nu vem du kan skylla på.

www.historiensvarld.se/krig/hur-kom-hitler-till-makten/
    Du svarar inte på min fråga. Tycker du att man kan lita på Trump och att han är ärlig?
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-17 16:55:39 följande:
    Du svarar inte på min fråga. Tycker du att man kan lita på Trump och att han är ärlig?
    Vet inte varför du vill jag ska svara på det? Jag känner det är irrelevant.

Generellt ljuger alla politiker, en del mer öppet än andra. Trump har iallafall varit ganska öppen med vad han vill åstadkomma, och det är det han nu försöker göra.

Lita på? I vilket avseende? Jag brukar aldrig lita på att politiker ska lyckas med det de lovar, det är mycket som spelar in om de ska lyckas med det de företar sig eller inte.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-17 18:19:31 följande:
    Vet inte varför du vill jag ska svara på det? Jag känner det är irrelevant.

Generellt ljuger alla politiker, en del mer öppet än andra. Trump har iallafall varit ganska öppen med vad han vill åstadkomma, och det är det han nu försöker göra.

Lita på? I vilket avseende? Jag brukar aldrig lita på att politiker ska lyckas med det de lovar, det är mycket som spelar in om de ska lyckas med det de företar sig eller inte.
    Hur i hela friden kan den frågan vara irrelevant? 😂 Nej, generellt ljuger inte alla politiker och absolut ingen ljuger så mycket som Trump. Han är en psykopat som man inte kan lita på.

Trumps tendens att sprida desinformation har beskrivits som en medveten strategi. 

Faktakontrollanter och kommentatorer har beskrivit Trumps falska uttalanden som oöverträffade i all världens politik. Många nyhetsorganisationer började redan 2019 beskriva Trumps falska påståenden som direkta lögner.

Trumps fortsatta spridning av falsk information, visar på en konsekvent strategi att ersätta sanningen med sin egen, mer fördelaktiga version av verkligheten. 

En sådan lögnaktig politiker som har så mycket makt är ett hot mot alla.

Ingen frisk människa kan lita på en politiker som ljuger så mycket.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-03-17 16:32:26 följande:
    Det är ju bara att se den riktning de tagit landet. Det kan inte ha undgått dig. T ex fixering vid sexdefinitioner hos minoriteter och prioriteringar av alla deras specialintressen som fått abnormt stor del av både pengar och fokus. Majoriteten vill se andra prioriteringar. Kamala skulle bara betytt mer av samma.
    Hur mycket pengar har USA lagt på sexdefinitioner och andra specialintressen enligt dina uppgifter?
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-17 18:45:43 följande:
    Hur i hela friden kan den frågan vara irrelevant? 😂 Nej, generellt ljuger inte alla politiker och absolut ingen ljuger så mycket som Trump. Han är en psykopat som man inte kan lita på.

Trumps tendens att sprida desinformation har beskrivits som en medveten strategi. 
    Faktakontrollanter och kommentatorer har beskrivit Trumps falska uttalanden som oöverträffade i all världens politik. Många nyhetsorganisationer började redan 2019 beskriva Trumps falska påståenden som direkta lögner.

Trumps fortsatta spridning av falsk information, visar på en konsekvent strategi att ersätta sanningen med sin egen, mer fördelaktiga version av verkligheten. 

En sådan lögnaktig politiker som har så mycket makt är ett hot mot alla.

Ingen frisk människa kan lita på en politiker som ljuger så mycket.
    Du visar hur frågan var totalt irrelevant eftersom du svarar själv, och du har faktist inget intresse av vad jag skulle tycka.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?