• Anonym (Halvsvensk man)

Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Köp av sex i Sverige är strikt förbjudet, det är lagstadgat och den som köper sex riskerar att dömas till fängelse. För mig går det inte ihop alls. Vi lever i en tid då framförallt unga kvinnor ägnar sig åt sex mot betalning via nätet. Via tillexempel Onlyfans och Xhamster. Där sitter helt vanliga kvinnor i åldrarna 18-30 år och strippar, utför sexuella akter mot betalning och annat hela dygnen. Betalar gör åskådarna som tittar på det, de betalar för tjänster direkt. 
    Kvinnor som har helt vanliga liv annars. Kanske studerar på högskolan, jobbar i butik eller på lager. 

Idag finns ett stor efterfrågan på att få köpa sex. Det finns också en stor efterfrågan på att få sälja sexuella tjänster. Både köpare och säljare hindras med nuvarande lagstiftning. 

Det finns ett argument att det finns de som far illa. Men far inte folk illa när de säljer sexuella tjänster via sin webkamera och det sker okontrollerat i deras egna hem? Och börjar man från fel håll när man förbjuder nått för att "vissa" far illa? I så fall borde ju samma argument gälla inom allt annat också där folk riskerar fara illa. Finns hur många branscher där folk far illa eller riskerar exploateras. För att inte tala om permanenta arbetsskador, långvariga sjukskrivningar? 

• Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Uuuuu) skrev 2024-10-24 20:47:52 följande:
    Nej, svara nu på frågan.
    Kvinnor som vill  ta droger och/ eller tvingas för att sedan ändra sig?
    Inte för dessa anledningar
  • Anonym (Uuuuu)
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:47:26 följande:
    Kim skrev först:Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:04:44 följande:
    Folk får bestämma. Vill man ha sex så får man ha sex. Varför ska det finnas transaktion av pengar om det är frivilligt och nås aparter ör sugna på varandra? 
    Svara på frågan
    Anser du att sex med ennan människa är en rättighet?
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Uuuuu) skrev 2024-10-24 20:43:49 följande:
    Okej. En garanti om man onanerar alltså.
    Men ingen har väl skrivit en garanti till sex med en annan människa?
    Var har det skrivits att man INTE får ha en egen åsikt om hur sexet ska se ut? 

Och återigen, anser du att sex , förtydligat, med en annan människa är en rättighet?
    Hen försöker låtsas som det handlar om ingen rättighet till sex. 
    Att när hen säger hur sex ska se ut så säger inte hen något om ingen rättighet till sex men när jag skriver något. 
    Om man ska gå efter "ingen rättighet till sex" så ingår inte det att man har sex med någon man tycker om och att man är sugen.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (H) skrev 2024-10-24 19:44:56 följande:

Här är några tips: Gå i terapi, se över dina kvinnofientliga åsikter och din personlighet i övrigt, lägg tid på ditt yttre. Gör du allt det så lovar jag dig att du kan få ligga utan att behöva betala för det.

All sex handlar egentligen om en betalning. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:11:08 följande:
    Jag skulle inte uppmuntra min dotter att bli undersköterska, lokalvårdare, stensättare, målare eller nått annat. Det betyder inte att jag vill förbjuda det. 

Jag är för människans frihet att bestämma över sig själv. Både män och kvinnor. Alla som är myndiga. 
    Och det blir ologiskt att du i samma tråd överdrivet snackar om att man ska få bestämma över sin kropp och sedan påstår du att du är emot all former av prosit. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:55:03 följande:
    Och det blir ologiskt att du i samma tråd överdrivet snackar om att man ska få bestämma över sin kropp och sedan påstår du att du är emot all former av aborter. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:03:32 följande:
    Några rötägg visar sig vara rätt många- det blir lätt så när man avhumaniserar någon till en handelsvara istället för en människa.

Normaliserar man köp av sex så får det även negativ effekt på även trafficing och de mest utsatta. Varför tror du Danmark, Holland och Tyskland har mer problem med trafficking än länder där förbud mot prostitution finns? (Det finns avhandlingar på just detta så det är ett faktum och ingen tolkning).
    Rent tekniskt så finns det ingen rättighet för att någon ska behandla någon som en människa och inte en handelsvara. 
    Varför hänvisar du nu inte till någon lag men när jag föreslår något?
  • Anonym (Komik)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 18:59:02 följande:
    Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Köp av sex i Sverige är strikt förbjudet, det är lagstadgat och den som köper sex riskerar att dömas till fängelse. För mig går det inte ihop alls. Vi lever i en tid då framförallt unga kvinnor ägnar sig åt sex mot betalning via nätet. Via tillexempel Onlyfans och Xhamster. Där sitter helt vanliga kvinnor i åldrarna 18-30 år och strippar, utför sexuella akter mot betalning och annat hela dygnen. Betalar gör åskådarna som tittar på det, de betalar för tjänster direkt. 
    Kvinnor som har helt vanliga liv annars. Kanske studerar på högskolan, jobbar i butik eller på lager. 

Idag finns ett stor efterfrågan på att få köpa sex. Det finns också en stor efterfrågan på att få sälja sexuella tjänster. Både köpare och säljare hindras med nuvarande lagstiftning. 

Det finns ett argument att det finns de som far illa. Men far inte folk illa när de säljer sexuella tjänster via sin webkamera och det sker okontrollerat i deras egna hem? Och börjar man från fel håll när man förbjuder nått för att "vissa" far illa? I så fall borde ju samma argument gälla inom allt annat också där folk riskerar fara illa. Finns hur många branscher där folk far illa eller riskerar exploateras. För att inte tala om permanenta arbetsskador, långvariga sjukskrivningar? 

Och givetvis skulle detta vara lösningen på alla problem? Om prostitution legaliserades hade förekomsten av misogyna incels minskat? färre män hade våldtagit kvinnor? Färre män hade objektifierat kvinnor? Färre män hade sexuellt trakasserat eller ofredat kvinnor?

wow. Att ingen tänkt på detta innan! en så otrolig genial idé. nästan värt ett nobelpris. Vänta lite, ska bara gå och spy.

visa gärna studier som bevisar din teori om den så kallade lyckliga horan, och se hur många som säljer sin kropp av fri vilja. Jag väntar. Vill du bli bemött seriöst får du allt hosta upp lite belägg som backar dina teorier
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Komik) skrev 2024-10-24 20:59:04 följande:
    Och givetvis skulle detta vara lösningen på alla problem? Om prostitution legaliserades hade förekomsten av misogyna incels minskat? färre män hade våldtagit kvinnor? Färre män hade objektifierat kvinnor? Färre män hade sexuellt trakasserat eller ofredat kvinnor?

wow. Att ingen tänkt på detta innan! en så otrolig genial idé. nästan värt ett nobelpris. Vänta lite, ska bara gå och spy.

visa gärna studier som bevisar din teori om den så kallade lyckliga horan, och se hur många som säljer sin kropp av fri vilja. Jag väntar. Vill du bli bemött seriöst får du allt hosta upp lite belägg som backar dina teorier
    Det finns inga studier
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Komik) skrev 2024-10-24 20:59:04 följande:

Du drar egna slutsatser hämtade ur din stjärt. Jag har inte sagt så. 

Jag sa att män och kvinnor som är myndiga ska få bestämma över vem de har sex med och varför de har sex med individen. 
Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?