• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater
    Faile skrev 2025-03-29 02:26:45 följande:
    Så du har suttit och försvarat något du inte ens känner till. Känns det inte lite som att du är med i en konstig sex kult? Lite? 

www.nbcnews.com/politics/elections/trump-signs-executive-order-requiring-proof-citizenship-register-vote-rcna198094

www.dhs.gov/real-id
    Om inte alla REAL IDs visar medborgarskap, ar ju det en sak som borde losas.
    'proof of identity and U.S. citizenship' ar liksom vitsen. Och da far man skaffa det som behovs.

Du vill mest tjafsa nu.
  • Faile
    Tow2Mater skrev 2025-03-29 02:41:55 följande:

Generally, standard driver's licenses and state identification cards do not prove a person is a citizen.

Options for voters to meet President Trump's order include a birth certificate, passport, military ID, or naturalization documents, in addition to a Real ID-compliant state ID.

www.msn.com/en-us/news/politics/te-signs-executive-order-mandating-proof-of-citizenship-for-voters/ar-AA1BH56a

Ja? Din länk bekräftar exakt det jag skrev. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • ClumsySmurf
    Kermit1561 skrev 2025-03-29 00:35:22 följande:
    Woke är en trend som passerade sin topp 2016 (det finns det forskning på), men woke-spöket fungerar jättebra att skrämma lågbegåvade med så att de gladeligen tittar åt ett annat håll medans demokratin monteras ned. 
    Det är klassisk strategi, i nazityskland var det judar som var hotet, i USA är det woke. 
    Det är samma trick magiker använder, skapa en distraktion med ena handen och göra nått annat med den andra, typ. 
    Det otroliga är att så många går på det. 
    Wokianerna har en förmåga att gapa rasist, fob och har cancelkultur för att vinna argument utan argument, det är så lågbegåvat klent med argumenten att det är främst wokianerna själva som förnekar woke och cancelkultur.

Du får gärna länka till den  "forskning" som hävdar att det eskalerade vid 2016 passerade sin topp 2016,  så man kan kolla om de sk forskarna också hävdar att det finns 72 kön eller liknande.
    How cancel culture not only silences ? but also kills 
    2023

One of the strangest things about fighting cancel culture is the stubborn claim that it doesn?t even exist.
    [...]

Never mind that  Supreme Court rulings between 1957 and 1973 established strong protections for professor and university student free speech rights.
    ´

The toll of cancel culture today, however, dwarfs anything we?ve seen over the last half century.

More than 1,000 campaigns to get professors punished for their free speech have occurred in the last decade.

About two thirds of those campaigns succeeded, and almost 200 professors ended up being fired or forced out.

And, thanks to polling, we know these statistics are a gross underestimate.

One in six professors report having been disciplined or threatened with discipline for their speech, and a whopping one in three report having been pressured by colleagues to avoid researching controversial topics.

As a result, 90% of surveyed professors say they have self-censored out of fear. During the height of McCarthyism in the 1950s, only 9% of professors did the same

https://nypost.com/2023/10/14/how-cancel-culture-kills/
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-03-29 01:52:28 följande:
    Du missar att man maste ta sig till en ambassad for att ansoka, och bor man inte i narheten maste man flyga dit, sedan ta taxi elelr hyrbil fran flygplatsen och tillbaka. Lyckas man i nte hitta flyg som passar maste man bo pa hotel en natt. Och innan man gor det, ska man boka en tid - som man bara kan fa om man har tur och lyckas fa en pa den enda dagen i manaden det kan bokas da tiderna tar slut snabbt.
    Och sedan maste man aka dit IGEN for att hamta upp handlingen, sveriges ambassader skickar dem inte med posten som andra gor.

Man hinner inte fornya pa en semsterresa till sverige. Och aven dar har det inte funnits bokningsbara tider.
    Ja, det blir bra när USA inför samma säkerhetsrutiner som Sverige har. Men USA har ju som bekant inte ens ett vettigt system för att rösta så att passhanteringssystenet skulle vara rättssäkert är ju inte heller att förvänta sig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-03-29 01:54:38 följande:
    Bara dumheter.
    Eller hur. Varför ska USA vara ansvariga för vem som reser in i landet när man kan skjuta över det på andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tow2Mater
    Faile skrev 2025-03-29 02:55:23 följande:
    Ja? Din länk bekräftar exakt det jag skrev. 
    Sa vad borjar du tjafsa om då nar jag sa 'rösta utan ID och utan att kunna visa att man är medborgare är ett problem som bör lösas.' med ditt 'man rostar inte utan id idag'??
  • Anonym (Antiextremist)
    Nästan alla som stödjer Trump här är israelvännern som också i andra trådar försvarar folkmord i Gaza och slakt på palestinska barn. Trump ger miljarder dollar till Israel och det är därför de fördvarar honom. Dessa israelvänner lever bland oss och skiter fullständigt i vilket hot Trump och USA utövar mot Sverige. 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?