• Anonym (Eric)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Jag har själv barn och vill leva ett liv där jag träffar en vettig person som jag kan ha en relation med. För mig innebär det att man gör saker ihop, men även att man har ett annat liv med sitt egna barn, träning, kompisar etc.

Det känns som att många med barn vill slå ihop allt och att man ska bli någon ny slags storfamilj. Dessutom tycker jag att det ska gå långsamt framåt i en sådan relation, men har upplevt att kvinnor jag träffat i denna sits vill skynda på och inkludera allt och alla.

Varför har många så bråttom? Det gynnar ju knappast barnen.

• Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?
  • Anonym (Lova)

Ja fy, skulle aldrig flytta ihop med en man som har barn. Mitt barn är snart vuxet och jag vill inte behöva umgås eller ta hand om någon annans småbarn. Jag vill träffa en man med utflugna barn, allt annat är otänkbart för mig. 

• Anonym (Eric)
    Anonym (Lova) skrev 2024-10-30 15:40:40 följande:

Ja fy, skulle aldrig flytta ihop med en man som har barn. Mitt barn är snart vuxet och jag vill inte behöva umgås eller ta hand om någon annans småbarn. Jag vill träffa en man med utflugna barn, allt annat är otänkbart för mig. 

Speciellt om barnen är riktigt små. Man bill inte börja om där direkt.
  • Anonym
    Anonym (Lova) skrev 2024-10-30 15:40:40 följande:

Inte jag heller.
    Helst ska han inte ha barn alls.

Mina är vuxna och utflugna, så jag har inga att ta hänsyn till.
    Som tur är så har min partner inga ungar.
  • Anonym (Eric)
    Anonym skrev 2024-10-30 15:44:04 följande:
    Inte jag heller.
    Helst ska han inte ha barn alls.

Mina är vuxna och utflugna, så jag har inga att ta hänsyn till.
    Som tur är så har min partner inga ungar.
    Vuxna utflugna barn skulle funka framöver. Men jag håller mig just nu i åldern 30-40 och då har många yngre barn.
  • Anonym (men)
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-30 15:33:31 följande:

Jag har själv barn och vill leva ett liv där jag träffar en vettig person som jag kan ha en relation med. För mig innebär det att man gör saker ihop, men även att man har ett annat liv med sitt egna barn, träning, kompisar etc.

Det känns som att många med barn vill slå ihop allt och att man ska bli någon ny slags storfamilj. Dessutom tycker jag att det ska gå långsamt framåt i en sådan relation, men har upplevt att kvinnor jag träffat i denna sits vill skynda på och inkludera allt och alla.

Undrar också det.

Om jag skilde mig och träffade någon ny så skulle jag nog vara särbo åtminstone tills mina barn är utflugna. Kanske även efter det. 

Men jag har stort behov av att få rå mig själv, och klarar fint av att vara ensam och hantera min egen tillvaro. En del är kanske mer beroende av stöd och hjälp i vardagen och klarar inte av att leva ensamma. 
  • Anonym
    Anonym (men) skrev 2024-10-30 15:49:33 följande:
    Undrar också det.

Om jag skilde mig och träffade någon ny så skulle jag nog vara särbo åtminstone tills mina barn är utflugna. Kanske även efter det. 

Men jag har stort behov av att få rå mig själv, och klarar fint av att vara ensam och hantera min egen tillvaro. En del är kanske mer beroende av stöd och hjälp i vardagen och klarar inte av att leva ensamma. 
    Särbo är det bästa.
    Jag och min partner har inga planer på att bo ihop.
    Vi har varsitt (på olika sät) perfekt boende så varför skulle vi?

På sommaren bor vi hos honom på landet med stor trädgård och bubbelbad, på vintern kurar vi i min våning i stan.
    Kan inte bli bättre.
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-30 15:47:09 följande:
    Vuxna utflugna barn skulle funka framöver. Men jag håller mig just nu i åldern 30-40 och då har många yngre barn.
    Jag är inte 40 än men jag vet ju att många i min ålder har mindre barn. Jag fokuserar därför på män 55+ eller helt barnlösa män. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-30 15:33:31 följande:

Jag håller med om att man inte behöver ha så bråttom! Men drivkraften för mig var inte att min sambo ska ta hand om mina barn utan önskan att tillbringa vardag, hem och familjetid tillsammans. Med stark kärlek följer ofta en vilja att familjebilda.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (men) skrev 2024-10-30 15:49:33 följande:
    Undrar också det.

Jag tänker att det är en kärleksrelation man vill ha, inte hjälp med hushållsnära tjänster och barnpassning.
  • Ascendere

De är inte ute efter samma sak som du, de är ute efter trygghet och stabilitet i vardagen, inte romantik. 
    Bara att fortsätta leta och hoppas du hittar någon som är mer på din linje. 

Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?