• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Mia)
    Tow2Mater skrev 2025-03-29 19:34:38 följande:
    De borde gett det i form av lan till att borja med, precis som snala europa gjorde. Hoppas man lart sig laxan.
    Var får du din info ifrån, Trump? :D Läs vad Tom A. skriver ovan.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-30 14:11:43 följande:
    Trump verkar vara ute efter naturtillgångerna överallt. Både i Ukraina och i Grönland. 
    Du glömde Gaza. 
  • Anonym (Mia)

Jag undrar ju vad dom ca 100 000 amerikanska soldater som finns på europeiska NATO-baser ska göra hemma i USA när dom inte längre är en del av NATO. Krigandes mot Grönland/Danmark och Kanada kanske. Eller mot själva NATO efter att ha startat krig mot Danmark. En cirkus full av clowner.

• Tow2Mater
    Anonym (Mia) skrev 2025-03-30 19:46:30 följande:

Jag undrar ju vad dom ca 100 000 amerikanska soldater som finns på europeiska NATO-baser ska göra hemma i USA när dom inte längre är en del av NATO. Krigandes mot Grönland/Danmark och Kanada kanske. Eller mot själva NATO efter att ha startat krig mot Danmark. En cirkus full av clowner.

Du har inte hört om vad som håller på att hända t ex med Kina och Taiwan?
  • Anonym (Mia)
    Tow2Mater skrev 2025-03-30 21:39:39 följande:
    Du har inte hört om vad som håller på att hända t ex med Kina och Taiwan?
    Amerikanska armén ska alltså kriga i..Taiwan? Us air force ska flyga plan från Japan tjejgissar jag. Om Japan säljer av mer av sitt innehav av amerikanska statsobligationer så skulle Trump kunna få ett toddleranfall(igen) och hota med något totalt galet, så då kanske även den alliansen skiter sig. Flottan ja, den blir ju användbar där, det stämmer.
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-30 19:33:05 följande:
    Du glömde Gaza. 
    Löjligt. INGEN vill ha Gaza. Inte Israel och inte Egypten. Och det finns inga mineraler eller ädelmetaller där. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-30 22:50:37 följande:
    Löjligt. INGEN vill ha Gaza. Inte Israel och inte Egypten. Och det finns inga mineraler eller ädelmetaller där. 
    Du lever i din egen bubbla där du lever tillsammans med all Israelisk propaganda. Både USA och Israel är tydliga med att de vill ha Gaza. Är du faktaresistent när det gäller Trumps förhållande med Israel? Det är etnisk rensning. Först folkmord och nu etnisk rensning. Vad är det för folk som kan stödja Trump!

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?