• Anonym (Halvsvensk man)

Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Köp av sex i Sverige är strikt förbjudet, det är lagstadgat och den som köper sex riskerar att dömas till fängelse. För mig går det inte ihop alls. Vi lever i en tid då framförallt unga kvinnor ägnar sig åt sex mot betalning via nätet. Via tillexempel Onlyfans och Xhamster. Där sitter helt vanliga kvinnor i åldrarna 18-30 år och strippar, utför sexuella akter mot betalning och annat hela dygnen. Betalar gör åskådarna som tittar på det, de betalar för tjänster direkt. 
    Kvinnor som har helt vanliga liv annars. Kanske studerar på högskolan, jobbar i butik eller på lager. 

Idag finns ett stor efterfrågan på att få köpa sex. Det finns också en stor efterfrågan på att få sälja sexuella tjänster. Både köpare och säljare hindras med nuvarande lagstiftning. 

Det finns ett argument att det finns de som far illa. Men far inte folk illa när de säljer sexuella tjänster via sin webkamera och det sker okontrollerat i deras egna hem? Och börjar man från fel håll när man förbjuder nått för att "vissa" far illa? I så fall borde ju samma argument gälla inom allt annat också där folk riskerar fara illa. Finns hur många branscher där folk far illa eller riskerar exploateras. För att inte tala om permanenta arbetsskador, långvariga sjukskrivningar? 

• Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?
  • Anonym (H)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 23:33:34 följande:
    Vet inte om jag tycker det är oetiskt. 

1. De är vuxna med en egne vilja. De får bekräftelse, får känna sig sexiga, får känna sig heta. De går igång på det alla de här vardagliga brudarna som annars har ett alldaglig arbete. 

2. I de fall som män betalar så tjänar ju kvinnorna även pengar på det, vilket de vill. 

Sen att det sitter 70 män/kvinnor och glor på 20 åriga Frida när hon sitter i sitt sovrum naken och onanerar, det kan man tycka är skamligt. Jag hade aldrig gjort det själv. Ibland ser de löjliga ut och man skäms nästan å deras vägnar. Men trots det är de vuxna som tagit ett eget beslut. Och männen som tittar har också tagit ett eget beslut. 

Låt vuxna vara vuxna.
    Men att titta på en 20-årig tjej som blir dubbelpenetrerad eller fistad i analen i en porrfilm är inte skamligt? 

Det kommer alltid att finnas prostituerade eller porrskådisar som är nöjda med sin tillvaro. Men det finns minst lika många som blir utnyttjade, misshandlade, grovt våldtagna, tvingade, eller använder det som ett självskadebeteende. Vad är viktigast: Att skydda dessa utsatta kvinnor och män, eller att män ska få doppa? Dina prioriteringar är helt absurda. 
  • Anonym (Forumet nedspammat)

Bara sluta svara denna skribent.

• Anonym (Gudrun)
    Anonym (Forumet nedspammat) skrev 2024-10-25 02:28:02 följande:

Bara sluta svara denna skribent.

Det går inte för vissa. Det kliar i fingrarna och dom har inte något bättre för sig.
    Anonym (H) skrev 2024-10-25 02:21:42 följande:
    Men att titta på en 20-årig tjej som blir dubbelpenetrerad eller fistad i analen i en porrfilm är inte skamligt? 
    nä. 
  • Freddie K

Om man har den inställningen att man ska legalisera sexköp för att det ändå säljs på nätet, ja då kan man ju lika gärna legalisera knark och vapen med då, för det säljs ju också ändå på nätet. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
    Freddie K skrev 2024-10-25 10:23:01 följande:

Om man har den inställningen att man ska legalisera sexköp för att det ändå säljs på nätet, ja då kan man ju lika gärna legalisera knark och vapen med då, för det säljs ju också ändå på nätet. 

Det säljs inte lagligt på nätet, knark. Det är olagligt. 

Sexuella tjänster via webkamera säls lagligt. Vi pratar om att köp av samlag också ska vara lagligt. 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 10:31:40 följande:
    Det säljs inte lagligt på nätet, knark. Det är olagligt. 

Sexuella tjänster via webkamera säls lagligt. Vi pratar om att köp av samlag också ska vara lagligt. 
    Jag tycker inte att det ska vara lagligt, för många olika anledningar, men visst, alla får vi tycka annorlunda. 
    Freddie K skrev 2024-10-25 10:33:26 följande:
    Jag tycker inte att det ska vara lagligt, för många olika anledningar, men visst, alla får vi tycka annorlunda. 
    För att vissa far illa?

Vissa far illa inom allt möjligt som trots det är lagligt. Vissa som röker far illa, vissa som dricker alkohol far illa, vissa som jobbar som vårdbiträden eller andra fysiska arbeten blir helt utslitna, folk som arbetar inom kriminalvården blir hotade och slagna, vissa som rider häst ramlar av och hamnar på intensiven, vissa som håller på med kampsport blir hjärnskadade. 

Man kan inte utgå från den punkten. Om det finns problem med att någon tvingas till nått, då ska polisen förebygga det och lagföra de som ägnar sig åt det. Inte kollektivt straffa alla andra som både vill köpa och sälja. 
    Dessutom finns inget som tyder på att de som blir utsatta och tvingade mot sin vilja undkommer detta bara för att det är förbjudet utan allt sker svart och illegalt. 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 10:57:46 följande:
    För att vissa far illa?

Vissa far illa inom allt möjligt som trots det är lagligt. Vissa som röker far illa, vissa som dricker alkohol far illa, vissa som jobbar som vårdbiträden eller andra fysiska arbeten blir helt utslitna, folk som arbetar inom kriminalvården blir hotade och slagna, vissa som rider häst ramlar av och hamnar på intensiven, vissa som håller på med kampsport blir hjärnskadade. 

Man kan inte utgå från den punkten. Om det finns problem med att någon tvingas till nått, då ska polisen förebygga det och lagföra de som ägnar sig åt det. Inte kollektivt straffa alla andra som både vill köpa och sälja. 
    Dessutom finns inget som tyder på att de som blir utsatta och tvingade mot sin vilja undkommer detta bara för att det är förbjudet utan allt sker svart och illegalt. 
    Det finns ju anledningar till varför att sälja sex är olagligt. Att vara ett vårdbiträde som arbetar för mycket och far illa är ju inte olagligt, till exempel.  Däremot inte sagt att det är bra. 
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:04:57 följande:
    Det finns ju anledningar till varför att sälja sex är olagligt. Att vara ett vårdbiträde som arbetar för mycket och far illa är ju inte olagligt, till exempel.  Däremot inte sagt att det är bra. 
    Nej det finns inga rimliga anledningar när man ifrågasätter det!

Det passar inte in i den tid vi lever och passar inte in i hur samhället ser ut. Människan måste få bestämma över sin kropp, det ska inte staten göra. 

Att det är olagligt idag betyder inte att det måste vara olagligt imorgon. Det kan ändras. 

Försäljning av sex är olagligt eftersom det sköljt en feministisk våg över väst, det är politiskt grundat. Feminister känner sig kränkta och vill då bestämma över alla människor. Den enda anledningen är att det är så många kvinnor som säljer och så många män som köper. Då feminister hyser agg mot män så vill de förbjuda det. Hade det varit flest män som sålde och kvinnor som köpte så hade samma personer inte haft nått problem med sexköp. De är subjektiva. 

Jag ser det objektivt. Jag anser att både kvinnor och män ska få köpa och sälja sex, precis lika mycket.
Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?