• Anonym (Eric)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Jag har själv barn och vill leva ett liv där jag träffar en vettig person som jag kan ha en relation med. För mig innebär det att man gör saker ihop, men även att man har ett annat liv med sitt egna barn, träning, kompisar etc.

Det känns som att många med barn vill slå ihop allt och att man ska bli någon ny slags storfamilj. Dessutom tycker jag att det ska gå långsamt framåt i en sådan relation, men har upplevt att kvinnor jag träffat i denna sits vill skynda på och inkludera allt och alla.

Varför har många så bråttom? Det gynnar ju knappast barnen.

• Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?
  • Ascendere
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-31 21:39:06 följande:
    Jag tror inte att det är många män som bryr sig så mycket om att du har hög utbildning. Det är mer kvinnor som går igång på det.
    Beror på, ska man anställa henne i sitt företag kan det vara intressant, men för en relation så spelar det ingen roll, då är det helt andra saker som avgör hur man passar ihop än utbildning och inkomst. 
  • Anonym (Eric)
    kontrast skrev 2024-10-31 22:14:49 följande:
    Nej, men det visar på att jag kan ta ansvar och försörja mig och ta hand om mitt egna barn. Varför ska jag behöva en man för det? Jag vill träffa någon för kärlek- inte för att ha som hjälpreda och passa eller försörja mig och mitt barn. Suck 🥱🥱 blir så trött på vissa män asså. lnte konstigt barnafödandet är lågt Bland kvinnor. Jag hade gärna skaffat fler barn. Men om män och kvinnor har den synen på att inte vilja bilda relationer med personer som redan har ett barn - då har vi ett samhällsproblem: 
    Man vill inte vara nummer 2,3 eller 4 när man skaffar barn med en kvinna. Man vill vara den som först skaffar barn med den specifika kvinnan.
  • kontrast
    Ascendere skrev 2024-10-31 22:15:52 följande:
    Beror på, ska man anställa henne i sitt företag kan det vara intressant, men för en relation så spelar det ingen roll, då är det helt andra saker som avgör hur man passar ihop än utbildning och inkomst. 
    Vad osexigt att vilda en relation med någon som inte har någon form av allmänbildning 😬. Fast män kanske vill känna att de har ett övertag i allt, både ekonomiskt och intellektuellt. större chans att man står ur med mannen då om man som kvinna inte har egna pengar eller utbildning att kunna lämna Om det råkar  visa sig att mannen är skit.
  • kontrast
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-31 22:26:19 följande:
    Man vill inte vara nummer 2,3 eller 4 när man skaffar barn med en kvinna. Man vill vara den som först skaffar barn med den specifika kvinnan.

vad för dig att tro att du skulle Hamna som nummer två, tre eller fyra? det verkar vara en väldigt konstigt uppfattning av att man inte skulle vara prioriterad om man dejtade någon med barn.  behöver Du all uppmärksamhet av kvinnan eller ? spelar ingen roll om du skaffar egna barn med henne- har hon en nyfödd med dig kommer hon inte kunna prioritera dig ändå på samma sätt. Har man större barn så klarar de sig mer själva. Förstår inte hur man kan tro att man konkurrerar med ett barn? Hade jag träffat en man så hade jag prioriterat han väldigt högt i mitt liv. Det är dessutom två helt olika relationer. 

Vad spelar det för roll om du är först att skaffa barn med henne eller om hon har ett barn sedan tidigare? ska Hon va oskuld också eller?

• Anonym (Hmm)
    kontrast skrev 2024-10-31 22:39:25 följande:

vad för dig att tro att du skulle Hamna som nummer två, tre eller fyra? det verkar vara en väldigt konstigt uppfattning av att man inte skulle vara prioriterad om man dejtade någon med barn.  behöver Du all uppmärksamhet av kvinnan eller ? spelar ingen roll om du skaffar egna barn med henne- har hon en nyfödd med dig kommer hon inte kunna prioritera dig ändå på samma sätt. Har man större barn så klarar de sig mer själva. Förstår inte hur man kan tro att man konkurrerar med ett barn? Hade jag träffat en man så hade jag prioriterat han väldigt högt i mitt liv. Det är dessutom två helt olika relationer. 

Vad spelar det för roll om du är först att skaffa barn med henne eller om hon har ett barn sedan tidigare? ska Hon va oskuld också eller?

Hade jag inte träffat en tjej med barn så skulle jag nog inte varit pappa idag.. 
    Vi fick ett barn tillsammans och jag har ett till med en annan mamma. 
    Är så tacksam för båda mina barn - de är idag 29 och 19 och världens bästa syskon
  • kontrast
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-31 22:50:34 följande:
    Hade jag inte träffat en tjej med barn så skulle jag nog inte varit pappa idag.. 
    Vi fick ett barn tillsammans och jag har ett till med en annan mamma. 
    Är så tacksam för båda mina barn - de är idag 29 och 19 och världens bästa syskon
    Så båda kvinnorna du har barn med hade barn sedan tidigare eller bara den första kvinnan? 
  • Anonym (Zanzibar)

Nu förvandlades din tråd till något helt annat. Låter aningen föraktfullt. Du verkar se ner på mödrar. Är det därför du startade tråden? Du hittar ingen barnfri tjej i 30-årsåldern och är bitter för att det inte kryllar av såna?

• Anonym (Hmmmmmm)
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-30 15:33:31 följande:
    Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Jag har själv barn och vill leva ett liv där jag träffar en vettig person som jag kan ha en relation med. För mig innebär det att man gör saker ihop, men även att man har ett annat liv med sitt egna barn, träning, kompisar etc.

Det känns som att många med barn vill slå ihop allt och att man ska bli någon ny slags storfamilj. Dessutom tycker jag att det ska gå långsamt framåt i en sådan relation, men har upplevt att kvinnor jag träffat i denna sits vill skynda på och inkludera allt och alla.

Varför har många så bråttom? Det gynnar ju knappast barnen.

Jag har barn med en narcissist. Jag lämnade honom . Tre år senare började jag prata med min sambo på en dejting app.vi pratade i sju månader innan vi träffades för första gången. Det tog sju månader innan vi blev tillsammans. Först fick mina barn reda på att jag pratade med en ?kompis? på telefonen. Sen efter någon månad så fick dom reda på hans namn. Där efter så började dom prata lite på telefon. När vi hade varit tillsammans i ett halvår så fick dom träffas. Jag sa till min sambo att vi kan bara vara tillsammans om det fungerar mellan han o barnen. Först när vi hade varit tillsammans i 3,5 år så flyttade vi ihop o barnen bilen överlyckliga.
  • Anonym (Va)
    Men hitta då en kvinna utan barn så får du vara nr 1.Borde väl inte vara ett problem,eller hur.Om det är så viktigt för dig.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Va) skrev 2024-11-01 05:21:49 följande:
    Men hitta då en kvinna utan barn så får du vara nr 1.Borde väl inte vara ett problem,eller hur.Om det är så viktigt för dig.
    Jag menar bara att det jag inte är så intresserad av att skaffa fler barn med en kvinna som redan har barn. Om hon redan har barn så kan vi ändå ha en kärleksrelation och jag behöver inte alltid ha prio. Hennes barn är troligen hennes prio och jag har mitt barn som prio.
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?