• Anonym (Halvsvensk man)

Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....

Kommer ihåg när man var liten och gick i skolan. Då kanske man skulle spela basket, fotboll eller någon annan form av bollek. Kommer ihåg att flickorna verkade sakna all form av motorik och koordination, det som kallas bollsinne. Kunde knappt ta emot en boll med händerna utan att tappa bollen eller fumla med den. 

Hur kommer det sig att det var så? Detta pågick från lågstadiet i grundskolan och hela gymnasieperioden. Det var alltså likadant innan puberteten och innan dess att pojkarna började växa ifrån flickor, fick mer muskler m.m. 

Varför är det så? 

• Svar på tråden Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....
    Anonym (ändrats ganska så mycket.) skrev 2024-10-29 20:37:42 följande:

tur då att min dotter tävlar på hög nivå och vet du hon spelar i en grupp av sex personer just nu är hon den enda tjejen på den nivån i tennis gruppen och hon slår flera av killarna men tävlar också i mixed dubbel. Hon och den killen som hon spelat i hop med i flera år och är lika bra som. 

Som sagt min man var elitidrottare och jag har tävlat på hög nivå.
    Nu håller både dottern och sonen på med idrott och tävlar.

Är du själv en stjärna på någon sport? är du själv bra på bollsporter eller annan sport? 
    tillhör du dom duktiga killarna eller är tillhör du medel killarna? 
    är du själv en sportkille eller?

Det finns många duktiga sportkillar men lite lustigt när killar som inte är det ska tala om för sporttjejer att killar är bättre på sport, så vilken kategori tillhör du?

den duktiga sportkillen eller den mediokra killen som ändå måste tala om för tjejer även till sporttjejer att killar är bättre?

Då betyder det endast att hennes motsvarighet bland pojkarna i er klubb eller de hon spelar mot är för dåliga. Om hon är en flicktalang på nivå 3 av 5 och hon sedan möter en pojktalang på nivå 3 av 5 så kommer hon torska stort. 

Det fungerar för henne nu för att hon helt enkelt möter för dåligt motstånd. Om landets bästa pojke och flicka möts i en match så kommer flickan bli utklassad. Samma i alla sporter. 
  • Tow2Mater

^ räknas tennis yill 'bollsport' räknas väl även brännboll; minns flickorna alltid slog med ett platt slagträ som var lättare att träffa med (fast de ofta missade iallafall). Pojkarna använde det riktiga runda slagträt, och slog oftast ganska långt.

• Arlene
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-29 20:14:09 följande:
    Det är bland annat denna faktorn som gör att män är betydligt mer framgångsrika än kvinnor gällande nästan allting. Viljan att vinna, bli bäst och att tävla. 

Det handlar inte enbart om kvinnoförtryck, faktiskt ganska lite om kvinnoförtryck och mer om tävlingslust och viljan att gå över lik för att vinna. 
    Så du är själv bra på sport?
    Du är bra på bollsporter? 
    Du tillhör dom män som är bra och är framgångsrika? 
    Du tillhör dom framgångsrika männen som har tävlingslust,
    du har stark vilja att vinna, tävla och bli bäst? 
    Du vill gå över lik för att vinna? 

Hur bra är du då? vilken nivå inom idrotten är du på eller har varit? 
    var du eller är du framgångsrik? 
    Inom vilken bollsport? 
    För du tillhör väl dom männen som är framgångsrika inom nästan allt då?
    vad är du mer framgångsrik inom? 

Du är alltså bättre än kvinnor inom det mesta, kan du ge exempel på vad du är så bra på, mer än kvinnor? 
    Arlene skrev 2024-10-29 20:55:31 följande:
    Så du är själv bra på sport?
    Du är bra på bollsporter? 
    Du tillhör dom män som är bra och är framgångsrika? 
    Du tillhör dom framgångsrika männen som har tävlingslust,
    du har stark vilja att vinna, tävla och bli bäst? 
    Du vill gå över lik för att vinna? 

Hur bra är du då? vilken nivå inom idrotten är du på eller har varit? 
    var du eller är du framgångsrik? 
    Inom vilken bollsport? 
    För du tillhör väl dom männen som är framgångsrika inom nästan allt då?
    vad är du mer framgångsrik inom? 

Du är alltså bättre än kvinnor inom det mesta, kan du ge exempel på vad du är så bra på, mer än kvinnor? 
    Idag är jag väl inget vidare men när det begav sig var jag åtminstone med i uttagningarna till distriktslag inom en av våra största sporter, så visst har jag någorlunda koll på vad jag pratar om. 
  • Anonym (Mx)

Några kvinnor har dubbel agenda i tråden. Å ena sidan vill dom diskutera frågan, å andra sidan vill dom klämma åt TS.

• Anonym (Rudi)
    Anonym (ändrats ganska så mycket.) skrev 2024-10-29 20:37:42 följande:

tur då att min dotter tävlar på hög nivå och vet du hon spelar i en grupp av sex personer just nu är hon den enda tjejen på den nivån i tennis gruppen och hon slår flera av killarna men tävlar också i mixed dubbel. Hon och den killen som hon spelat i hop med i flera år och är lika bra som. 

Som sagt min man var elitidrottare och jag har tävlat på hög nivå.
    Nu håller både dottern och sonen på med idrott och tävlar.

Är du själv en stjärna på någon sport? är du själv bra på bollsporter eller annan sport? 
    tillhör du dom duktiga killarna eller är tillhör du medel killarna? 
    är du själv en sportkille eller?

Det finns många duktiga sportkillar men lite lustigt när killar som inte är det ska tala om för sporttjejer att killar är bättre på sport, så vilken kategori tillhör du?

den duktiga sportkillen eller den mediokra killen som ändå måste tala om för tjejer även till sporttjejer att killar är bättre?

Vad du, din man eller jag gör är inte relevant för tråden. Du fick ett bra svar av Halvsvensk man, nöjer mig med detta.

Förresten, damerna vann över Luxemburg med 8-0, bra gjort, man kan inte påstå att de svenska damerna är extremt bra precis, det är Luxemburg som är extrem dåliga, lite synd.
  • Anonym (Rudi)
    Anonym (Mx) skrev 2024-10-29 21:09:08 följande:

Några kvinnor har dubbel agenda i tråden. Å ena sidan vill dom diskutera frågan, å andra sidan vill dom klämma åt TS.

upplever det också
  • Anonym (Klart)
    Anonym (Rudi) skrev 2024-10-29 21:26:54 följande:
    upplever det också
    Har ni läst hans andra trådar så framställer han sig som allt annat än sympatisk och älskar att trycka på kvinnors knappar och provocera 
  • Anonym (Girl)

Det är väl inte som viktigt.

Anonym (Klart) skrev 2024-10-29 21:33:24 följande:
    Har ni läst hans andra trådar så framställer han sig som allt annat än sympatisk och älskar att trycka på kvinnors knappar och provocera 
    Sanningen provocerar? Drömmer
Svar på tråden Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....