• Anonym (Halvsvensk man)

Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....

Kommer ihåg när man var liten och gick i skolan. Då kanske man skulle spela basket, fotboll eller någon annan form av bollek. Kommer ihåg att flickorna verkade sakna all form av motorik och koordination, det som kallas bollsinne. Kunde knappt ta emot en boll med händerna utan att tappa bollen eller fumla med den. 

Hur kommer det sig att det var så? Detta pågick från lågstadiet i grundskolan och hela gymnasieperioden. Det var alltså likadant innan puberteten och innan dess att pojkarna började växa ifrån flickor, fick mer muskler m.m. 

Varför är det så? 

• Svar på tråden Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....
  • Anonym (Mx)
    Anonym (S) skrev 2024-10-31 13:59:32 följande:
    Ser dina trådar lite då och då. Varför lägger du så mycket energi på hur dåliga kvinnor är och hur mycket bättre män är? Om du ser ner så mycket på oss kvinnor gör oss en tjänst och sluta lägga energi på oss och fokusera på alla bra män istället. Har du kommit ut som homosexuell än? 
    Snyggt att använda homosexualitet som skällsord och på ett nedsättande sätt bara för att du blir upprörd.
  • Anonym
    Anonym (Sluta separera barn i träning) skrev 2024-10-31 12:11:35 följande:
    Inget förfall alls för att man ställer samma krav på flickor och pojkar i en idrott. Det är inga problem alls att spela tillsammans. Flickorna är precis lika tuffa som pojkarna i närkamper. 

Vad jag egentligen skulle vilja säga om ditt imbecilla uttalande lämpar sig inte i skrift på ett forum. 
    Nej du, jag har mycket svårt för att se att tjejerna är "precis lika tuffa" som killarna.
    Flickor är svagare och oftast även räddare.
  • Anonym (Sluta separera barn i träning)
    Anonym skrev 2024-10-31 15:53:46 följande:
    Nej du, jag har mycket svårt för att se att tjejerna är "precis lika tuffa" som killarna.
    Flickor är svagare och oftast även räddare.
    Tro vad du vill. Jag vet vad jag ser på matcherna. 
  • Mimosa86

Tala för digsjälv. I min tennisgrupp så är männen sämst. Jag slår hårdast ;)

Mimosa86 skrev 2024-10-31 19:39:20 följande:

När jag läser såna här inlägg så tänker jag direkt på vilka sorts män ni stöter på? 
    Vad är det för män? 

Feminiserade cuckar som gråter i grupp eller vad är det frågan om? 

Har aldrig i hela mitt liv stött på en flicka eller kvinna som varit fysiskt överlägsen mig i någonting. 
    Anonym (Sluta separera barn i träning) skrev 2024-10-31 16:01:21 följande:
    Tro vad du vill. Jag vet vad jag ser på matcherna. 
    Vad är det för pojkar undrar jag då? 
  • Anonym (Mx)
    Mimosa86 skrev 2024-10-31 19:39:20 följande:

Troligen ljuger du för att göra en poäng som inte ens är relevant. Vi pratar i generella termer. Inte om dina fantasier att du slår hårdare än männen.
    Anonym (Sluta separera barn i träning) skrev 2024-10-31 12:24:31 följande:
    Upp till puberteten är det ingen större skillnad på flickor och pojkar bland de som vill utöva en sport. 
    Enorm skillnad förutsatt att pojkar och flickor på samma motsvarande nivå möts. Om den bästa pojken möter den bästa flickan så kommer den bästa pojken vinna helt överlägset 10 gånger av 10. 

Men om de bästa flickorna tävlar med mediokra pojkar så kan de kanske hävda sig. 

Detta baserar jag på egna erfarenheter. Jag VET vad jag pratar om. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Mx) skrev 2024-10-31 15:38:47 följande:
    Snyggt att använda homosexualitet som skällsord och på ett nedsättande sätt bara för att du blir upprörd.
    Läs om min kommentar. Använder inte homosexualitet som skällsord. Men en man som ser ner på kvinnor så mycket kan knappast vara intresserad av kvinnor. Därav förstår jag inte varför TS lägger så mycket energi på människor han bara ser ner på. Mest logiska att han faktiskt lägger den energin på människor av det kön han faktiskt gillar och ser upp till. Jag tycker inte det är fel att vara varken homo, bi eller hetero. Jag kan bara inte förstå hur han sitter och startar så många trådar där han ser ned på kvinnor, är ganska uppenbart att han inte gillar kvinnor. Istället för att han sitter och hatar på kvinnor är det bättre han lägger den energin på sig själv och även på de män han älskar. Tex jag som är kvinna och hetero lägger min energi på att älska min man och mig själv. Jag skulle inte vinna något alls på att sitta och hata på andra kvinnor för att jag gillar män. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-31 21:38:29 följande:
    När jag läser såna här inlägg så tänker jag direkt på vilka sorts män ni stöter på? 
    Vad är det för män? 

Har aldrig i hela mitt liv stött på en flicka eller kvinna som varit fysiskt överlägsen mig i någonting. 
    Kan bero på dina nedvärderande åsikter om kvinnor. Det gör att många kvinnor undviker dig och det minskar sannolikheten att du möter på en starkare kvinna än dig. 
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2024-10-31 22:50:09 följande:
    Kan bero på dina nedvärderande åsikter om kvinnor. Det gör att många kvinnor undviker dig och det minskar sannolikheten att du möter på en starkare kvinna än dig. 
    Svara inte - mata inte trollet! Någon som inte kan hantera sina problem utan vänder sig till ett forum på nätet. 
    Kvinnofientlig eller helt enkelt bara psykiskt instabil.
  • Anonym (Men nej)

nej på min skola så var det mycket blandat! Så absolut inget jag har upplevt 

• McIris
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-31 21:38:29 följande:
    Vad är det för män? 

Och flickor är ganska mycket bättre i skolan generellt än pojkar. Så pojkar har fysiken och flickor intellektet. Det var väl ingen nyhet.
  • Anonym (Mx)
    McIris skrev 2024-11-01 01:35:33 följande:
    Och flickor är ganska mycket bättre i skolan generellt än pojkar. Så pojkar har fysiken och flickor intellektet. Det var väl ingen nyhet.
    Eftersom pojkar är just rörligare och motoriskt drivna så passar inte skolan dessa små herrar lika bra. Att sitta ner i en skolbänk och lyssna på läraren är generellt sett svårare för pojkar. Det handlar inte om intelligens.
  • McIris
    Anonym (Mx) skrev 2024-11-01 07:31:01 följande:
    Eftersom pojkar är just rörligare och motoriskt drivna så passar inte skolan dessa små herrar lika bra. Att sitta ner i en skolbänk och lyssna på läraren är generellt sett svårare för pojkar. Det handlar inte om intelligens.
    Jag skrev inte intelligens som i IQ, jag skrev högre intellekt som i förstånd. Flickor tar bättre beslut, mer ansvar för sina studier, är språkligt och skriftligt betydligt starkare och har lättare att förstå och lösa uppgifter. Flickor närmar sig statististiskt 30 poäng högre än pojkar i meritpoäng när de går ut åk 9. I idrott har fler flickor A än pojkar. Nu är det väl inte bara bollsporter som räknas in i betyget men om man nu ska tävla i förmågor så är väl bollsporter en av de få grejer killar är bättre på i skolan.
  • Anonym (Mx)
    McIris skrev 2024-11-01 09:15:52 följande:
    Jag skrev inte intelligens som i IQ, jag skrev högre intellekt som i förstånd. Flickor tar bättre beslut, mer ansvar för sina studier, är språkligt och skriftligt betydligt starkare och har lättare att förstå och lösa uppgifter. Flickor närmar sig statististiskt 30 poäng högre än pojkar i meritpoäng när de går ut åk 9. I idrott har fler flickor A än pojkar. Nu är det väl inte bara bollsporter som räknas in i betyget men om man nu ska tävla i förmågor så är väl bollsporter en av de få grejer killar är bättre på i skolan.
    Ja, det stämmer nog bra, skriver under på det mesta i ditt inlägg. Jag tror även att flickor har bättre betyg pga sina sociala färdigheter. Något dom har nytta av hela livet.
Svar på tråden Varför är flickor så dåliga på bollsporter? Gymnastiken i skolan och lite annat.....