• Anonym (Halvsvensk man)

Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Köp av sex i Sverige är strikt förbjudet, det är lagstadgat och den som köper sex riskerar att dömas till fängelse. För mig går det inte ihop alls. Vi lever i en tid då framförallt unga kvinnor ägnar sig åt sex mot betalning via nätet. Via tillexempel Onlyfans och Xhamster. Där sitter helt vanliga kvinnor i åldrarna 18-30 år och strippar, utför sexuella akter mot betalning och annat hela dygnen. Betalar gör åskådarna som tittar på det, de betalar för tjänster direkt. 
    Kvinnor som har helt vanliga liv annars. Kanske studerar på högskolan, jobbar i butik eller på lager. 

Idag finns ett stor efterfrågan på att få köpa sex. Det finns också en stor efterfrågan på att få sälja sexuella tjänster. Både köpare och säljare hindras med nuvarande lagstiftning. 

Det finns ett argument att det finns de som far illa. Men far inte folk illa när de säljer sexuella tjänster via sin webkamera och det sker okontrollerat i deras egna hem? Och börjar man från fel håll när man förbjuder nått för att "vissa" far illa? I så fall borde ju samma argument gälla inom allt annat också där folk riskerar fara illa. Finns hur många branscher där folk far illa eller riskerar exploateras. För att inte tala om permanenta arbetsskador, långvariga sjukskrivningar? 

• Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?
  • Meddelande borttaget

Ska alla straffas kollektivt bara för att det finns några rötägg som utnyttjar andra människor och låter de fara illa? 
    De här rötäggen och deras offer håller ju ändå på i det fördolda, så i praktiken skyddas ingen. Tvärt om. Det har en motsatt effekt. 

En annan aspekt är alla dejtingsidor där folk söker det som heter casual, vilket är ett annat ord för engångsligg. Vad spelar det för roll om någon för betalt för samma sak liksom? 

• Anonym (Kalle)

Alfahannen är på hugget igen.

Anonym (Kalle) skrev 2024-10-24 19:30:53 följande:

Jag vet att det finns en tråd om alfahanar, men jag har inte startat den. Så sluta anklaga en för söker. Jag använder alltid samma nick. Och jag tycker alfahanar är löjliga dessutom. 

Svara på frågan istället. Det är en relevant fråga. 
    Anonym (Kalle) skrev 2024-10-24 19:30:53 följande:

Det är ju helt klart på sin plats att undra varför det är helt okej att sälja sexuella tjänster på nätet i liveforum, men inte att sälja sex irl. 
  • Anonym (H)

Här är några tips: Gå i terapi, se över dina kvinnofientliga åsikter och din personlighet i övrigt, lägg tid på ditt yttre. Gör du allt det så lovar jag dig att du kan få ligga utan att behöva betala för det.

Anonym (H) skrev 2024-10-24 19:44:56 följande:

Här är några tips: Gå i terapi, se över dina kvinnofientliga åsikter och din personlighet i övrigt, lägg tid på ditt yttre. Gör du allt det så lovar jag dig att du kan få ligga utan att behöva betala för det.

Inga problem på mitt yttre eller några problem att attrahera kvinnor. Jag är inte ens sugen på att själv köpa sex, eller sälja sex för den delen. Skulle aldrig göra det. Men jag tycker frågeställningen är relevant. 

Jag undrar varför det är okej för folk att sitta på xhamster eller onlyfans och i direktsändning tillsammans med andra beställa olika sexuella akter, men inte okej att köpa ett sexuellt samlag eller annan sexuell irl. 

När både folk vill sälja och köpa ex, varför måste staten hindra folk? Blir det inte bara patetiskt när folk sitter på onlyfans, xhamster eller på daglig basis ligger med folk via Tinder? 

Ska inte individer över 18 år få bestämma över sina egna kroppar? 
    Ska staten göra det? 

Det är ändå ganska talande för hela debatten att folk i mängder sitter och ger tummen ner, men inte någon endaste person kan ge en vettig och rimlig motivering till varför. Ingen  motivering till vad skillnaden är mellan sexköp irl mot köp av sexuella tjänster via onlyfans eller xhamster. 

Detta visar att hela förbudet grundar sig på känsloargument och vissa individers personliga åsikter, främst feminister och inte på någon logik. 

Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?