• kontrast

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Fattar inte hur människor resonerar i denna frågan. Alla är så egoistiska idag och allt handlar om de själva i relationer- kompromissa det vill man inte. Partner jag ska träffa ska ge mig all tid och har personen barn så kommer de alltid före??? men inte fan konkurrerar en vuxen man med ett barn?? Jag har själv ett barn på deltid  och när man stött på någon så verkar det som att man är kul att hänga med ett tag men så drar de sig ur för att man har barn.  Varför slösa min tid från början? 🙄. jag har även träffat män med barn så det är inte det. Men jag tänker såhär - alla krav man har- när man blir kär så spelar väl  sådant inte så stor roll i slutändan? man väljer liksom inte bitar ur människor. Det är inte så att jag är massmördare som suttit inne och är liksom en vandrande röd flagga - jag har ett barn , vilket de flesta kvinnor över 30 faktiskt mer eller mindre har. vad fan förväntar sig folk? Orörda Madonnor överallt?  Och varför har män en bild av oss att vi ska va trasiga och redan kasserade, ? och alla dessa män jag träffat, jag har högre utbildning och karriär än de flesta av dem. det  hade nästan blivit så att jag hade fått försörja dem och inte tvärtom. 🙄🙄

• kontrast
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-31 21:39:06 följande:
    Jag tror inte att det är många män som bryr sig så mycket om att du har hög utbildning. Det är mer kvinnor som går igång på det.
    Nej, men det visar på att jag kan ta ansvar och försörja mig och ta hand om mitt egna barn. Varför ska jag behöva en man för det? Jag vill träffa någon för kärlek- inte för att ha som hjälpreda och passa eller försörja mig och mitt barn. Suck 🥱🥱 blir så trött på vissa män asså. lnte konstigt barnafödandet är lågt Bland kvinnor. Jag hade gärna skaffat fler barn. Men om män och kvinnor har den synen på att inte vilja bilda relationer med personer som redan har ett barn - då har vi ett samhällsproblem: 
  • kontrast
    Ascendere skrev 2024-10-31 22:15:52 följande:
    Beror på, ska man anställa henne i sitt företag kan det vara intressant, men för en relation så spelar det ingen roll, då är det helt andra saker som avgör hur man passar ihop än utbildning och inkomst. 
    Vad osexigt att vilda en relation med någon som inte har någon form av allmänbildning 😬. Fast män kanske vill känna att de har ett övertag i allt, både ekonomiskt och intellektuellt. större chans att man står ur med mannen då om man som kvinna inte har egna pengar eller utbildning att kunna lämna Om det råkar  visa sig att mannen är skit.
  • kontrast
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-31 22:26:19 följande:
    Man vill inte vara nummer 2,3 eller 4 när man skaffar barn med en kvinna. Man vill vara den som först skaffar barn med den specifika kvinnan.

vad för dig att tro att du skulle Hamna som nummer två, tre eller fyra? det verkar vara en väldigt konstigt uppfattning av att man inte skulle vara prioriterad om man dejtade någon med barn.  behöver Du all uppmärksamhet av kvinnan eller ? spelar ingen roll om du skaffar egna barn med henne- har hon en nyfödd med dig kommer hon inte kunna prioritera dig ändå på samma sätt. Har man större barn så klarar de sig mer själva. Förstår inte hur man kan tro att man konkurrerar med ett barn? Hade jag träffat en man så hade jag prioriterat han väldigt högt i mitt liv. Det är dessutom två helt olika relationer. 

Vad spelar det för roll om du är först att skaffa barn med henne eller om hon har ett barn sedan tidigare? ska Hon va oskuld också eller?

• kontrast
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-31 22:50:34 följande:
    Hade jag inte träffat en tjej med barn så skulle jag nog inte varit pappa idag.. 
    Vi fick ett barn tillsammans och jag har ett till med en annan mamma. 
    Är så tacksam för båda mina barn - de är idag 29 och 19 och världens bästa syskon
    Så båda kvinnorna du har barn med hade barn sedan tidigare eller bara den första kvinnan? 
  • kontrast
    Anonym (Mamman med barnen) skrev 2024-11-01 07:57:40 följande:
    Fast det stämmer inte in på alla män, för min sambo hade inga barn och det var han som önskade barn när vi började dejta och frågade mig rätt så tidigt om jag kunde tänka mig det. 
    Det ger ju mig lite hopp om jag skulle råka stöta på någon man igen utan barn,
    även om de har barn sedan innan eller ej kvittar för mig. Nu blev jag så skadad sist över en person som slösade min tid ett par månader där det kröp fram att han inte ville skaffa barn med en kvinna som hade barn sedan innan samt att det blir uppdelat med ditt barn och våra barn.  Snacka om att de här personerna med dessa synsätten gör saker komplicerat för sig - nej pass på den.  Tänker också att om man har barn sedan innan vore det ju tryggt att skaffa barn med en sådan person för de vet vad de ger sig in på, men nej 😃. 
  • kontrast
    Ascendere skrev 2024-11-01 10:57:03 följande:
    Hur menar du när du säger "likvärdig partner"? 

Det låter för mig som att han vill träffa någon att ha en kärleksrelation med, för relationens egen skull, utan att ha något annat syfte annat än kärlek, men i övrigt behålla sitt och barnens nuvarande liv, dvs han är inte intresserad av stora förändringar för barnen eller att skapa en ny familj i brådrasket. 
    Tycker han resonerar sunt. 
    Du ska se, när man blir kär i en person försvinner de  uppställda kriterier och krav man så krampartat har hållit fast vid.  blir man kär så är dragningen så stor att det är den personen man vill vara med, då är längd, eventuella bonusbarn, hårfärg, politiskt åsikt  eller liknande inte lika viktigt längre. Allt handlar om hur starka känslor man har, kärlek är inte baserade på logiska beslut och  kriterier vilket alla vill få det att bli. man blir kär i den man blir kär i och förhoppningsvis är det besvarat och så reder man ut / kompromissar eventuella hinder på vägen. Herregud- alla är så egoistiska idag- ingen kan anpassa sig efter någon annan. Allt handlar bara om de själva. 
  • kontrast
    Forestman66 skrev 2024-11-01 14:20:54 följande:

Nej, VEM vill ta hand om någon annans barn, någo man själv ine har givit upphov till eller som för ens gener vidare.

Finns alldeles för många "fruntimmer" som tycks tro detta och att man som singel utan barn skall finnas till hands och handa för dem NU när man tidigare blivit ratad.

Vilket oerhört primitivt synsätt. Men det står var och en fritt att ha vilka åsikter de vill. barnet har dessutom redan vårdnadshavare som har allt ansvar, så förstår inte på vilket sätt en ny partner skulle förväntas ?ta hand om? barnet?? 

Och som en parantes att en man med dessa åsikter skulle jag inte vilja bilda framtid  med oavsett om jag var barnfri sedan tidigare eller inte. 
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?