• Anonym (Halvsvensk man)

Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Köp av sex i Sverige är strikt förbjudet, det är lagstadgat och den som köper sex riskerar att dömas till fängelse. För mig går det inte ihop alls. Vi lever i en tid då framförallt unga kvinnor ägnar sig åt sex mot betalning via nätet. Via tillexempel Onlyfans och Xhamster. Där sitter helt vanliga kvinnor i åldrarna 18-30 år och strippar, utför sexuella akter mot betalning och annat hela dygnen. Betalar gör åskådarna som tittar på det, de betalar för tjänster direkt. 
    Kvinnor som har helt vanliga liv annars. Kanske studerar på högskolan, jobbar i butik eller på lager. 

Idag finns ett stor efterfrågan på att få köpa sex. Det finns också en stor efterfrågan på att få sälja sexuella tjänster. Både köpare och säljare hindras med nuvarande lagstiftning. 

Det finns ett argument att det finns de som far illa. Men far inte folk illa när de säljer sexuella tjänster via sin webkamera och det sker okontrollerat i deras egna hem? Och börjar man från fel håll när man förbjuder nått för att "vissa" far illa? I så fall borde ju samma argument gälla inom allt annat också där folk riskerar fara illa. Finns hur många branscher där folk far illa eller riskerar exploateras. För att inte tala om permanenta arbetsskador, långvariga sjukskrivningar? 

• Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?
  • Anonym (Berra)
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 21:10:49 följande:
    Rent tekniskt så är det inte olagligt att bli skadad psykiskt eller fysiskt under sex plus även om det handlar om sexköp, det är bara betalningen som är olaglig. 
    Rent tekniskt är inte kvinnan som säljer sex ett offer utan det är bara ett brott mot staten. 
    Rent tekniskt är du helt svarslös och oförmögen att adekvat adressera frågor och mothugg du får.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:13:09 följande:
    Vill man bara komma så har man sex med sigsjälv. Vill man vara intim med en annan människa så krävs det (såklart) att personen ifråga är lika intresserad och sugen. Sex är ingen rättighet. och varför skulle man ens vara intresserad av att ligga med någon som inte vill?? Onanera gör man med handen, inte med en annan människas kropp
    Så du menar att män och kvinnor har samma sexlust och samma attraktion? 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (H) skrev 2024-10-24 19:57:18 följande:
    Om du är så engagerad i kvinnans rätt till sin egen kropp, varför skapar du inte trådar om aborträtten eller sexuella övergrepp mot kvinnor, eller barngifemål?

Svar: För att du inte bryr dig ett piss om rätten till sin egen kropp, du är bara en incel som vill få uppmärksamhet.
    Officiellt handlar det egentligen inte om kvinnors kroppar eftersom det är endast ett brott mot staten. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Berra) skrev 2024-10-24 21:18:48 följande:
    Rent tekniskt är du helt svarslös och oförmögen att adekvat adressera frågor och mothugg du får.
    Kul på den här kommentaren 
  • Anonym (H)
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:52:23 följande:
    All sex handlar egentligen om en betalning. 
    Betalning med vad menar du? Vi betalar varandra med varsin orgasm?
  • Anonym (Jerry)
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:28:03 följande:
    Många kvinnor vill att pengar ska avgöra vilken man de har sex med, fast på deras villkor. 
    Känslor plus pengar(förhållande) 
    Du är fortfarande ute och cyklar.
  • Fiona M
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:52:23 följande:
    All sex handlar egentligen om en betalning. 
    Vad menar du med det här?
    Anonym (Komik) skrev 2024-10-24 21:13:29 följande:
    Min fråga till dig är hur många kvinnor som skulle sälja sex frivilligt. eller ska kvinnor bli boskap som säljs via trafficking? Ska kvinnor bli som en beställningsmeny på donken? Idag vill jag ha brunett med d-kupa? ska kvinnorna få lov att säga nej eller ska de bara ta emot pengen och sära på benen?

förklara gärna, och studier på detta tack. inte dina hemkokade filosofiska idéer från pojkrummet hos mamsen och papsen.
    Det är väldigt många unga kvinnor mellan 18-28 år som redan säljer sex frivilligt. På onlyfans och på xhamster, Xhamster har en live sida. Klickar du dig in där kan du hitta kvinnor som är över 18 år som sänder från sina sovrum eller vardagsrum. Där strippar de, visar brösten, visar fittan, pullar sig själva, smiskar sina rumpor, duschar, rakar sina underliv, trycker in dildosar i sig m.m. 
    Beroende på vilken kvinna det är och vad hon sysslar med. 

Där kan du välja kvinna efter land, ålder(18 som yngst), hudfärg, om de är håriga eller rakade m.m. 

De här kvinnorna tjänar pengar på detta genom att folk(män och kvinnor) betalar för olika aktiviteter. Aktiviteterna kan vara allt från att chatta, eller att kvinnan ska utföra något sexuellt på beställning. 

Jag har aldrig betalat och det skulle inte falla mig in. Men jag har tittat på det, när de strippar eller så. Du kan gå in där själv och se, kostar inget. Räcker att gå in på xhamster och sedan deras Live room. Där finns alla brudar. Tusentals brudar från Sverige, USA, Kina, Ryssland, Afrika. 

Så de tar redan betalt för sex där. Där sitter kvinnor som annars pluggar på universitetet, kvinnor som jobbar osv. Sitter där som en rolig sysselsättning. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 23:11:52 följande:
    Det är väldigt många unga kvinnor mellan 18-28 år som redan säljer sex frivilligt. På onlyfans och på xhamster, Xhamster har en live sida. Klickar du dig in där kan du hitta kvinnor som är över 18 år som sänder från sina sovrum eller vardagsrum. Där strippar de, visar brösten, visar fittan, pullar sig själva, smiskar sina rumpor, duschar, rakar sina underliv, trycker in dildosar i sig m.m. 

Där kan du välja kvinna efter land, ålder(18 som yngst), hudfärg, om de är håriga eller rakade m.m. 

De här kvinnorna tjänar pengar på detta genom att folk(män och kvinnor) betalar för olika aktiviteter. Aktiviteterna kan vara allt från att chatta, eller att kvinnan ska utföra något sexuellt på beställning. 

Jag har aldrig betalat och det skulle inte falla mig in. Men jag har tittat på det, när de strippar eller så. Du kan gå in där själv och se, kostar inget. Räcker att gå in på xhamster och sedan deras Live room. Där finns alla brudar. Tusentals brudar från Sverige, USA, Kina, Ryssland, Afrika. 

Så de tar redan betalt för sex där. Där sitter kvinnor som annars pluggar på universitetet, kvinnor som jobbar osv. Sitter där som en rolig sysselsättning. 
    Bra fråga. Varfor är detta lagligt?
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 23:11:52 följande:

De tar betalt för att prata med folk, för att göra saker på beställning eller hålla i privata shower. Eller bara dricks för att motivera de till att hålla på. Att inte sluta. '

Men jag har aldrig betalat för nått. Vem är så dum att man betalar när porr på nätet är gratis? 
Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?