Inlägg från: Anonym (Eric) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eric)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Jag har själv barn och vill leva ett liv där jag träffar en vettig person som jag kan ha en relation med. För mig innebär det att man gör saker ihop, men även att man har ett annat liv med sitt egna barn, träning, kompisar etc.

Det känns som att många med barn vill slå ihop allt och att man ska bli någon ny slags storfamilj. Dessutom tycker jag att det ska gå långsamt framåt i en sådan relation, men har upplevt att kvinnor jag träffat i denna sits vill skynda på och inkludera allt och alla.

Varför har många så bråttom? Det gynnar ju knappast barnen.

• Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Lova) skrev 2024-10-30 15:40:40 följande:

Ja fy, skulle aldrig flytta ihop med en man som har barn. Mitt barn är snart vuxet och jag vill inte behöva umgås eller ta hand om någon annans småbarn. Jag vill träffa en man med utflugna barn, allt annat är otänkbart för mig. 

Speciellt om barnen är riktigt små. Man bill inte börja om där direkt.
  • Anonym (Eric)
    Anonym skrev 2024-10-30 15:44:04 följande:
    Inte jag heller.
    Helst ska han inte ha barn alls.

Mina är vuxna och utflugna, så jag har inga att ta hänsyn till.
    Som tur är så har min partner inga ungar.
    Vuxna utflugna barn skulle funka framöver. Men jag håller mig just nu i åldern 30-40 och då har många yngre barn.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (men) skrev 2024-10-30 15:49:33 följande:
    Undrar också det.

Om jag skilde mig och träffade någon ny så skulle jag nog vara särbo åtminstone tills mina barn är utflugna. Kanske även efter det. 

Men jag har stort behov av att få rå mig själv, och klarar fint av att vara ensam och hantera min egen tillvaro. En del är kanske mer beroende av stöd och hjälp i vardagen och klarar inte av att leva ensamma. 
    Jag tänker att det är en kärleksrelation man vill ha, inte hjälp med hushållsnära tjänster och barnpassning.
  • Anonym (Eric)
    Baam777 skrev 2024-10-30 17:15:00 följande:
    Problemet med att dejta tjejer som har barn är ju att man få ju en relation med både henne och hennes barn. Det blir tufft om det tar slut. för man kommer ju sakna både henne och barnen. 
    Men statistiskt är det ju svårt att träffa en vettig 30-40årig kvinna utan barn. En grupp kvinnor jag stött på utan barn är trygghetsnarkomaner som har väldigt inrutade liv och fasligt svårt att ta ett steg utanför sin comfortzone.

Vad ska man säga, man kan inte få allt😅
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Mamman med barnen) skrev 2024-10-30 17:43:35 följande:

Jag tyckte att min nya sambo tog av min och barnens tid när han flyttade in. Aktiviteter jag kunde göra som singel och under dejtingfasen, städa, tvätta, renovera och utföra nån hobby försvann när han kom in i bilden. Jag hade ju redan heltidsjobb och barn både på heltid och deltid. Så eftersom han ville han ha min tid tex framför tv:n på kvällen eller göra nån utflykt på helgen när vi började bo ihop, ja då fick han också helt enkelt börja ta ansvar för hemmet mm.  Jag kunde absolut inte hinna med både honom och allt annat. Och även då han nu gör det så kan det fortfarande vara svart för mig att prioritera in hobbys då livet som sambo är annorlunda. Man får andra prioriteringar när man planerar livet med nån annan än bara sig själv 😊

Då antar jag att du har barn med olika pappor om det är både heltid och deltid. Om man vill hänga med någon som har barn på heltid så är det såklart ett måste att finnas i familjen. Det är bara för oss som har andra förutsättningar med vv som det finns möjlighet att välja nivå.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-30 20:14:46 följande:

Man kanske bara ska dejta personer utan barn då

Utvalet blir ju väldigt litet om man siktar på 30-40-åringar utan barn.
  • Anonym (Eric)
    kontrast skrev 2024-10-31 20:26:27 följande:

Fattar inte hur människor resonerar i denna frågan. Alla är så egoistiska idag och allt handlar om de själva i relationer- kompromissa det vill man inte. Partner jag ska träffa ska ge mig all tid och har personen barn så kommer de alltid före??? men inte fan konkurrerar en vuxen man med ett barn?? Jag har själv ett barn på deltid  och när man stött på någon så verkar det som att man är kul att hänga med ett tag men så drar de sig ur för att man har barn.  Varför slösa min tid från början? 🙄. jag har även träffat män med barn så det är inte det. Men jag tänker såhär - alla krav man har- när man blir kär så spelar väl  sådant inte så stor roll i slutändan? man väljer liksom inte bitar ur människor. Det är inte så att jag är massmördare som suttit inne och är liksom en vandrande röd flagga - jag har ett barn , vilket de flesta kvinnor över 30 faktiskt mer eller mindre har. vad fan förväntar sig folk? Orörda Madonnor överallt?  Och varför har män en bild av oss att vi ska va trasiga och redan kasserade, ? och alla dessa män jag träffat, jag har högre utbildning och karriär än de flesta av dem. det  hade nästan blivit så att jag hade fått försörja dem och inte tvärtom. 🙄🙄

Jag tror inte att det är många män som bryr sig så mycket om att du har hög utbildning. Det är mer kvinnor som går igång på det.
  • Anonym (Eric)
    kontrast skrev 2024-10-31 22:14:49 följande:
    Nej, men det visar på att jag kan ta ansvar och försörja mig och ta hand om mitt egna barn. Varför ska jag behöva en man för det? Jag vill träffa någon för kärlek- inte för att ha som hjälpreda och passa eller försörja mig och mitt barn. Suck 🥱🥱 blir så trött på vissa män asså. lnte konstigt barnafödandet är lågt Bland kvinnor. Jag hade gärna skaffat fler barn. Men om män och kvinnor har den synen på att inte vilja bilda relationer med personer som redan har ett barn - då har vi ett samhällsproblem: 
    Man vill inte vara nummer 2,3 eller 4 när man skaffar barn med en kvinna. Man vill vara den som först skaffar barn med den specifika kvinnan.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Va) skrev 2024-11-01 05:21:49 följande:
    Men hitta då en kvinna utan barn så får du vara nr 1.Borde väl inte vara ett problem,eller hur.Om det är så viktigt för dig.
    Jag menar bara att det jag inte är så intresserad av att skaffa fler barn med en kvinna som redan har barn. Om hon redan har barn så kan vi ändå ha en kärleksrelation och jag behöver inte alltid ha prio. Hennes barn är troligen hennes prio och jag har mitt barn som prio.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Zanzibar) skrev 2024-10-31 23:41:11 följande:

Nu förvandlades din tråd till något helt annat. Låter aningen föraktfullt. Du verkar se ner på mödrar. Är det därför du startade tråden? Du hittar ingen barnfri tjej i 30-årsåldern och är bitter för att det inte kryllar av såna?

Är det bittert och föraktfullt att uttrycka preferenser och önskemål för en ny partner när man redan har barn sedan tidigare och är nöjd med det?

• Anonym (Eric)
    Ascendere skrev 2024-11-01 10:57:03 följande:
    Hur menar du när du säger "likvärdig partner"? 

Det låter för mig som att han vill träffa någon att ha en kärleksrelation med, för relationens egen skull, utan att ha något annat syfte annat än kärlek, men i övrigt behålla sitt och barnens nuvarande liv, dvs han är inte intresserad av stora förändringar för barnen eller att skapa en ny familj i brådrasket. 
    Tycker han resonerar sunt. 
    Det är precis så jag tänker. Skaffa en partner för kärlekens och relationens skull. Inte att foga ihop flera barnfamiljer/flytta ihop/skaffa fler etc.

Men jag kanske har gått på lite yngre kvinnor mellan 30-40 typ..själv är jag över 40.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Va) skrev 2024-11-01 19:18:41 följande:

Exakt som ensamstående pappor vill!Få en hushållerska och extramamma till sina barn såklart!

Jag klarar mig utmärkt med en kärleksrelation. Mitt jobb, marktjänst och mitt barn tar jag ansvar för själv. 
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Jägaren) skrev 2024-11-03 09:03:53 följande:

Som jag trodde alltså. De med yngre barn vill ofta foga ihop familjerna och tror att barnen kommer att anpassa sig. De som har äldre barn inser oftare hur svårt det kommer bli och är dessutom vanligtvis nöjda med att vara ensam vuxen med barnen. Det är ju en helt annan sak att vara ensam vuxen med halvstora barn än att vara det med små barn. 

Börja leta i din egen ålder eller lite äldre så ska du se att du får lättare att hitta någon som vill ha det som du. 

Jag letar hellre mellan 30-40, men förstår att du kan ha en poäng där.
  • Anonym (Eric)
    Anonym skrev 2024-11-03 11:40:46 följande:
    Hur gammal är ditt barn?
    12
  • Anonym (Eric)
    Anonym skrev 2024-11-03 12:32:34 följande:
    Ännu långt ifrån självgående...
    Jojo, men jag tar ansvar för det.
  • Anonym (Eric)
    Anonym skrev 2024-11-03 12:30:36 följande:
    Men hon ska vilja göra det med dig, är det så man ska förstå det?
    Det med. Men jag tänker att det främst är en romantisk relation där aktiviteter, träning, romantik och närhet finns med. Men jag är inte intresserad av att flytta ihop och bli låtsaspappa till 2kids till i 3-10års åldern.

Jag upplever att många vill bli en komplett bonusfamilj så snabbt.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Zanzibar) skrev 2024-11-03 14:15:24 följande:
    Skulle gissa att singlarna utan barn dessutom undviker ett förhållande pga ditt barn. Av i princip samma skäl som dig. Skulle föreslå att du riktar in dig på singelskapet i några år och sen träffar en (likvärdig) jämnårig 50-åring. (Alternativ fortsätter med singelskapet)

Med ett singelskap så har du inga hinder från att skapa ditt eget liv med barnet. Enbart positivt.
    Ja, många singlar utan barn kan nog undvika mig. Det köper jag. Eftersom jag dessutom inte är intresserad av nya barn utan är mer än nöjd som det är barnmässigt.

Dessutom skjuter jag mig själv i foten lite och bäddar för upplägg med nya bonusbarn etc  då jag mest sökt kvinnor i åldern 30-40.

Jag kanske får ställa in mig på singellivet ett par år. Skaffa en KK skulle med kunna funka. Vi får se hur det blir.
  • Anonym (Eric)
    Anonym skrev 2024-11-03 14:12:50 följande:
    Jag har för egen del två "barnkullar" med ett barn i varje, när jag var 40 var mina ungar 21 och 4. Det du!
    Ja, det var ett hyfsat glapp! Har du varit singel mycket eller har du haft relationer under tiden dina barn växte upp?
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?