• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-23 13:38:17 följande:
    Putin är inte kommunist utan motsatsen. Hans regime är extrem-höger/auktoritär. 
    Ryssland övergick officielt från kommunistiskt styre till en federal republik 1991 men många ifrågasätter om det är verkligen någon större skillnad.

• AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-23 13:49:16 följande:
    Ryssland övergick officielt från kommunistiskt styre till en federal republik 1991 men många ifrågasätter om det är verkligen någon större skillnad.
    Ryssland har svängt från extrem-vänster till extrem-höger. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-23 15:29:20 följande:
    Ryssland har svängt från extrem-vänster till extrem-höger. 
    Utbilda dig.
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-23 15:59:20 följande:
    Utbilda dig.
    JAG? Du använde uppenbarligen AI för ditt svar. Jag minns den tiden mycket väl och har hängt med vad som hände. Och du har helt uppenbarligen ingen aning. Jag vill inte avvika för mycket från ämnet här, men du skulle inte ha en chans i en diskussion om Ryssland på 1990-talet. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-23 16:02:43 följande:
    JAG? Du använde uppenbarligen AI för ditt svar. Jag minns den tiden mycket väl och har hängt med vad som hände. Och du har helt uppenbarligen ingen aning. Jag vill inte avvika för mycket från ämnet här, men du skulle inte ha en chans i en diskussion om Ryssland på 1990-talet. 
    Du borde utbilda dig.
  • Anonym (Antiextremist)
    Donald Trump är en psykopat som stödjer foökmord och etnisk rensning 7 Gaza. Palestiner i Gaza har utsatts för folkmord av Israel. Och nu sitter Trump bredvid en hånleende Netanyahu (som anklagas för folkmord) och säger att Gaza är sönderbombad, att det inte går att leva där och menar att palestiner därför måste flytta?

Det är etnisk rensning: Palestinier har levt i Gaza i tusentals år. Förslaget att tvångsförflytta miljontals palestinier från Gaza till andra länder, som Jordanien eller Egypten, bryter mot internationell rätt och ses som ett skolexempel på etnisk rensning.
  • Tom Araya

Sverige, Norge och Nederländerna har tidigare betalat in motsvarande 152 miljoner kronor till USAID för finansiering av olika biståndsprojekt. Man försöker nu få svar på vad som händer med dessa pengar när USAID i princip avvecklas, men från Vita huset är det dödstyst om detta.

• Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-23 21:08:42 följande:

Sverige, Norge och Nederländerna har tidigare betalat in motsvarande 152 miljoner kronor till USAID för finansiering av olika biståndsprojekt. Man försöker nu få svar på vad som händer med dessa pengar när USAID i princip avvecklas, men från Vita huset är det dödstyst om detta.

Som jag forstår det skulle bistånden frysas under en 90-dagarsperiod med start den 24 januari medan USAIDs arbete utvärderas. Det är en månad kvar. Sedan bestäms vad som ska fortsätta och vad som ska avslutas.
    Varför skickar SIDA pengar till USAID? Låter inte det som dubbel administration?

Se det som en utredning - tror nog det kommer gå mycket snabbare än svenska utredningar trots allt.
  • Anonym (Antiextremist)

Han är narcissoid psykopat. Normal människa som har en så viktig roll för ett så mäktigt land beter sig inte så.

www.tv4.se/artikel/1GV8ToFthmmE76yBLtHHHr/trumps-ilska-mot-nya-portraettet-tycker-att-obama-blev-snyggare

"
    Trump skriver att många människor kontaktat honom gällande målningen, som han hävdar är avsiktligt förvrängd.

?Konstnären gjorde också president Obama, och han ser underbar ut, men den på mig är verkligen den värsta?, ondgjorde sig Trump.

I samma inlägg skickar Trump en rejäl känga både till delstatens guvernör, demokraten Jared Polis, som han menar är ?extremt svag på att klara upp brott?, och konstnären bakom tavlan, Sarah Boardman, som ?måste ha förlorat sin talang när hon blev äldre?."

• nihka
    Tow2Mater skrev 2025-03-24 01:58:59 följande:
    Som jag forstår det skulle bistånden frysas under en 90-dagarsperiod med start den 24 januari medan USAIDs arbete utvärderas. Det är en månad kvar. Sedan bestäms vad som ska fortsätta och vad som ska avslutas.
    Varför skickar SIDA pengar till USAID? Låter inte det som dubbel administration?

Se det som en utredning - tror nog det kommer gå mycket snabbare än svenska utredningar trots allt.
    Då får man frysa de medel man själv bidrar med och inte medel som andra betalat in för gemensamma projekt. Det är ju stöld.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-03-25 01:49:34 följande:
    Då får man frysa de medel man själv bidrar med och inte medel som andra betalat in för gemensamma projekt. Det är ju stöld.
    Ett av problemen med USAID är att det finns ingen översikt, det är del av vad de vill fixa.

Dubbel administration verkar ju dessutom vara ett slöseri?
  • Anonym (Därför gillar folk Trump..)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-24 17:57:53 följande:

Han är narcissoid psykopat. Normal människa som har en så viktig roll för ett så mäktigt land beter sig inte så.

www.tv4.se/artikel/1GV8ToFthmmE76yBLtHHHr/trumps-ilska-mot-nya-portraettet-tycker-att-obama-blev-snyggare

"Trump skriver att många människor kontaktat honom gällande målningen, som han hävdar är avsiktligt förvrängd.

?Konstnären gjorde också president Obama, och han ser underbar ut, men den på mig är verkligen den värsta?, ondgjorde sig Trump.

I samma inlägg skickar Trump en rejäl känga både till delstatens guvernör, demokraten Jared Polis, som han menar är ?extremt svag på att klara upp brott?, och konstnären bakom tavlan, Sarah Boardman, som ?måste ha förlorat sin talang när hon blev äldre?."

Förvrängd?!
    Ja, till hans fördel i så fall. Tavlan var fan i mej snyggare än Trump.

Där gjorde Trump en riktig tavla.
  • AndreaBD
    Anonym (Därför gillar folk Trump..) skrev 2025-03-25 13:04:31 följande:
    Förvrängd?!
    Ja, till hans fördel i så fall. Tavlan var fan i mej snyggare än Trump.

Där gjorde Trump en riktig tavla.
    Precis vad jag tänkte! Varför klagar Trump! Han ser ju bättre ut på tavlan än i verkligheten. 
    AndreaBD skrev 2025-03-25 13:17:51 följande:
    Precis vad jag tänkte! Varför klagar Trump! Han ser ju bättre ut på tavlan än i verkligheten. 
    Han har definitivt en förvrängd bild av verkligheten. Ser sig själv som en riktig hunk förstås. Tavlan var det verkligen inget fel på. 

Pinsamt av Trump, man ser helt klart att det är han. Fast i en snyggare yngre version 😛
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Därför gillar folk Trump..) skrev 2025-03-25 14:29:04 följande:

Ta da da da!

Så fick stackars Trump en tröst gåva av Putin.
    Det är inte alls för att de är smygbundisar. Definitivt inte för att han spelar i Putins liga! 🤢 

?Finns det ingen ironisk smiley? 😒

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/73wd89/efter-tavelilskan-fick-en-ny-fran-putin-blev-rord

😂 Trump är en sådan pajas. Han verkar också tro att han är snyggast i världen. Hans törst efter bekräftelse och beröm är sjukt.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-25 14:50:41 följande:
    😂 Trump är en sådan pajas. Han verkar också tro att han är snyggast i världen. Hans törst efter bekräftelse och beröm är sjukt.
    Sjukligt. Definitivt narcissism.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-03-25 12:00:37 följande:
    Ett av problemen med USAID är att det finns ingen översikt, det är del av vad de vill fixa.

Dubbel administration verkar ju dessutom vara ett slöseri?
    Fortfarande stöld. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tow2Mater

Mycket bra, nu kanske det inte behöver bli en massa tjafs vid nästa val, men jag gissar det kommer dras tillbaka om demokraterna mot förmodan skulle vinna och de vill försöka säkra sitt omval med en massa illegala invardrar-röster igen:

Trump har skrivit under en order som innebär att alla som ska rösta i det amerikanska valet måste ha ett bevis på medborgarskap, rapporterar AP.

Ett ytterligare krav är att samtliga röstsedlar ska lämnas in på själva valdagen.

omni.se/trump-andrar-vallag-bevis-pa-medborgarskap-kravs/a/Jb4rj4

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?