• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Cheers
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-31 23:34:08 följande:
    Det är inga starka män vi pratar om. Vi pratar om svaga, ondskefulla, psykiskt ostabila män, utan empati eller sunt förnuft. 

Men tror du att folket har röstat på  svaga, ondskefulla, psykiskt ostabila män, utan empati eller sunt förnuft.?

Nej de röstade förstås på vad de TRODDE var den starke man som landet behövde.

• nihka
    Tow2Mater skrev 2025-04-01 00:42:43 följande:
    Det handlar inte om att ' slippa anstränga sig för att förnya pass utomlands', det har jag aldrig påstått. Jag kan saga vad jag vill, jag onskar sådana som du aven kunde forsoka forstå vad jag sager. Och inte bara tjafsa med personliga påhopp.

Det handlar inte heller om oppettider, du har absolut inte forstatt exemplet jag gav. De har inte oppettider, alls. Men ja, de ligger i botten i min erfarenhet flera landers ambassader.
    Du får tugga i dig att jag också kan säga vad jag vill och jag valde att kommentera ditt gnäll om att förnya pass: Det är inget personligt påhopp att kommentera ditt passgnäll och det hade varit klädsamt om du kunde ha en större förståelse för de hinder som ligger i vägen för en del amerikaner att rösta särskilt med tanke på att du är så servicekrävande själv.

Jaså den svenska ambassaden har inte öppettider alls i USA. Visste inte att Sverige har stängt ner all ambassadverksamhet USA. Då får du åka till Kanada eller Mexiko.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-04-01 01:33:35 följande:
    Du får tugga i dig att jag också kan säga vad jag vill och jag valde att kommentera ditt gnäll om att förnya pass: Det är inget personligt påhopp att kommentera ditt passgnäll och det hade varit klädsamt om du kunde ha en större förståelse för de hinder som ligger i vägen för en del amerikaner att rösta särskilt med tanke på att du är så servicekrävande själv.

Jaså den svenska ambassaden har inte öppettider alls i USA. Visste inte att Sverige har stängt ner all ambassadverksamhet USA. Då får du åka till Kanada eller Mexiko.
    Du ar mycket otrevlig.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-04-01 01:35:14 följande:
    Du ar mycket otrevlig.
    Otrevlig? Vad är det för offermentalitet hos är som gillar Trump? Det finns väl ingen som är mer otrevlig än Trump men då kallar ni det för styrka och tycker att han är bra.
  • Anonym (Antiextremist)
    Cheers skrev 2025-04-01 01:29:49 följande:

Men tror du att folket har röstat på  svaga, ondskefulla, psykiskt ostabila män, utan empati eller sunt förnuft.?

Nej de röstade förstås på vad de TRODDE var den starke man som landet behövde.

Precis. Hur dumma är då egentlingen hans väljare? 
  • Cheers
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-01 10:27:36 följande:
    Precis. Hur dumma är då egentlingen hans väljare? 
    Många är säkert väldigt duma. Mycket white trash - eller som Hillary Clinton kallade dem deplorables, d.v.s. ömkansvärda.

En stor andel tyckte dock att valet stod mellan pest och kolera och röstade på vad de uppfattade som det minst dåliga alternativet, eftersom de ansåg att Joe Biden och Kamala Harris var fullständigt hopplösa. 
  • AndreaBD
    Cheers skrev 2025-03-31 22:30:09 följande:

Det är väl mest i USA som Trump är populär (än så länge). Det är de ökade levnadskostnaderna som många är missnöjda med och som han lovat att fixa.  En lika stor fråga är alla illegala invandrare som drar med sig en massa problem och som många ser som ett oönskat inslag i samhället. En tredje sak är vänsterideologin som brett ut sig med alla möjliga konstiga idéer om genus, trans och mycket annat som känns främmande för många amerikaner. Många har tappat tilltron till politikerna som de tycker inte levererar och vill ha en stark man i toppen och de tror på honom. De som känner sig missgynnade och övergivna av politikerna, och de är många, hoppas att Trump ska ge dem tillbaka ett USA där t.ex. en bilarbetare hade en bra inkomst med villa och bil. Innan stålverk och bilfabriker la ner och många industrier flyttade utomlands. Trump har beskrivits som en entertainer och en trixter och de gillar det. Narcissist? Bullshit. And who cares? Trump, Trump, Trump. Mycket masspsykologi där. 

Ja, det håller jag med om. Och amerikanerna gillar ju såna personer - så som Reagan, eller Schwarzenegger som inte kan bli president men är populär. De två var dock vettigare än Trump förstås. 
  • longwalkhome

Det är väl mest i USA som Trump är populär (än så länge). Det är de ökade levnadskostnaderna som många är missnöjda med och som han lovat att fixa.  En lika stor fråga är alla illegala invandrare som drar med sig en massa problem och som många ser som ett oönskat inslag i samhället. En tredje sak är vänsterideologin som brett ut sig med alla möjliga konstiga idéer om genus, trans och mycket annat som känns främmande för många amerikaner. Många har tappat tilltron till politikerna som de tycker inte levererar och vill ha en stark man i toppen och de tror på honom. De som känner sig missgynnade och övergivna av politikerna, och de är många, hoppas att Trump ska ge dem tillbaka ett USA där t.ex. en bilarbetare hade en bra inkomst med villa och bil. Innan stålverk och bilfabriker la ner och många industrier flyttade utomlands. Trump har beskrivits som en entertainer och en trixter och de gillar det. Narcissist? Bullshit. And who cares? Trump, Trump, Trump. Mycket masspsykologi där. 

Det är en väldigt förenklad, daterad och snudd på infantil världsbild som Trump målar upp för sina stackars svagsinta supporters. Hans politik drabbar bara dom själva. Trump vill sätta hela landet i en tidskapsel, knäppa med fingrarna och hoppas att den stora diffusa världen utanför inte behövs längre.

Mycket av det som tillverkas i USA är ren dynga. Usel kvalité. Vi kan börja där.
  • Anonym (x)

Många jordbrukare håller på att gå i konkurs nu när Trump jagar illegala immigranter. De har ingen arbetskraft till sina skördar. Trump vill att man ska köpa amerikanska bilar. Men en hel del av delarna tillverkas inte i USA och det tar år att ställa om tillverkningen. Det är ju inte precis som att det står tomma fabriker med alla maskiner på plats och bara väntar på att kicka igång.  Trump har ju även lovat att det inte ska bli några prishöjningar innan valet, det var en av sakerna han gick till val på. Nu säger han att han inte bryr sig om det blir prishöjningar, det blir t.o.m bra om det blir prishöjningar.....

www.nbcnews.com/politics/donald-trump/trump-says-couldnt-care-less-automakers-raise-prices-tariffs-rcna198731
  • Xenia

De som röstade på Trump och fortfarande gillar honom, de är antingen enfaldiga eller omoraliska eller bägge två.

Nu vill Trump ha en tredje presidentperiod för det vill så många, dvs de enfaldiga trumpister som jublar vilka idiotier än vräker ur sig.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?