• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-03-29 02:38:28 följande:
    Om inte alla REAL IDs visar medborgarskap, ar ju det en sak som borde losas.
    'proof of identity and U.S. citizenship' ar liksom vitsen. Och da far man skaffa det som behovs.

Du vill mest tjafsa nu.
    Ungefär som dina svenska pass i USA. DET vill du ska vara enkelt så du helst ska sitta hemma och ansöka och sedan få dem kostnadsfritt levererade hem till din brevlåda, men att alla medborgare kan rösta det får vara hur krångligt som helst och medföra kostander - det får de bara lösa.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-03-29 15:45:46 följande:
    Ungefär som dina svenska pass i USA. DET vill du ska vara enkelt så du helst ska sitta hemma och ansöka och sedan få dem kostnadsfritt levererade hem till din brevlåda, men att alla medborgare kan rösta det får vara hur krångligt som helst och medföra kostander - det får de bara lösa.
    Det har jag inte sagt och det vill jag inte.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-03-29 15:51:18 följande:
    Och där kom den. Nu kräver USA tillbaka bistånd de redan har betalat ut. 
    De borde gett det i form av lan till att borja med, precis som snala europa gjorde. Hoppas man lart sig laxan.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-29 19:34:38 följande:
    De borde gett det i form av lan till att borja med, precis som snala europa gjorde. Hoppas man lart sig laxan.
    Men det var inget lån. Der var ett bistånd. Hur kan man då kräva det tillbaka? Det är bara så löjligt. 
  • Padirac

En hel del av krigsmaterielet var väl lend-lease?

Man får betala för det man vill behålla efter kriget om jag förstått rätt.

Trump är ju känd för att glida på villkor och avtal så du får säkert som du vill.

• nihka
    Javisst. Först går man ut med att du får ett pass hemskickat till dig kostnadsfritt och sedan får du en faktura på 3000 kr Bra va!

"Snåla" Europa har skänkt massor till Ukraina och fortsätter.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tom Araya
    Runt 30-40 % av det Ukraina fått av Europa är i form av lån eller andra liknande avtal, resten är bidrag utan motkrav.

Trump vill ha 200 % återbetalning.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?