Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Om man har den inställningen att man ska legalisera sexköp för att det ändå säljs på nätet, ja då kan man ju lika gärna legalisera knark och vapen med då, för det säljs ju också ändå på nätet. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 10:31:40 följande:
    Det säljs inte lagligt på nätet, knark. Det är olagligt. 

Sexuella tjänster via webkamera säls lagligt. Vi pratar om att köp av samlag också ska vara lagligt. 
    Jag tycker inte att det ska vara lagligt, för många olika anledningar, men visst, alla får vi tycka annorlunda. 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 10:57:46 följande:
    För att vissa far illa?

Vissa far illa inom allt möjligt som trots det är lagligt. Vissa som röker far illa, vissa som dricker alkohol far illa, vissa som jobbar som vårdbiträden eller andra fysiska arbeten blir helt utslitna, folk som arbetar inom kriminalvården blir hotade och slagna, vissa som rider häst ramlar av och hamnar på intensiven, vissa som håller på med kampsport blir hjärnskadade. 

Man kan inte utgå från den punkten. Om det finns problem med att någon tvingas till nått, då ska polisen förebygga det och lagföra de som ägnar sig åt det. Inte kollektivt straffa alla andra som både vill köpa och sälja. 
    Dessutom finns inget som tyder på att de som blir utsatta och tvingade mot sin vilja undkommer detta bara för att det är förbjudet utan allt sker svart och illegalt. 
    Det finns ju anledningar till varför att sälja sex är olagligt. Att vara ett vårdbiträde som arbetar för mycket och far illa är ju inte olagligt, till exempel.  Däremot inte sagt att det är bra. 
Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?