• Anonym (Eric)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Jag har själv barn och vill leva ett liv där jag träffar en vettig person som jag kan ha en relation med. För mig innebär det att man gör saker ihop, men även att man har ett annat liv med sitt egna barn, träning, kompisar etc.

Det känns som att många med barn vill slå ihop allt och att man ska bli någon ny slags storfamilj. Dessutom tycker jag att det ska gå långsamt framåt i en sådan relation, men har upplevt att kvinnor jag träffat i denna sits vill skynda på och inkludera allt och alla.

Varför har många så bråttom? Det gynnar ju knappast barnen.

• Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?
  • Anonym (Zanzibar)
    Anonym (Eric) skrev 2024-11-01 07:26:22 följande:

Är det bittert och föraktfullt att uttrycka preferenser och önskemål för en ny partner när man redan har barn sedan tidigare och är nöjd med det?

Du kan ha dina preferenser, men du behöver ju acceptera att dina önskemål är smala och att singelskapet är ett mer troligt scenario. 
  • kontrast
    Ascendere skrev 2024-11-01 10:57:03 följande:
    Hur menar du när du säger "likvärdig partner"? 

Det låter för mig som att han vill träffa någon att ha en kärleksrelation med, för relationens egen skull, utan att ha något annat syfte annat än kärlek, men i övrigt behålla sitt och barnens nuvarande liv, dvs han är inte intresserad av stora förändringar för barnen eller att skapa en ny familj i brådrasket. 
    Tycker han resonerar sunt. 
    Du ska se, när man blir kär i en person försvinner de  uppställda kriterier och krav man så krampartat har hållit fast vid.  blir man kär så är dragningen så stor att det är den personen man vill vara med, då är längd, eventuella bonusbarn, hårfärg, politiskt åsikt  eller liknande inte lika viktigt längre. Allt handlar om hur starka känslor man har, kärlek är inte baserade på logiska beslut och  kriterier vilket alla vill få det att bli. man blir kär i den man blir kär i och förhoppningsvis är det besvarat och så reder man ut / kompromissar eventuella hinder på vägen. Herregud- alla är så egoistiska idag- ingen kan anpassa sig efter någon annan. Allt handlar bara om de själva. 
  • Ascendere
    kontrast skrev 2024-11-01 11:59:51 följande:
    Du ska se, när man blir kär i en person försvinner de  uppställda kriterier och krav man så krampartat har hållit fast vid.  blir man kär så är dragningen så stor att det är den personen man vill vara med, då är längd, eventuella bonusbarn, hårfärg, politiskt åsikt  eller liknande inte lika viktigt längre. Allt handlar om hur starka känslor man har, kärlek är inte baserade på logiska beslut och  kriterier vilket alla vill få det att bli. man blir kär i den man blir kär i och förhoppningsvis är det besvarat och så reder man ut / kompromissar eventuella hinder på vägen. Herregud- alla är så egoistiska idag- ingen kan anpassa sig efter någon annan. Allt handlar bara om de själva. 

Jamen exakt, vi har nog samma åsikt. 

När man följer hjärtat men använder hjärnan samtidigt det är då det kan bli riktigt bra! 

Det jag tror är att många ensamstående kvinnor använder hjärnan mer än hjärtat och vill ha en relation av praktiska skäl, utan att känna så som du beskriver. 

• Forestman66

Nej, VEM vill ta hand om någon annans barn, någo man själv ine har givit upphov till eller som för ens gener vidare.

Finns alldeles för många "fruntimmer" som tycks tro detta och att man som singel utan barn skall finnas till hands och handa för dem NU när man tidigare blivit ratad.

• Forestman66
    Forestman66 skrev 2024-11-01 14:20:54 följande:

Nej, VEM vill ta hand om någon annans barn, någo man själv ine har givit upphov till eller som för ens gener vidare.

Finns alldeles för många "fruntimmer" som tycks tro detta och att man som singel utan barn skall finnas till hands och handa för dem NU när man tidigare blivit ratad.

... och vilken seriös skötsam ordentlig man vill öht ha någon som varit runt med ... "halva kompanier" ??
  • Anonym (Zanzibar)

Forestman66 skrev 2024-11-01 14:23:30 följande:
    ... och vilken seriös skötsam ordentlig man vill öht ha någon som varit runt med ... "halva kompanier" ??

Det finns absolut ingen som tvingar dig, varför så bitter? Försöker någon tvinga sig på dig för att du är singel inbillar  du dig?
  • kontrast

Vilket oerhört primitivt synsätt. Men det står var och en fritt att ha vilka åsikter de vill. barnet har dessutom redan vårdnadshavare som har allt ansvar, så förstår inte på vilket sätt en ny partner skulle förväntas ?ta hand om? barnet?? 

Och som en parantes att en man med dessa åsikter skulle jag inte vilja bilda framtid  med oavsett om jag var barnfri sedan tidigare eller inte. 
  • Anonym (Eric)
    Ascendere skrev 2024-11-01 10:57:03 följande:
    Hur menar du när du säger "likvärdig partner"? 

Det låter för mig som att han vill träffa någon att ha en kärleksrelation med, för relationens egen skull, utan att ha något annat syfte annat än kärlek, men i övrigt behålla sitt och barnens nuvarande liv, dvs han är inte intresserad av stora förändringar för barnen eller att skapa en ny familj i brådrasket. 
    Tycker han resonerar sunt. 
    Det är precis så jag tänker. Skaffa en partner för kärlekens och relationens skull. Inte att foga ihop flera barnfamiljer/flytta ihop/skaffa fler etc.

Men jag kanske har gått på lite yngre kvinnor mellan 30-40 typ..själv är jag över 40.
  • Anonym (Va)

Exakt som ensamstående pappor vill!Få en hushållerska och extramamma till sina barn såklart!

• Anonym (Eric)
    Anonym (Va) skrev 2024-11-01 19:18:41 följande:

Exakt som ensamstående pappor vill!Få en hushållerska och extramamma till sina barn såklart!

Jag klarar mig utmärkt med en kärleksrelation. Mitt jobb, marktjänst och mitt barn tar jag ansvar för själv. 
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?